2020-05-15, 22:44
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Alltså vill egentligen inte vara den där killen, men fy fan vilken blåst brud. Inte så man känner jättemycket sympati. Inte för hennes jävla föräldrar heller. Skulle ta livet av mig om jag uppfostrade en sådan efterbliven dotter.

Medan dina föräldrar blir stolta över ditt inlägg?
Citera
2020-05-15, 22:44
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Ett adapter

Fup side 948
2020-5000-BG48735-6
Adapter ( 1 st)
Platsbeskrivning
I resväska (G047) ytterfack
Tack, sökte på BG48735-6 men fick ingen mer träff.

Adapter? Gör mig inte klokare, ser ut som nått hemmabygge?
Citera
2020-05-15, 22:46
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Jag är helt oinsatt och har inte läst FUP, men vad är trådens uppfattning om vad som hänt? Är det pojkvännen som mördat eller är det släktingarna, eller har det gjorts i samförstånd?
Citera
2020-05-15, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Alltså vill egentligen inte vara den där killen, men fy fan vilken blåst brud. Inte så man känner jättemycket sympati. Inte för hennes jävla föräldrar heller. Skulle ta livet av mig om jag uppfostrade en sådan efterbliven dotter.
Taskigt. Hon är en produkt av sina föräldrar. Och helt ärligt så tror jag inte att föräldrarna bryr sig. Systern och styvmodern ja, men hennes biologiska föräldrar har förmodligen redan kommit över det.
Citera
2020-05-15, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Skulle vara logiskt isåfall, ser ut som ett område om kan bli blött när man duschar t.ex.

FUP s. 283:
"De till synes nya skadorna, med rena snittytor, i plastmattan inne i duschutrymmet ger
starkt stöd för att de för inte allt för länge sedan orsakats av något skärande verktyg.
Dessa skador, tillsammans med den Bluestarflourescensen som via hallen syns inne på
toa/duschen, ger starkt stöd för att Wilma blött då hon var inne i toa/duschutrymmet.
Avsaknaden av flourescens i/vid duschavloppen kan förklaras med den mängd vatten
som kan ha använts där för att spola/städa.
"
Citera
2020-05-15, 22:48
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det ser konstigt ut. På sidan 269. Spåren upphör ganska tvärt på golvet under handfatet. Såg tidigare att dom hade en flaska klorin i garderoben. Men det kanske inte hjälper mot bluestar undersökning? Vet inte. Ser skumt ut. Han kanske haft duschdraperiet på golvet? Eller något annat.

Stod det inte något om det. Dvs att det spolats mycket i duschen

Jag kan tänka mig att han och om det var någon fler var jävligt noggranna med rengöringen där kroppen troligtvis styckades men missade mycket av de andra.
Citera
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Har inte läst hela FUP men jag läste någonstans att han blev stoppad på flygplatsen och att hans pappa fick betala mycket pengar för nån resa tillbaka. Om han blev stoppad innan utresan så känns det inte som att det kan kosta så mycket. Det är en sak om han flög till USA, kom inte in där och blev tvungen att köpa en biljett hem men så var det väl inte.
Så var det inte. Han blev troligtvis nekad på Landvetter pg.a avslaget ESTA p.ga besök i Iran.

Resa hem kan ju syfta på tåg/buss/taxi hem till Uddevalla (tåget finns omnämnt som 103 kr någon sida bakåt).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Det är omgjort så all sådan kontroll sker innan man flyger. Det är flygbolagets ansvar att neka incheckning om ESTA är avslagen. ESTA måste göras minst 72h före avgång, så han lär ha vetat att han skulle nekas...?

På tal om en detalj, är ni säkra på att han skulle flyga via Arlanda? För TAP! (Lågprisflyg) flyger just Landvetter-Lisabon-Miami .

Wilmas syster påstår i förhör att han skulle åka från Stockholm (s. 571) vilket också hans kusin R*bin Kurd* (* = O), som skjutsade honom till Landvetter, säger i förhör på s. 662. Göteborg -> Stockholm -> Lissabon -> Miami. Även pappan berättar detta på s. 519.

Systern berättar att hennes och Wilmas pappa fick betala en dyr hemresa för Tishko, medan pappan säger att han blev stoppad i Stockholm, så det handlar inte om en hemresa från USA. Systern kan ju dock ha fått för sig något, för så dyrt är det väl inte att flyga Stockholm -> Göteborg? Och han hade ju kunnat ta tåget om det nu var så.

Citat:
Emmelie uppger en annan grej för ca. 2 veckor sedan så ska Tishko bokat en resa till USA,
han ska till Wilmas släkt ha uppgett att han åkt dit, men att han ska då ha blivit
tillbakaskickad därifrån, detta sade han till Wilma, hennes pappa och mamma.
Efter Tishko kom tillbaka så har han sagt att han inte kom in till USA utan blev
tillbakaskickad hem.
Pappan ska ha ifrågasatt honom att kollade du inte detta innan. Tishko ska då ha sagt till dem
att han gjort ett förfalskat Visum för att komma in till USA, Pappa ska också ha hjälpt Tishko
med pengar i samband med detta och betalat hans hemresa som var jättedyr.
Senast redigerad av ArPharazon 2020-05-15 kl. 22:51.
Citera
2020-05-15, 22:49
Medlem
Är jag den enda som tänker på hur händelseförloppet har gått till?

Kan det ha börjat i köket, sen fortskridit i vardagsrummet där det mesta våldet utspelat sig? Tänker på den mindre mängd blod i köket och det verkar enligt bilder vara mest blod i vardagsrummet? Samt avtrycket på fotöljen? Att kampen helt enkelt varit i vardagsrummet. Kuddarna som hittats (Kuddvar) kan dom har legat i soffan/fotöljen och hon försökt värja sig med kuddarna? Hon försöker ta sig därifrån men slocknar i hallen/har inte kraft nog.
Förflyttas sedan till sängen där hon avlider av sina skador. Kanske kan förklara att mängden blod i sängen var mer än det var, för hon helt enkelt förlorat mest blod i kampen i hallen och vardagsrum?

Tänker man på likstelheten så tycker jag att bilderna i hallen och sängen där man ser besudling som liknar en kropp, att ställningen är väldigt lik? Oavsett så är en kropp otroligt svårhanterlig när den är likstel. Kan det varit så att det var en anledning till att han styckade henne? Det är nämligen svårt att flytta en likstel kropp.

Rätt oväsentligt egentligen med händelseförloppet. Det värsta vet vi redan, att hon bragts om livet och förtjänade mer i livet än det här!
Citera
2020-05-15, 22:50
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Har inte läst hela FUP men jag läste någonstans att han blev stoppad på flygplatsen och att hans pappa fick betala mycket pengar för nån resa tillbaka. Om han blev stoppad innan utresan så känns det inte som att det kan kosta så mycket. Det är en sak om han flög till USA, kom inte in där och blev tvungen att köpa en biljett hem men så var det väl inte.

Till Usa kan han inte han kommet, for han tok tåg från gøteborg till uddevalla 1. nov, och 2.nov ba han Wilma pakke ut av hans resveska.
Citera
2020-05-15, 22:51
Medlem
Nån som har besvären med den där jävla fupen? Den vill inte bläddra framåt och står bara och tuggar i timmar. Samma via alla länkar. Vad gör man?
Citera
2020-05-15, 22:52
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
FUP s. 283:
"De till synes nya skadorna, med rena snittytor, i plastmattan inne i duschutrymmet ger
starkt stöd för att de för inte allt för länge sedan orsakats av något skärande verktyg.
Dessa skador, tillsammans med den Bluestarflourescensen som via hallen syns inne på
toa/duschen, ger starkt stöd för att Wilma blött då hon var inne i toa/duschutrymmet.
Avsaknaden av flourescens i/vid duschavloppen kan förklaras med den mängd vatten
som kan ha använts där för att spola/städa.
"

Okej då har vi den förklaringen, tack. Han kan teoretiskt lämnat på duschen och låtit det flöda länge. Men det nådde inte överallt.

Ser att det lyser upp i blått till och med högt upp längst väggen till vänster, på sida 268. Ser nästan ut som något lutat mot väggen just där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in