2020-05-16, 00:01
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Av vad jag har läst i förhör(har inte kommit till MGM än) så verkar han vara en person som inte erkänner även när han har fel.

Känns inte som att han kommer erkänna något om han inte kollapsar helt..
Märkligt ändå att ingen annan kroppsdel har hittats
Citera
2020-05-16, 00:02
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Sorry, då är jag med!

Förmodligen förvarat delarna på vinden eftersom likhundar markerat där. Fick panik när familjen ville titta på vinden på söndagen och bestämde sig för att han måste göra sig av med det illa kvickt. Tar därför tillfället i akt under jobbpasset nästa dag. OBS! SPEKULATION
Citera
2020-05-16, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Av vad jag har läst i förhör(har inte kommit till MGM än) så verkar han vara en person som inte erkänner även när han har fel.

Känns inte som att han kommer erkänna något om han inte kollapsar helt..
Märkligt ändå att ingen annan kroppsdel har hittats

Förhören med MGM ger inte så vansinnigt mycket. Däremot samtalen som återges av vad jag uppfattar är nån form av anställd på häktet, där verkar det nästan som att T är villig att berätta ganska mycket. T får i alla fall stort förtroende för honom, vilket skulle kunna ge mycket mer.
Citera
2020-05-16, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Förmodligen förvarat delarna på vinden eftersom likhundar markerat där. Fick panik när familjen ville titta på vinden på söndagen och bestämde sig för att han måste göra sig av med det illa kvickt. Tar därför tillfället i akt under jobbpasset nästa dag.

Men då tänker jag att han MÅSTE ha dumpat samtliga delar på samma plats, vid ett och samma tillfälle. För att lasta in kroppsdelarna i bilen, åka till ett ställe och dumpa några kroppsdelar, sedan vidare till ett annat ställe och dumpa kroppsdelar osv. hinner man inte på 15 minuter - Och efter 15 minuter infaller likdoften, och någon hund hade som bekant inte markerat.
Citera
2020-05-16, 00:07
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Jag gillar inte svenska rättsväsendet. Känns lite som lotteri.. Ibland så blir folk friade(mats alm och ibland fälls de Vatchareeyan(kim)) Även tysktokan fälldes väl trots att det bara fanns indicier
Citera
2020-05-16, 00:08
Medlem
Det som redovisas i FUP är bara underlag för vad som gäller för åtal som åklagaren tror sig kunna styrka och väcker åtal för.

Om hela slasken kom ut så skulle kanske fler saker varit helt glasklara.

Synd..

Men FUP är grunden för åtal.

Men det säger inte allt..
Citera
2020-05-16, 00:09
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Förhören med MGM ger inte så vansinnigt mycket. Däremot samtalen som återges av vad jag uppfattar är nån form av anställd på häktet, där verkar det nästan som att T är villig att berätta ganska mycket. T får i alla fall stort förtroende för honom, vilket skulle kunna ge mycket mer.

Har inte kommit dit än i FUP. Har bara kommit till när de förhör lite vänner till honom.

Blir alltid förvirrad när jag läser fall där det är invandrare, nästan alla är kusiner, morbröder eller farbröder, syskon osv fast de knappt känner varandra
Citera
2020-05-16, 00:09
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Har också hört om "15 minuters-regeln". Men då skall han alltså ha lastat bilen med kroppsdelarna, åkt iväg och dumpat henne inom 15 minuter. Ja, det är ju inte omöjligt...

Apropå spår tänker jag att även han själv borde ha avsatt spår från Wilma i bilen. T ex hennes blod, som han måste fått på sig.

Undra om inte den 15 minuters regeln sätts ur spel om delarna är inpackade i diverse folie och påsar/väskor. Vet inte men det känns ju så.

Dessa 5 resor hem under en arbetsdag är jävligt anmärkningsvärda. Men tyvärr har ingen uppmärksammat något annat än att hemtjänstbilen stått där ovanligt många gånger just den dagen. Kan ha varit andra spår än just kroppen som han gör av sig med den dagen. (Tänker på dom klampande ljuden i trappen en sen kväll, om det skulle varit bortforslande av kropp istället). Och övriga spår tar han med arbetsbilen och sprider ut i diverse sopor.
Citera
2020-05-16, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auto29
ser nästa ut dom han ligger där med hennes huvud under sin högra axel

Jaha, bra att du ser det! Nämligen tänke här just ångra mitt tidigare inlägg för att Tishko kan visst lukta eller stinka men knappast liklukt som hundarna spårat 😅
Citera
2020-05-16, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag gillar inte svenska rättsväsendet. Känns lite som lotteri.. Ibland så blir folk friade(mats alm och ibland fälls de Vatchareeyan(kim)) Även tysktokan fälldes väl trots att det bara fanns indicier

Och att varje fall är unikt, att varje fall har sin stödbevisning, sina styrkor/svagheter i utredningen osv. tänker du inte alls ta i beaktande? Finns ju ca 1000 olikheter om man skulle jämföra dessa case. Sätter du dig in i fallen lovar jag dig att du kommer förstå varför vissa gick fria och andra fälldes.
Citera
2020-05-16, 00:11
Medlem
Citat:
Men då tänker jag att han MÅSTE ha dumpat samtliga delar på samma plats, vid ett och samma tillfälle. För att lasta in kroppsdelarna i bilen, åka till ett ställe och dumpa några kroppsdelar, sedan vidare till ett annat ställe och dumpa kroppsdelar osv. hinner man inte på 15 minuter - Och efter 15 minuter infaller likdoften, och någon hund hade som bekant inte markerat.

Inte? Uppenbarligen har han hunnit hem 5 gånger under en jobbdag, och emellan det varit hos vårdtagare. De har väl sopkärl. Hur lång tid tar det att slänga något där på väg in, 15 sekunder? Nu har jag inte detaljstuderat färdvägarna, men det verkar inte vara så långa avstånd det rör sig om, så det är möjligt att restiderna var under 15 min. Eventuellt var allt så väl förpackat att inga ämnen hann ut och kontaminera nån yta under bilfärden ändå.
Citera
2020-05-16, 00:12
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:

Han gör som sagt 5 stopp hemma vid lägenheten under arbetspasset. Tänker om han har hämtat en del vid varje stopp? Eller en kasse med smådelar varje gång kanske? Om han då kör o droppar grejerna i olika sopkärl så kanske det går. Vet inte om likspår "resettas" om man tar väck en kasse och lägger dit en ny en stund senare eller ifall det består
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in