2020-05-16, 03:48
Medlem
De senaste veckorna har jag gjort lite efterforskningar och kommit fram till att Aspudden är Stockholms bästa närforort. Fin natur med nära till vatten, inte så dyrt, och 20min till centralen med tuben.

Kommentarer?
Citera
2020-05-16, 04:45
Medlem
Redivivuss avatar
Så länge det är etniskt vitt är det väl OK. Men så "inte så dyrt" är det väl inte direkt.
Citera
2020-05-16, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Så länge det är etniskt vitt är det väl OK. Men så "inte så dyrt" är det väl inte direkt.

21.7% har utländsk bakgrund. Är det en bra siffra?
Citera
2020-05-16, 06:34
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
21.7% har utländsk bakgrund. Är det en bra siffra?
För hög om du frågar mig. Men antar att merparten av dessa utlänningar är vita.
Citera
2020-05-16, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
För hög om du frågar mig. Men antar att merparten av dessa utlänningar är vita.

Vilken nivå anser du är accepterbar och vilka områden ligger under den?
Citera
2020-05-16, 07:13
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Vilken nivå anser du är accepterbar och vilka områden ligger under den?
Max 10% och det är väl främst delar av innerstan samt gräddhyllorna som är områdena i fråga.
Citera
2020-05-16, 09:34
Bannlyst
Mycket kulturarbetare, mediaarbetare, vänster och feminister. Aspudden har lite finproggig stämpel, dagiset bakom t-baneuppgången måste kolla efter kanyler varje morgon. Gågatan man kommer upp på känns som en liten fin småstad. Midsommarkransen är ungefär samma.
Citera
2020-05-16, 10:44
Medlem
Fettsugnings avatar
Har bytt från arbetarklass till bajsnödig medelklass senaste 10-15 åren ish. Väldigt mycket hipsters som vill bo nära knivsöder som springer runt med barnvagnar och inoljat skägg.
Citera
2020-05-16, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volumen
Mycket kulturarbetare, mediaarbetare, vänster och feminister. Aspudden har lite finproggig stämpel, dagiset bakom t-baneuppgången måste kolla efter kanyler varje morgon. Gågatan man kommer upp på känns som en liten fin småstad. Midsommarkransen är ungefär samma.

Knarkar barnen?
Citera
2020-05-17, 07:25
Bannlyst
Citat:
Knarkar barnen?
Nej men på em och kväll kan knarkare ta sina sprutor i fred på dagisgården, knarket inköpt vid liljeholmen.
Citera
2020-05-21, 03:22
Medlem
Citat:
De senaste veckorna har jag gjort lite efterforskningar och kommit fram till att Aspudden är Stockholms bästa närforort. Fin natur med nära till vatten, inte så dyrt, och 20min till centralen med tuben.

Kommentarer?

Priviligerat frimaknads slödder, hipster slödder och mena slödder överallt bara.. hade det inte varit för det så hade många inte flyttat dit ändå
Citera
2020-05-24, 09:35
Moderator
Sun Rulers avatar
Min farbror bodde där tidigare under större delen av sitt liv och trivdes likt Wahlgrens i rampljuset. Sedan så har jag en god vän och hans familj som bott där tills deras familj växte ur lägenheten. De hade bara gott att säga om området.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in