Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-15, 22:01
Medlem
Han är i gottsälskap med justitieminister Lennart Geijer, Olof Palme och grabbarna.Dom smörjde kråset med en fjortis.
Citera
2020-05-15, 22:01
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Ja Paolo, som dömd babbe (ditt uttryck), har ju tom fått kladda med mat i morgon tv i många herrans år.
Trots total brist på förmåga och finess som kock.
Han har även, som dömd babbe, varit programledare både här och där.

Nej, jag har inte kallar Paolo för babbe, det var du som gjorde. Han har trots allt inte mördat någon eller varit gängkriminell de senaste 20 åren. Kanske därför som spaghettibabben får vara med i tv kan man tycka?
Citera
2020-05-15, 22:02
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creer
Finns gör de säkert, men knappast samma utbud. Medan jag mycket enkelt kan hitta gott om prostituerade i Stockholm som inte tar lyxpriser.
Ja det säger väl sig självt att förhållandena är sådana.
Citera
Medlem
SouthernGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Hann han spruta eller blev det handbojor och pitten i norrläge till polisbilen

De såg honom genom (i porten) och de såg honom gå ut....
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Tillhör du kategorin män som tror att östtjejer gillar att bli knullade av 10 killar de inte känner varje dag, vecka efter vecka, och dessutom blir lyckliga av det?

Tillhör du den skara idioter som tror att alla horor är olyckliga våp?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Ja, uppenbarligen. Marknadskrafter. Det finns gott om kvinnor som gladeligen säljer sex, av olika orsaker. Sen att det finns många som far illa och används i kriminella verksamheter är ett faktum. Men i Sverige är de långt färre i andel än i andra skitländer.

Det du säger är så självklart, men han är färgad av Häggströms böcker. Häggström arbetar inom polisens människohandelssektion där han stöter på potentiellt traffickerade tjejer dagligen, så han har ett annat perspektiv och det kan jag förstå. Men hans perspektiv är så snävt och problem uppstår när han försöker få all prostitution att framstå som bestående av fattiga, traffickerade öststatstjejer.
Citera
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
En lgh med så många gubbar, handlar det om gruppsex eller liknande

Sen att polisen vet vad som pågår i lägenheten är ju märkligt ändå, hur får det fortgå ?
2018 grep de visst 2 st där ,,,Hallå

De kan se `mellan fingrarna` ett tag medan de spanar...

Polisen tar dem utanför, som på ett pärlband (de flesta erkänner). När de är fiskat klart går de in och tar vittnesmål från tjejerna, bilder, kondomer etc.
Citera
2020-05-15, 22:03
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Jag är inget fan, så skiter i hans förehavanden. Men det är jävligt skenheligt att ta bort hans leverne, döma honom och märka honom för livet samtidigt som mördaren Abdullah ska sitta i morgonsoffan och berätta om hans senaste Spotify-hit.
Självklart. Reaktionerna är så förutsägbara att jag gäspade redan när jag hörde att Paulo köpt sex.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Så om inte för skams skull, varför tror du han isf skulle "checka ut"?
Enbart inkomstbortfall?

Jag tror inte han kommer att checka ut. Vare sig från livet eller lägenhetsbordellen.
Citera
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ptja, om du gräver lite så kan du nog hitta eskorter som tar sådana summor.

Jag håller med. Ingen prostituerad skulle tacka nej till 100k för en timme.
Citera
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Nej, jag har inte kallar Paolo för babbe, det var du som gjorde. Han har trots allt inte mördat någon eller varit gängkriminell de senaste 20 åren. Kanske därför som spaghettibabben får vara med i tv kan man tycka?

Och vad vet du egentligen om hans förehavanden de senaste 20 åren?
Citera
2020-05-15, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Åh, ursäkta så mycket, jag missade att alla andra inlägg här är strikt faktabaserade! Jag har precis samma rätt att uttrycka mig om vad jag vill som alla andra här, sen att det inte passar dig personligen är en helt annan femma. Du kan ju alltid lämna tråden om du tycker så synd om stackars otrogne Paolo Roberto.

Genom att Roberto så uppenbart ljuger alla rakt upp i ansiktet när han påstår i TV att det var första gången han köpte sex så känns det väldigt troligt att hans förklaring om sexuella övergrepp också är en lögn. Precis som någon skrev här så är det väldigt märkligt hur många gravt överviktiga personer som hävdar att de äter för mycket för att de blev sexuellt utnyttjade som små och i det här fallet känns det som samma sak: det är en bra ursäkt att ta till eftersom den gör Paolo till ett offer och på så vis mindre ansvarig för sitt beteende. Du vet inte om den ursäkten faktiskt är påhittad för att han ska skaffa sig sympati. Tycker du att det är okej att ljuga om att ha blivit sexuellt utnyttjad?Okej att vara otrogen mot sin sambo så att hela svenska folket vet att han bedragit henne? Och sedan ljuga och påstå att han aldrig köpt sex förut? Alla gånger som Paolo varit hård mot de hårda - du tycker att han haft rätt att vara sådan? Och om det nu handlar om prostituerade som är utnyttjade på det sätt som Paolo själv tycker är smutsigt, varför får inte folk här kommentera det?
Det som stör folk i allmänhet här verkar inte vara sexköpet i sig utan alla de andra faktorerna runtomkring som du så behändigt bortser ifrån. Jag tycker inte att PR ska hängas, men jag tycker att han förtjänar att hängas ut i media ett tag. Du får tycka vad du vill och jag tycker vad jag vill.

Vare sig han ljuger om sexuella övergrepp eller ej spelar ingen roll, då det inte är straffbart.

Han har begått ett brott och sonat sitt straff. Det räcker, behövs ingen lynchmob, då det inte är förenligt med en rättsstat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in