2020-05-16, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja och om du hade läst lite bakåt i tråden så ser du att jag skrivit det ett antal gånger. Jag har alltså inte påstått att just denna kvinna var traffickad.

Utländska kvinnor är oftast det.
Citera
2020-05-16, 01:02
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Såg ett inslag där de kallar sexköp för någon form av våldtäkt, kommer inte på de exakta orden men var typ indirekt våldtäkt eller nåt sånt. Ett hån mot de som blir våldtagna på riktigt tycker jag.

Håller med dig, om den prostituerade sålt sex av egen fri vilja.
Om hon däremot inte gjort det (vilket verkar vara fallet här) är det absolut ett övergrepp som ägt rum men att kalla det våldttäkt? Det blir lite fel.

Jag har blivit våldtagen "på riktigt", att jämföra och/eller likställa det jag råkade ut för med andra sexuella förseelser av mindre allvarlig karaktär (t.ex penis dinglandes i ansiktet som i Cissi Wallins falll) är en jävla skymf mot mig och andra drabbade.
Citera
2020-05-16, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Ja finns alla varianter.

Efter 25 år tillsammans är det dött för länge sen.
Om man är så himla ful att ingen vill ha en får man väl hitta en lika ful och leva lyckligt i alla år eller så får man väl hitta nåt annat intresse.

... Eller betala någon som frivilligt tar emot pengar i utbyte mot just... sex?
Citera
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
I många länder är det nog så? Varför man väljer att göra det i Sverige har jag faktiskt ingen aning om? Du kan väl berätta för mig.

Ja, nu ska jag inte tala för andra (finns redan gott om människor som gör detta idag kan vi konstatera), men istället kan jag länka en videointervju med en svensk prostituerad kvinna som berättar om varför hon väljer att göra det.

https://youtu.be/03PoYeLwQDY

TL;DR

"Det är sååå enkla pengar"

Jag känner även till en annan svensk prostituerad kvinna som varit aktiv på det här forumet, som säljer sex för att det genererar runt 250.000 kr i månaden, vilket var lite mer än hennes tidigare jobb (mcdonalds) gav.

Så, av dessa två vittnesmål att döma är möjligheten att tjäna stora pengar som är drivkraften. Det är inte samma sak som "måste för att livnära sig".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Snygg?
Tänk alla stackars nedgångna härjade narkomaner som säljer sej för pengar till heroin.

Ingen betalar 1500 kr för sex med en sådan.
Citera
Medlem
Vultzs avatar
Tar man en närmare titt på
honom vet man ju varför han vänder sig till lyx eskorter. Han är kort och skallig. Frugan ger honom säkert starfish-sex och är bara med honom för hans planbok och status. Att han söker sig till bättre sex vore ju i mina ögon inte överraskande och högst förväntat.

Enligt eskorterna i Amsterdam red district, är majoriteten av köparna gifta män som är olyckliga i sina nuvarande förhållande.
Citera
2020-05-16, 01:04
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd

Ja du som erfaren sexköpare borde ju veta det, så jag litar på ditt ord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd

Så svenska kvinnor som horar i Barcelona, Miami och Dubai är traffickingoffer? De är ju utlänningar där.
Citera
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskortkillen
Jag har själv sålt sex i den där bordelllägenheten, och har sett paolo flera gånger där även andra rikskändisar men jag tänker inte outa någon, men det är vanligare än vad man tror.
Fanns det knark till salu också?

Skulle fan inte förvåna mig om självaste Lena Hallengren satt där och meckade en gås.

Avslutar med ett av Paolos mest kända citat "Har du cigg"?

Börjar vid 5 min.

https://youtu.be/9vqZDuLp1EQ
Senast redigerad av Anus.Dos.Deminos 2020-05-16 kl. 01:06.
Citera
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Det är inte nyligt som det här brottet blivit stigmatiserande för torsken. Det har aldrig varit fräscht att vara torsk. Den största smällen blir inte det juridiska. Vem fan vill associeras med en människohandlare??
Vilka andra exempel finns det som liknar det jag beskrev? Att det är så stigmatiserande i Sverige år 2020 samtidigt som det var lagligt för 21 år sen är ju intressant.

Misshandel är knappt stigmatiserande alls.

Fyllekörning som är absolut livsfarligt för omgivningen är stigmatiserande men inte i närheten av det här.

De har varit olagliga i 50-60 år åtminstone

Är ens våldtäkt lika stigmatiserande? De flest från metoo som Soran Ismael hängdes knappt eller inte alls ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creer
Klart det hör till diskussionen. Vi ska vara upprörda över att Paolo köpt sex medan nästan alla svenskar någon gång kollat på porr med kvinnor som får betalt för sex? Sten i glashus, och så vidare.

Vi har ingen lagstiftning som förbjuder porr, det är otroligt lättillgängligt men samtidigt moraliskt fel. Det är min personliga övertygelse. Synd att bara feminister har kapat diskussionen, vi är många inklusive mig själv som varken är feminist eller kanske tillhör någon -ism överhuvud taget som tycker sexlagstiftningen i Sverige är sund.

Det är svårt med porr, svårt att verifiera över huvud taget, därför tycker jag ett totalförbud skulle vara bra där också.
Citera
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creer
Jo, det är nyligen. I många andra västerländska länder som USA, Italien, Spanien, Tyskland med mera hade folk inte reagerat.

Klart dom hade. Kanske inte i Italien vilket vi ser frukten av här..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in