2020-05-15, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timeistheseason
Alltså, inte för att vara Sherlock Holmes eller så men det smset om att skära upp Wilma i fyra delar och knulla dom i kombination med att han sparat huvudet i sin lägenhet så har han ju lagt en rätt bra grund för sig själv om han vill bli bedömd som störd och få rättspsykiatrisk vård, hoppas ej.

Kan du visa sms't där han skriver så? Hittar ej i den långa fupen. Tack på förhand.
Citera
2020-05-15, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Hur förklarar du då fingeravtrycken på foliet som inte var från Tishko?
Hur förklarar du att dem blev fria?Dem har avskrivits så låt dem vara,låt dem sörja.
Hur skulle du känna om det kom fram att din son är en äcklig liten skit till mördare?
Citera
2020-05-15, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meandmyfriends
Kan du visa sms't där han skriver så? Hittar ej i den långa fupen. Tack på förhand.

SMS konversationen mellan Tihsko och Wilma, där Tihsko b.la skriver att han vill stycka henne och k***** varje del separat: https://newsonthegotoday.com/npo8m9
Citera
2020-05-15, 22:19
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
ja jag vet, men tror inte han flydde till stockhom, men at han drog hem igjen med tåg från gøteborg. Min slutning då er at det bare har ljug at han ble nektet innrese til USA for varfør skulle dom allerede på landvetter nekte han det?
Om man inte har sitt ESTA godkänt så nekas man på första incheckningen om man har transfers då detta inte kan kontrolleras vid gaten under transfer.

Jag gissar att han missat ESTA eller blivit nekad (kan vara troligt p.g.a bakgrund).
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Jo, med pass (även Wilmas?), hörlurar, bankdosa, usb-sticka. En anteckning med koder och en notis om hur han ska få ut Bitcoins i kontanter ("akut återställning" BTC > cash). Allt packat för en lyckad USA-vistelse (dock ompackat i stora facket såklart).

s.365 FUP

Någon som fattat vad prylen på s.374 är?

Väskan är ompackad efter resan, halsduken bland annat, den har han haft på sig efter mordet.

Han smsade även Wilma den 4 november (tror jag). "Kan du packa upp väskan?" Hon skulle göra det sa hon.
Citera
Medlem
Citat:
ja jag vet, men tror inte han flydde till stockhom, men at han drog hem igjen med tåg från gøteborg. Min slutning då er at det bare har ljug at han ble nektet innrese til USA for varfør skulle dom allerede på landvetter nekte han det?

Det är en bra fråga. Nu var det ett tag sedan jag var i USA, men då kontrollerade de inte mitt ESTA förrän jag var i passkontrollen i USA. Vet inte hur det ser ut nu. Inte heller andra länder har kontrollerat mitt visum/inresetillstånd förrän jag varit på plats i det landet, oavsett vilket land jag rest från (i Europa eller Asien). Så det är nog något som inte stämmer.

Edit: såg att JustLikeMoney skrev att man blir nekad i första kontrollen om man inte har ett godkänt ESTA. Frågan är ju då hur han kunde tro att han skulle kunna ta sig in i USA utan giltigt inresetillstånd. Det är ju ingen hemlighet att de är ett av de mest strikta länderna vad gäller sådant.
Senast redigerad av ArPharazon 2020-05-15 kl. 22:22.
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Ja, tydlig och egendomligt tydlig! Menar det ser ut som att kroppen ramlar rakt ner från himlen? (taket)
Om någon släpat eller burit en såpass blodig kropp och lagt i sängen så hur i hela friden finns inte blodbesudlingar på överkastets kanter? När man lägger ner kroppen på sängen dorde man ta stöd av sitt knä, typ. Den som bär blodiga/blödande kroppen kan tänkas själv ha blivit ganska blodig också?
Fast hon har ju bevisligen legat i sängen..
Citera
2020-05-15, 22:22
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Han har varit borta 31 oktober till 4 november då om jag förstår rätt? Utan att någon riktigt vet vad han gjort eller vart han varit?

Har inte sett någon spårning av hans mobil dessa dagar, eller liknande. Det kanske inte är av intresse för utredningen. Men det var ju därikring han blev ännu mer galen än tidigare, så något har ju hänt under dessa dagar.
Citera
2020-05-15, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Någon som vet eller har en teori om vart FIKK kommer söka imorgon? Det skall tydligen vara på 3 olika platser i Uddevalla...

Samlingsplatser är:
- Hotell Bohusgården
- Shelltappen på Kuröd
- Uddevalla Judoklubb (i närheten av Byggmax)
Citera
2020-05-15, 22:23
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Om man inte har sitt ESTA godkänt så nekas man på första incheckningen om man har transfers då detta inte kan kontrolleras vid gaten under transfer.

Jag gissar att han missat ESTA eller blivit nekad (kan vara troligt p.g.a bakgrund).

Han blev nekad för att han varit till Iran under de 5 senaste åren. Enligt vännen som skjutsade honom till Landvetter.
Citera
2020-05-15, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sufferwithpride
Samlingsplatser är:
- Hotell Bohusgården
- Shelltappen på Kuröd
- Uddevalla Judoklubb (i närheten av Byggmax)

Jo, men det är ju bara samlingsplatserna..
Citera
2020-05-15, 22:25
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Väskan är ompackad efter resan, halsduken bland annat, den har han haft på sig efter mordet.

Han smsade även Wilma den 4 november (tror jag). "Kan du packa upp väskan?" Hon skulle göra det sa hon.
Absolut, stora facket ja. Men tror ytterfacket missades eller var orört fram till mordet. Dock skumt med hennes pass däri.

Övriga grejer i ytterfacket stämmer ganska bra med hur jag tänker mig MGM skulle packa.

Han hade lite pengar på kontot när han åkte, men han tycker han är smart som sparat i Bitcoin, självklart överlägset smart som gjort detta. Hade varit intressant om någon kunnat kollat upp detta, men har väl lite intresse för utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in