Citat:
Ursprungligen postat av
skvallrare
Oj vad fort han gick från bra tränare till otrogen "ljuger om övergrepp"-TV-lögnare. Det är bara vad du tror, och du har ingen aning om någonting. Inte jag heller. Så det är nog bäst att du låter bli att kommentera sånt du inte har någon aning om. Jag lyfte frågan om att det är en lynchmob som nu vill dubbelbestraffa honom trots att han skonat för sitt brott. Återigen: tycker du att det är okej?
Åh, ursäkta så mycket, jag missade att alla andra inlägg här är strikt faktabaserade! Jag har precis samma rätt att uttrycka mig om vad jag vill som alla andra här, sen att det inte passar dig personligen är en helt annan femma. Du kan ju alltid lämna tråden om du tycker så synd om stackars otrogne Paolo Roberto.
Genom att Roberto så uppenbart ljuger alla rakt upp i ansiktet när han påstår i TV att det var första gången han köpte sex så känns det väldigt troligt att hans förklaring om sexuella övergrepp också är en lögn. Precis som någon skrev här så är det väldigt märkligt hur många gravt överviktiga personer som hävdar att de äter för mycket för att de blev sexuellt utnyttjade som små och i det här fallet känns det som samma sak: det är en bra ursäkt att ta till eftersom den gör Paolo till ett offer och på så vis mindre ansvarig för sitt beteende. Du vet inte om den ursäkten faktiskt är påhittad för att han ska skaffa sig sympati. Tycker du att det är okej att ljuga om att ha blivit sexuellt utnyttjad?Okej att vara otrogen mot sin sambo så att hela svenska folket vet att han bedragit henne? Och sedan ljuga och påstå att han aldrig köpt sex förut? Alla gånger som Paolo varit hård mot de hårda - du tycker att han haft rätt att vara sådan? Och om det nu handlar om prostituerade som är utnyttjade på det sätt som Paolo själv tycker är smutsigt, varför får inte folk här kommentera det?
Det som stör folk i allmänhet här verkar inte vara sexköpet i sig utan alla de andra faktorerna runtomkring som du så behändigt bortser ifrån. Jag tycker inte att PR ska hängas, men jag tycker att han förtjänar att hängas ut i media ett tag. Du får tycka vad du vill och jag tycker vad jag vill.