2020-05-15, 20:09
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
TH kan muligens ha kjent, eller kjenner, Norges verste giftmorder, kanskje eneste giftmorder også. Legger det i spoiler, da det er ren spekulasjon.

Dette var et long shot!😊 Uansett; det er ingenting som virker å være umulig i Lørenskog-forsvinningen.
Men registrerer at denne thallium-forgifteren ikke kunne forutse når offeret kom til å stryke med. TH, som den kontrollfriken han er, måtte i så fall benyttet et annet giftstoff😅
Citera
2020-05-15, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Han har vel en annen side også. Da med referanse til hva bl.a. eks-svogeren nevnte. Dog fortalte han ikke hva han hadde sett. Det har han fortalt til politiet.
En som kjenner til familien godt har fortalt at ett av barna forlot hjemmet svært ung. Dette er skrevet her på fb. Årsaken var visstnok " terror " i hjemmet.

Blir spennende å se hva som kommer ut etterhvert. Og om noe kan dokumenteres.
Citera
2020-05-15, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
La oss si at AE ble forgiftet med en dødelig dose gift, hun er døende men kanskje ikke død.
Da kan det vel tolkes som frihetsberøvelse så lenge man ikke vet det nøyaktige dødstidspunktet ?

Ja her lanseres ideer som for folk flest virker helt uforståelig?
Jeg forstår null nix av din teori fordi det har ingenting med denne settingen og gjøre. Hva er relevant med dødstidspunktet, nå føler jeg meg dum men klarer ikke se koblingen her.
Citera
2020-05-15, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ja her lanseres ideer som for folk flest virker helt uforståelig?
Jeg forstår null nix av din teori fordi det har ingenting med denne settingen og gjøre. Hva er relevant med dødstidspunktet, nå føler jeg meg dum men klarer ikke se koblingen her.

Tror du er den eneste som ikke forstod det, men gidder ikke utbrodere det noe mer.
Citera
2020-05-15, 20:19
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
(15. mai -20) "Advokat Svein Holden, som forsvarer den drapssiktede 70-åringen, opplyser at Hagen vurderer å utlove dusør for å få ny informasjon om saken.

– Det vurderes fortløpende, bekrefter Holden"

"Selv om Hagen nekter straffskyld, og familien har uttalt at de ikke har tillit til politiets etterforskning, er det ikke aktuelt å ansette en privatetterforsker på saken.

– Sakens innfløkte karakter har gjort at dette ikke har vært en aktuell problemstilling, sier Holden.

Holden ønsker ikke å svare på hva som skal til for at milliardæren igjen vil la seg avhøre.
"

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/05/15/195677830/tom-hagen-vurderer-a-utlove-dusor

I den fortløpende vurderingen til TH skulle jeg gjerne visst hva motforestillingene har vært og er , siden dusøren ikke er på plass.
Citera
2020-05-15, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Han har vel en annen side også. Da med referanse til hva bl.a. eks-svogeren nevnte. Dog fortalte han ikke hva han hadde sett. Det har han fortalt til politiet.
En som kjenner til familien godt har fortalt at ett av barna forlot hjemmet svært ung. Dette er skrevet her på fb. Årsaken var visstnok " terror " i hjemmet.

Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Hva mener du, Poirot? Etter hva du har forstått av personligheten til TH? Særlig dette om «varm og kjær familiemann»? Spør fordi jeg har sett du har fulgt med nøye i saken😊
Selv utelukker jeg ingenting, og jeg har ingen klar formening om hvem GM er.
Men; jeg syns TH virker som å ha vært en kjip dude...
Takk for svar Akeleye og Bibs!

Jeg kan ikke vite om alt som har blitt fortalt (positive og negative ting) er sant, eller om noe av det er sant og/eller om noe av det er usant. Jeg kjenner ikke hverken TH eller familien og jeg kan ikke uttale meg om hans personlighet.
Citera
2020-05-15, 20:21
Medlem
Citat:
I artikkelen forteller Nettavisen fra vitneavhør, i tillegg til at det i artikkelen er en kort uttalelse fra barnas advokat.
I tillegg til bl.a. dette:
"Nettavisen har vært i direkte kontakt med flere av vitnene som bygger opp om Tom Hagens uskyld. Ett av dem, som har kjent familien Hagen både gjennom jobb og privat, forteller om 70-åringen som en varm og kjær familiemann, en som alltid prioriterte barna og Anne-Elisabeth, og sin egen «business» - strømsalg og eiendom."

Ikke så lett for den "andre siden" å komme på banen nå som han er løslatt tror jeg. De har ikke så stort behov for å hevde seg heller kanskje. Politiet har nok mye negativt.
Citera
2020-05-15, 20:23
Medlem
Bibss avatar
Citat:
I artikkelen forteller Nettavisen fra vitneavhør, i tillegg til at det i artikkelen er en kort uttalelse fra barnas advokat.
I tillegg til bl.a. dette:
"Nettavisen har vært i direkte kontakt med flere av vitnene som bygger opp om Tom Hagens uskyld. Ett av dem, som har kjent familien Hagen både gjennom jobb og privat, forteller om 70-åringen som en varm og kjær familiemann, en som alltid prioriterte barna og Anne-Elisabeth, og sin egen «business» - strømsalg og eiendom."

Jeg tenker jo at alle mennesker har sine gode og dårlige sider.
Og at forskjellige mennesker betrakter oss helt forskjellig.
Det jeg ikke klarer å komme helt bort fra, når jeg prøver å betrakte TH utfra det jeg vet, er dette med ekteskapspakten.
Han svenske, med et brukernavn på V et el annet, hadde laget en slags «profil», som jeg personlig kjenner igjen av det bildet media har skapt av TH. Det er jo ingen uten personlig kjennskap til familien som kan vite helt sikkert.
Citera
2020-05-15, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
TH kan muligens ha kjent, eller kjenner, Norges verste giftmorder, kanskje eneste giftmorder også. Legger det i spoiler, da det er ren spekulasjon.

Jeg ser at det står på Wiki at TH studerte i Trondheim på NTH. Om dette er tilfelle vet jeg ikke. Men TH studerte ihvertfall ved Gjøvik Tekniske Fagskole rundt 1967, noe som ikke kommer fram i Wiki. Her var det en ingeniørutdannelse, men det kommer ikke fram i media hvilken ingeniørutdannelse dette var. Og så var det noen som mente her at det eneste stedet på den tiden man kunne utdanne seg til bygningsingeniør, var i Trondheim, og at det dermed ikke var dette han studerte i Gjøvik. Nå skal det jo sies at Wiki er basert på kunnskap som private personer putter inn der. Så mao, jeg kan når som helst lage en konto på Wiki og putte inn at TH er utdannet ved Norges Veterinærhøyskole etc.
Om Terje og TH kjente hverandre er ikke godt å si. Tror det var Thallium som Terje brukte på kona. Psykopat. Han har sagt at han ville gjøre så hun ble sengeliggende, og at han skulle stelle henne, og på den måten få henne til å føle at han var en omsorgsperson for henne, og at hun dermed skulle skifte mening om å forlate han. Totalt psykopat vettu. Terje kan ha satt ideer i hodet på TH, men ikke langtidsforgiftning, for da kanskje man hadde funnet spor i sluken osv. Men sterk gift. Overdose av et eller annet.
Senast redigerad av Orderud. 2020-05-15 kl. 20:43.
Citera
2020-05-15, 20:26
Medlem
Citat:
Takk for svar Akeleye og Bibs!

Jeg kan ikke vite om alt som har blitt fortalt (positive og negative ting) er sant, eller om noe av det er sant og/eller om noe av det er usant. Jeg kjenner ikke hverken TH eller familien og jeg kan ikke uttale meg om hans personlighet.

Ektepakten tyder på at TH er en ond og grådig person etter min mening.
Citera
2020-05-15, 20:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vieri32
Hans kunskap om krypto är inte stor.

Han studerade finans och arkitektur, så han är nok mer intresserad i pengar och inte
teknologi...

Luftslott kanske. Verkar inte vara riktigt den trygga famnen att luta sig mot för TH i detta värv?
Citera
2020-05-15, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ektepakten tyder på at TH er en ond og grådig person etter min mening.

Den tyder på at han vil ha full kontroll. Ektepakten, og nesten samtlige beskrivelser av ham, selv fra venner og søsken, beskriver en mann med dyssosial personlighetsforstyrrelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in