2020-04-18, 08:33
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/en-ford-till-sjukhus-efter-skottlossning-i-eskilstuna

Citat:
Strax efter midnatt larmades polisen till Skiftinge i Eskilstuna efter att flera personer hört knallar i området. Vid Karl Hovbergsgatan hittades en man i 20-årsåldern med svåra skador som tyder på att han blivit skjuten.

...

Den misstänkte greps i Eskilstuna. Även han uppges vara i 20-årsåldern. Han greps inte på den misstänkta brottsplatsen, men inte allt för långt ifrån.

...

Enligt honom har både den skjutne och den misstänkte ”haft med polisen att göra tidigare”.

Den misstänkte gärningsmannen har anhållits av åklagare för mord- alternativt dråpförsök.

Nån som vet nåt mer?
Citera
2020-04-18, 08:35
Medlem
Verkar vara lågt intresse eftersom det inte dykt upp en tråd på över 24h.
Senast redigerad av nilltre 2020-04-18 kl. 08:40.
Citera
2020-04-18, 09:02
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Ett pucko som blivet skjutet av ett annat pucko. Ingen som bryr sig.
Citera
2020-04-18, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Ett pucko som blivet skjutet av ett annat pucko. Ingen som bryr sig.

Troligen är varken BO eller GM från en skidåkande nation.
Citera
2020-04-21, 14:07
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Funderar på om det har med det misslyckade ABC-rånet dagen innan att göra, ett desperat drag utan maskering för att kunna lösa någon form av skuld.

Den ena rånaren är K*m D*rum (i,ö) som varit med i allt för många sådana här trådar, jag kan knappt hålla reda på hur många skjutningar han varit involverad i. Men jag vill minnas att han fortfarande har ett pris på sitt huvud. Det räckte inte att mörda hans styvpappa förra året...?

Nu var just KD i arresten när skjutningen hände, så inte involverad på det sättet. Men ett sånt desperat rån tyder ju på exempelvis en (knark)skuld som behövde regleras för ett visst datum. Misslyckandet fick konsekvenser, kanske på någon av hans bröder?
Citera
2020-04-23, 14:29
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/inga-nya-misstankta-for-mordforsoket-i-skiftinge

Citat:
En misstänkt person greps i samband med skjutningen, men har sedan dess släppts på fri fot.

Enligt Lars Franzell på polisens avdelning för grova brott finns det i nuläget inga fler frihetsberövade eller misstänkta för skottlossningen.

...

– Det är som vanligt i sådana här fall. Man pratar inte med polisen, säger Lars Franzell.
Citera
2020-05-15, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Funderar på om det har med det misslyckade ABC-rånet dagen innan att göra, ett desperat drag utan maskering för att kunna lösa någon form av skuld.

Den ena rånaren är K*m D*rum (i,ö) som varit med i allt för många sådana här trådar, jag kan knappt hålla reda på hur många skjutningar han varit involverad i. Men jag vill minnas att han fortfarande har ett pris på sitt huvud. Det räckte inte att mörda hans styvpappa förra året...?

Nu var just KD i arresten när skjutningen hände, så inte involverad på det sättet. Men ett sånt desperat rån tyder ju på exempelvis en (knark)skuld som behövde regleras för ett visst datum. Misslyckandet fick konsekvenser, kanske på någon av hans bröder?

Hahaha frhelvete vadå mörda hans styvpappa? Sluta nu med dina fantasier. Han och al*x hamnade i tjafs och tyvärr så blev al*x tvungen att köra över pundaren, mördad är ju fan att ta i så inåt helvete.

Förövrgt kom vi fram till vem det var?
Citera
2020-05-15, 20:42
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Hahaha frhelvete vadå mörda hans styvpappa? Sluta nu med dina fantasier. Han och al*x hamnade i tjafs och tyvärr så blev al*x tvungen att köra över pundaren, mördad är ju fan att ta i så inåt helvete.

Förövrgt kom vi fram till vem det var?
Ok, han körde på honom så att han dog, mord är väl fel benämning. Al*x gick ju fri så.

Nej, inte hört eller sett nått mer om det. Men tror ändå det kan ha hängt ihop med K*ms klantrån.
Citera
2020-05-15, 21:06
Medlem
Citat:
Ok, han körde på honom så att han dog, mord är väl fel benämning. Al*x gick ju fri så.

Nej, inte hört eller sett nått mer om det. Men tror ändå det kan ha hängt ihop med K*ms klantrån.
Jo men precis, annars låter det lite mer som att det var någon som tog ner honom pga kim vilket det inte var.

Jag har dock ingen aning om vad det handlar om men hade gärna velat veta, varför tänker du på just d*rum?
Citera
2020-05-15, 21:57
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Jo men precis, annars låter det lite mer som att det var någon som tog ner honom pga kim vilket det inte var.

Jag har dock ingen aning om vad det handlar om men hade gärna velat veta, varför tänker du på just d*rum?
Det var bara en känsla när det hände så tätt inpå det misslyckade rånet att det fanns någon skuld som inte blev betald i tid. Men när jag tänker efter så går det ändå inte ihop. Så skitsamma...
Citera
2020-06-21, 23:06
Medlem
Citat:
Det var bara en känsla när det hände så tätt inpå det misslyckade rånet att det fanns någon skuld som inte blev betald i tid. Men när jag tänker efter så går det ändå inte ihop. Så skitsamma...

Kom vi någonsin framtill vem som blev skjuten här? Skulle vara intressat att veta.
Citera
2020-06-21, 23:08
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Kom vi någonsin framtill vem som blev skjuten här? Skulle vara intressat att veta.
Nä, mina spekulationer verkar vara fel också, ingen som vill snacka om det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in