2020-05-15, 20:28
Medlem
Novotars avatar
Jag undrar om inte Wilma var gravid. Hade spiral men hade tid hos ungdomsmottagningen BM (barnmorska) samt flera inbokade besök 2019.
Familjerelationerna under all kritik. Pappan var med henne t VC Lysekil och den som skrev på papperen om utskrivning från gymnasiet efter 1:an tror jag det var. Problem med tjejklasskompisar bl a otrygg, vilsen, ingenstans att bo, ville ngn kurator skulle hjälpa henne med lägenhet gm soc. Svar: du har 2 vårdnadshavare, detta i samband med ”slut” sista ggn.
Citera
2020-05-15, 20:30
Medlem
Groggnaks avatar
Nu ska vi inte vara såna. Faller ganska naturligt att man känner mer sympati när det är småflickor som faller offer. Dessutom handlar det oftast inte om vem som är offer, utan omständigheterna kring mordet som intresserar folk.
Citera
2020-05-15, 20:31
Medlem
SMS konversationen mellan Tihsko och Wilma, där Tihsko b.la skriver att han vill stycka henne och k***** varje del separat: https://newsonthegotoday.com/npo8m9
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Anledningen till att jag tror dödsfallet infaller mellan 17.04 - 18.30 och inte senare vid 22-tiden är för att det saknas aktivitet från Wilmas telefon efter samtalet hon hade med sin mor 17.03. Ungdomar idag är oftast väldigt aktiva på mobilen (inne på snap, uppdatera instagram etc. etc.) och chansen att Wilma skulle vara vid liv (eller medveten) utan att gå in på telefonen mellan 17.04 och ca 22.10 när Tiskho kommer hem från sin trip, är enligt mig mycket liten.

Hur hittade du hennes aktivitet på mobilen?
Citera
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Dödsorsaken är oklar eftersom huvudet var förmultnat och kroppen saknas. Men det syns på obduktionen att hennes ansikte blivit rejält tillknycklat. Förmodligen har han slagit henne, mycket möjligt att han knivhuggit henne men det finns inga bevis på det då kroppen saknas.

Dock är där knivmärken på golvet (sidan 264 i protokollet). Nu har jag inte läst hela men om där finns blodrester och hon inte hade knivmärken i ansiktet så måste det skurits i resterande del av kroppen vid något tillfälle. Det är förstås mer troligt att detta är märken från en styckning och därför inte själva dödsorsaken. En annan möjlig hypotes är att hon strypts (klassiskt) och därefter blivit styckad om hon nu inte blivit slagen när hon var vid liv. Att spara huvudet kan ju tyda på att han tagit ut aggressioner på detta i efterhand.
Citera
2020-05-15, 20:32
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Jag undrar om inte Wilma var gravid. Hade spiral men hade tid hos ungdomsmottagningen BM (barnmorska) samt flera inbokade besök 2019.
Familjerelationerna under all kritik. Pappan var med henne t VC Lysekil och den som skrev på papperen om utskrivning från gymnasiet efter 1:an tror jag det var. Problem med tjejklasskompisar bl a otrygg, vilsen, ingenstans att bo, ville ngn kurator skulle hjälpa henne med lägenhet gm soc. Svar: du har 2 vårdnadshavare, detta i samband med ”slut” sista ggn.

Det är inte helt omöjligt. Hon har dock redan gjort abort en gång 2018.
Citera
2020-05-15, 20:33
Medlem
Citat:
Anledningen till att jag tror dödsfallet infaller mellan 17.04 - 18.30 och inte senare vid 22-tiden är för att det saknas aktivitet från Wilmas telefon efter samtalet hon hade med sin mor 17.03. Ungdomar idag är oftast väldigt aktiva på mobilen (inne på snap, uppdatera instagram etc. etc.) och chansen att Wilma skulle vara vid liv (eller medveten) utan att gå in på telefonen mellan 17.04 och ca 22.10 när Tiskho kommer hem från sin trip, är enligt mig mycket liten.

Tror samma. Lägg också till att han efter mordet tar tåget och betalar med hennes kort för att få det att se ut som hon har åkt till Göteborg. Han vet att hon aldrig kommer att återvända någonstans eftersom hon är död, och därför måste han få det att se ut som om hon har åkt därifrån själv.
Citera
2020-05-15, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Jag tror absolut att detta är ett planerat mord. Kanske hade T träffat någon annan?
Kanske trekants-H?
I planeringen hade han tillskansat sig hennes kort (hon var ju lydig och han lurade lätt till sig det) och hade räknat ut resan till Gbg, Ljungkile och vägen tillbaka. Han ringer, sin pappa från kontanttelefonen, pappan kommer dit, tar plasttossor och gummihanskar och skyddsmössa (som T tagit på jobbet) och sköter allt när T är borta. När T kommer hem vid typ kl 22 grälar de. T hade inte menat att kroppen skulle styckas, men så var den när T kom hem från Ljungkile.
Någon ( Pappan? ) bär mitt i natten iväg med den styckade kroppen, bara köttet, benen är kvar i lägenheten. . Utan kroppen kan man inte påvisa dödsorsak, det vet de. Kroppens kött försvinner till nån pizzeria eller slängs i havet som fiskmat.
Benen/Skelettet gör sig T av med på olika ställen under måndagen när han kör fram o tillbaka fem ggr. Huvudet är tänkt att ta senare. Det har säkert T räknat ut med eller utan pappan. De har säkert haft en plan. Underskatta inte dessa personer. Någonsin. Det är inte långt mellan geni och idiot.

Papsen hjälper nog inte, men 3-kantshanna? Grovjobbet lämnas till T, som bostaden ser ut finns ingen som hjälpt han att röja likdelarna eller STÄDA! som alla rummen ser ut, fy!
Citera
Medlem
*nickNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Jag är inne på samma spår. Jag undrar vad de maskade smsen döljer. Detta kanske inte är så intressant ur ett tekniskt perspektiv (hur hon exakt togs av daga), men kan eventuellt belysa varför.
Citera
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissKatt
Hur hittade du hennes aktivitet på mobilen?
Står i FUP, minns inte vilken sida men tror det är något av det första. Man kunde se på olika master att den inte användes mellan 14 Nov 17.03 tills att den stängdes av 15 Nov manuellt.
Citera
2020-05-15, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
De tycker att det är märkligt står i fupen. Mamman påpekar att hon ser dotterns jacka och skor i lägenheten. Även smink som han säger att wilma tog med sig.
Lite fundersam på hur läskunniga folk är, så många frågor som besvaras om man läser sagda Fup.

Men kanske har hon fler jackor. Fast sminket som alla säger att hon hade med sig är märkligt om det låg kvar
Citera
2020-05-15, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Dock är där knivmärken på golvet (sidan 264 i protokollet). Nu har jag inte läst hela men om där finns blodrester och hon inte hade knivmärken i ansiktet så måste det skurits i resterande del av kroppen vid något tillfälle. Det är förstås mer troligt att detta är märken från en styckning och därför inte själva dödsorsaken. En annan möjlig hypotes är att hon strypts (klassiskt) och därefter blivit styckad om hon nu inte blivit slagen när hon var vid liv. Att spara huvudet kan ju tyda på att han tagit ut aggressioner på detta i efterhand.

Läs FUP innan du spekulerar... Det fanns skärsår i ansiktet (pannan) och hon blev inte strypt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in