2020-05-16, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Vad är han offer för menar du? Offer för att ha åt fast i en polisrazzia?
Och att han kommer att lagföras?

Sedan blir han ju så klart ett offer som arbetslös nu efter att ha sparkats från TV4 och även ett offer för att ha fått sina varor utkastade ur ICA's och Coops sortiment och hela produktkedjan nedlagd.

Samtidigt valde han ju själv den vägen så det är väl egentligen inte mer annorlunda än en fortkörare som faller offer för fortkörningsböter eller att ha blivit av med kortet?

Att bli av med jobbet och bli uthängd i media för en fortkörning känns rätt så överdrivet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Skulle du sluta köpa in produkterna om personen erkänt skadegörelse,snatteri eller förtal?

Det är vad sexköp motsvarar på straffskalan.

Det finns en gråzon, man får utvärdera från fall till fall. I detta fall, gällande Paolo skulle jag personligen slutat köpa in produkterna, för de skulle inte sälja längre. rent affärsmässigt. Sedan har alla stora företag etik policys. Det här med att jag står för sexlagstiftningen är mer på ett personlgit plan. När det gäller affärer så får man helt enkelt föra en dialog med ägarna i företaget om etikregler, här har man ju lite spelrum att föra in personliga åsikter, då brukar jag markera mot sådant här som sexköp osv.
Citera
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apansiktet
Sedan skall såklart det vara situationstecken runt "vunnit".

Eller citationstecken, funkar bra i vilken situation som helst...
Citera
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ja, nu ska jag inte tala för andra (finns redan gott om människor som gör detta idag kan vi konstatera), men istället kan jag länka en videointervju med en svensk prostituerad kvinna som berättar om varför hon väljer att göra det.

https://youtu.be/03PoYeLwQDY

TL;DR

"Det är sååå enkla pengar"

Jag känner även till en annan svensk prostituerad kvinna som varit aktiv på det här forumet, som säljer sex för att det genererar runt 250.000 kr i månaden, vilket var lite mer än hennes tidigare jobb (mcdonalds) gav.

Så, av dessa två vittnesmål att döma är möjligheten att tjäna stora pengar som är drivkraften. Det är inte samma sak som "måste för att livnära sig".

Absolut. Finns säkert stora pengar att tjäna. Men till vilket pris? Fy sjutton kan inte vara ett lätt jobb. Antar att man måste vara bra på att stänga av.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Då har man iaf respekten för sig själv kvar även om det är ett uselt städjobb men vi är väl alla olika.

Enligt dig kanske men det finns andra som skulle förlora självrespekten om de tar ett uselt städjobb. Det är helt enkelt individuellt, har du svårt för den fria viljan?
Citera
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Då borde det ju vara alla kvinnor och mäns drömjobb. Men så är det inte. De flesta har självrespekt.

Haha, nej det borde det inte alls vara. Otroligt bisarr slutsats.

För det första är det en ganska liten del som är attraktiva nog för att tjäna stora pengar på det. För det andra kanske inte alla gillar att göra just det för pengar. Det finns massor av jobb jag inte skulle göra för några pengar i världen, men som andra inte har några som helst problem att göra.

Skarpa analyser du kommer med.
Citera
2020-05-16, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wellpaper123
Men alltså därför undrar jag varför man köper sex , vad får man ut av det? Är man tex paulo roberto får man väll frivilligt ligga med folk? Varför ska man behöva betala?
Eller är det för dom har skeva sexuella fantasier?

Paolo är ju i min värld en klassisk andrenaline junkie, söker det förbjudna. Jag tror fullt på det han säger att det är samma drivkraft som drog han till slagsmål när han var yngre. Han köper sex för han vet att det är en risk helt enkelt (sen brukar även dålig impulskontroll kunna vara en medhjälp i det hela). Det är vad jag tror det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2442245335352
Är du kristen? Du låter som en kristen idiot, eller har du bara blivit hjärntvättad i skolan av feminister? Vad gör du på Flashback ens?

Min egen uppfattning, är inte kristen, tror inte på gud.
Citera
Medlem
Apansiktets avatar
Det är alltså bevisat att "brottsoffret" egentligen var en lyxmodell och att media nu med hjälp av polisen försöker smutskasta Paolo Roberto? Varför i helvete då? I sådana fall undrar jag om "smutskastarna" har den minsta aning om vem fan dom bråkar med?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Absolut. Finns säkert stora pengar att tjäna. Men till vilket pris? Fy sjutton kan inte vara ett lätt jobb. Antar att man måste vara bra på att stänga av.

Det finns många jobb som är påfrestande på olika sätt, du väljer efter dina preferenser.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Roberto och hans "nya" kärlek blev tydligen ganska nyligen sambor också:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Op9dnA/paolo-robertos-nya-steg-med-karleken

Spännande...
Citera
2020-05-16, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Det skulle hedra honom - men han kommer säkert att låta skriva en bok om historiens största varumärkes-haveri - OCH vägen tillbaka.

Det blir en dubbelvolym - med efterföljande turné - där han och Per Holkneckt gör en liten exklusiv kollaboration.

Ryktas att de ska släppa en kalsongkollektion tillsammans också!

/Johan

Skulle det hedra honom om han begick självmord? Herregud, folk är helt rabiata. Han har köpt sex inte sprängt en skola och halshuggit 30 dagisbarn. Sansa er
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in