2020-05-15, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Står i FUP, minns inte vilken sida men tror det är något av det första. Man kunde se på olika master att den inte användes mellan 14 Nov 17.03 tills att den stängdes av 15 Nov manuellt.

Ok. Har läst igenom den, men scrollat vissa sidor. Men är det så att en mast ”minns” att telefonen var kopplad dit.
Här har han ju annars gjort ett stor misstag att inte stänga av den samma dag som han sa att hon lämnade lägenheten.
Citera
2020-05-15, 20:38
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Dock är där knivmärken på golvet (sidan 264 i protokollet). Nu har jag inte läst hela men om där finns blodrester och hon inte hade knivmärken i ansiktet så måste det skurits i resterande del av kroppen vid något tillfälle. Det är förstås mer troligt att detta är märken från en styckning och därför inte själva dödsorsaken. En annan möjlig hypotes är att hon strypts (klassiskt) och därefter blivit styckad om hon nu inte blivit slagen när hon var vid liv. Att spara huvudet kan ju tyda på att han tagit ut aggressioner på detta i efterhand.

Absolut. Tvivlar inte för fem öre på att kniv har använts vid mordet. Men i nuläget går det inte att bevisa någon dödsorsak.
Senast redigerad av Groggnak 2020-05-15 kl. 20:44.
Citera
2020-05-15, 20:39
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissKatt
Men kanske har hon fler jackor. Fast sminket som alla säger att hon hade med sig är märkligt om det låg kvar
Inte märkligt att det låg kvar eftersom hon aldrig lämnade lägenheten (vid liv)
Däremot konstigt att inte någon poängterade det då eller ringde polis på plats.
Citera
2020-05-15, 20:39
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bountmard
Absolut! Det var definitivt min tanke innan jag läste fupn. Kände att föräldrarna måste varit inblandade, men efter att ha läst förhören med dem så har jag ändrat uppfattning. Kan inte förklara det. Har du läst?

Tror som de flesta nämner att folk från dessa länder håller ihop, och heder är allt. Och som nämns under mig här så är en "Svennehora" något som stenas ihjäl i något land, inte påläst om Kurdistan men har svårt och tro att de inte skulle straffa otrohet/slampigt beteende. Och vill minnas att när de förhörde fadern om lösnaglar och röda hårstrån så sa han att de kunde kanske komma från hans flickvän, han visste inte. Har jävligt svårt och tro att Hans farsas flickvän som troligen är Kurd skulle färga håret rött.

Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Instämmer helt.
Jag tror definitivt inte att pappan är oskyldig.
Går inte lita på vad en kurd säger i ett förhör med en svenne.
Skulle han förskjuta sin kurdson för att sonen gjort sig av med en otrogen svennehora? Det är väl precis enligt regelverket i Kurdistan.

edit: menar naturligtvis inte att W varit otrogen, men om man som kvinna går ut i shorts, är det nog så man blir betraktad av kurdsläkten.

Precis
Citera
2020-05-15, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Dock är där knivmärken på golvet (sidan 264 i protokollet). Nu har jag inte läst hela men om där finns blodrester och hon inte hade knivmärken i ansiktet så måste det skurits i resterande del av kroppen vid något tillfälle. Det är förstås mer troligt att detta är märken från en styckning och därför inte själva dödsorsaken. En annan möjlig hypotes är att hon strypts (klassiskt) och därefter blivit styckad om hon nu inte blivit slagen när hon var vid liv. Att spara huvudet kan ju tyda på att han tagit ut aggressioner på detta i efterhand.

Var flera knivmärken i badrummet på golvet.
Det stod i sista förhöret med honom att vissa skador på huvudet uppkommit innan döden.
Citera
2020-05-15, 20:41
Medlem
Citat:
Absolut. Tvivlar inte för fem öre på att kniv har använts vid mordet. Kan som du säger också vara en klassisk strypning som skett. Men i nuläget går det inte att bevisa någon dödsorsak.

Finns inga klassiska tecken på strypning (tungbenet är inte av, och ögonen visar inga blödningar vad de kunde se under obduktionen).
Citera
2020-05-15, 20:41
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Det är inte helt omöjligt. Hon har dock redan gjort abort en gång 2018.
Särskilt med tanke på att flera återbesök t BM 2019. Varför annars.
Citera
2020-05-15, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Tror samma. Lägg också till att han efter mordet tar tåget och betalar med hennes kort för att få det att se ut som hon har åkt till Göteborg. Han vet att hon aldrig kommer att återvända någonstans eftersom hon är död, och därför måste han få det att se ut som om hon har åkt därifrån själv.

Bara det att det ju måste finnas kameror som filmat honom. Och tågvärden intygade väl att en man åkt?!
Citera
2020-05-15, 20:43
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ok. Har läst igenom den, men scrollat vissa sidor. Men är det så att en mast ”minns” att telefonen var kopplad dit.
Här har han ju annars gjort ett stor misstag att inte stänga av den samma dag som han sa att hon lämnade lägenheten.

Stämmer. Den stängdes av den 15:e i lägenheten så han måste väl insett att här kan den fan inte ligga och gjort sig av med den illa kvickt.
Citera
2020-05-15, 20:44
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Läs FUP innan du spekulerar... Det fanns skärsår i ansiktet (pannan) och hon blev inte strypt.

Skumläste lite under tiden. Hur vet du att hon inte blev strypt när huvudet var som det var? Det kanske också står, får läsa in mig närmre vid tillfälle.
Citera
2020-05-15, 20:44
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Finns inga klassiska tecken på strypning (tungbenet är inte av, och ögonen visar inga blödningar vad de kunde se under obduktionen).

Tackar. Tog väck det från inlägget.
Citera
2020-05-15, 20:45
Medlem
Citat:
Bara det att det ju måste finnas kameror som filmat honom. Och tågvärden intygade väl att en man åkt?!

Ja? Det finns inga tvivel om att han har gjort det. Jag menar att han gjorde detta på grund av att hon var död, för att lägga ut de villospår han tidigare pratat om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in