2020-05-15, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Och Sverige har flest dödsfall per capita i hela världen de senaste 7 dagarna enligt DN...

Kan du länka mig detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
2018 var ju ett sådant år där upp emot 2000 personer av allt att döma avled i sviterna av influensa. Alla är ju inte med i den officiella statistiken då det såklart inte är sådan kontroll som det är nu på Covid-19.

https://www.di.se/nyheter/epidemiolog-nara-3000-dog-i-sasongsinfluensan-i-sverige-for-tva-ar-sedan/

Igen.
Låst artikel på Di som hänvisar till en spekulerande epedemiolog.

Officiella siffror är 207 per år i genomsnitt och 807 personer det värsta året.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Influensa

Sluta mata tråden med felaktiga siffror.
Citera
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Slovenien deklarerar att pandemin är över.
Ett land med landgräns mot norra Italien som tog kraftfulla åtgärder snabbt och har krav på ansiktsmasker.
Nu har de i princip stoppat smittspridningen helt.
Man undrar hur dom har lyckats med det.
Citera
Medlem
Citat:
Ett land med landgräns mot norra Italien som tog kraftfulla åtgärder snabbt och har krav på ansiktsmasker.
Ja man får försöka glädjas med dem. Det blir ju allt fler länder i den coronafria klubben men i Sverige går IVA på max och bårhusen är fulla. Ett totalt vansinne har landet i ett järngrepp omen det indoktrinerade folket älskar sina plågoandar.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Han är säkert en sån som vill ha jättedildos i sig...han trivs att få pisk... Men jag tycker vi skippar han nu och fokuserar mer på ekonomin....

Helt rätt.

Tror vanliga Svensson förstår allvaret. Ekonomin i Sverige är så ansträngd och för varje dag man fortsätter med dessa siffror ju närmare en total katastrof är vi. Att vi som andra länder inte kan öppna upp i Europa skulle innebära stora konsekvenser för ett land som oss.

Arbetslösheten är jag mest orolig för. För går det över en gräns så blir det svårt att komma tillbaka. Medans den enskilda personen tänker att jag får gå hemma med nästan full lön, och minisemester och jag påverkas inte så är det just det som är den stora faran.

Vi blir bekväma och lutar oss tillbaka medans Sveriges regering inte har koll. Snart kommer det synas tyvärr.
Citera
2020-05-15, 19:59
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Du inser kanske att test och smittspårning kräver resurser var i sjukvården hittar du den.

Så Island med ca 17 % av befolkningen testad är mycket rikare än Sverige med 1,8 % av befolkningen testade? Eller afrikanska länder som ska testa fler än vi per capita?

Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Men du har kanske något annat alternativ

Ounderbyggt retoriskt läte.
Citera
2020-05-15, 20:01
Medlem
Testonios avatar
Citat:

Då jag har slovensk påbrå känner jag mig lite stolt faktiskt. Tegnell kanske borde göra studiebesök?
Kolla lite hur män med kompetens löser problem?!?
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji

Tror vanliga Svensson förstår allvaret. Ekonomin i Sverige är så ansträngd och för varje dag man fortsätter med dessa siffror ju närmare en total katastrof är vi.

Det var ju inte många veckor sedan som det cirkulerade en opinionsundersökning med hälften av SD-sympatisörerna och i princip 100% av övriga tillfrågade som svarat att de hade stort eller mycket stort förtroende för makthavarna, FHM, riksdag och regering.
Citera
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Man undrar hur dom har lyckats med det.

Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja man får försöka glädjas med dem. Det blir ju allt fler länder i den coronafria klubben men i Sverige går IVA på max och bårhusen är fulla. Ett totalt vansinne har landet i ett järngrepp omen det indoktrinerade folket älskar sina plågoandar.

Ta bort Tegnell och Löfven så har du svaret
Citera
Medlem
Citat:
Alla länder har levt i kvartal ett. Ingen skillnad där. Då går det såklart att jämföra med andra länder eftersom ALLA levt under samma kvartal eller hur?

Och där är vi bäst i klassen i EU.

BNP sjönk endast -0,3% mot EU´s snitt på -3,8%

Tyskland exempelvis går i recession nu med -3,4% i BNP.

Arbetslösheten stiger i länder som spanien, Italien, Grekland till nästan 20%

Island har 15%
norge 10,7%
Usa +20%

Sverige kickar in på ganska fina 8,3%

Dessutom med lågstatsskuld jämför med övriga europa.

Så visst har vi klarat det ekonomiska ganska väl så långt. Bättre än övriga EU. Långt bättre.

Är inte det där EU:s prognoser på helår du pratar om? Förutom den för Sverige då.

Sen har du rensat för Coivd-19 effekten då den slår ojämt mellan länder?
Citera
2020-05-15, 20:02
Medlem
Citat:
Fejk NEWS!

Du måste väl kunna läsa en graf människa? Vad är det du inte fattar??

Du ser väl för fan att antalet inlagda på sjukhus har minskat 5 dagar i rad och nu är nere på 297st???

Detta faktum är såklart otroligt jobbigt för trollen och sverigehatet just nu vilket märks tydligt här inne. Många som kämpar i motvind och har det jobbigt

Kan du inte läsa? Jag skrev antalet fall ökar, jag skrev inte antalet sjukhusfall eller avlidna ökar. Men däremot förstår jag att de kommer göra det, det finns ganska stabilt och etablerar statistiskt underlag för detta och det har hittills stämt i de flesta länder ganska exakt, även Sverige. Tills helt plötsligt nu.
Citera
2020-05-15, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Helt rätt.

Tror vanliga Svensson förstår allvaret. Ekonomin i Sverige är så ansträngd och för varje dag man fortsätter med dessa siffror ju närmare en total katastrof är vi. Att vi som andra länder inte kan öppna upp i Europa skulle innebära stora konsekvenser för ett land som oss.

Arbetslösheten är jag mest orolig för. För går det över en gräns så blir det svårt att komma tillbaka. Medans den enskilda personen tänker att jag får gå hemma med nästan full lön, och minisemester och jag påverkas inte så är det just det som är den stora faran.

Vi blir bekväma och lutar oss tillbaka medans Sveriges regering inte har koll. Snart kommer det synas tyvärr.

Jag tror att Magda kommer få fimpa korttidspermitteringarna en bit in i juli. Kostnaderna är drakoniska slash systemhotande.

Vi kommer nog loosa våra kronjuveler Scania och Volvo LV.

Edit: Även Volvo Cars i Torslanda/Gent plus Volvo´s motortillverkning i Skövde.
Senast redigerad av victortich 2020-05-15 kl. 20:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in