Han har sig själv att skylla i slutändan men tycker ni verkligen att det är okej att han nu jagas och förlorar allt från det sociala till det ekonomiska han har i livet? Vi har ju en formell lagstiftning av en anledning, och enligt mig har han sonat sitt brott genom böter.
Jag ville lyfta att media kan använda fula ord som "lägenhetsbordell" men att det i praktiken inte betyder ett skvatt. Det låter ju dock ganska hemskt och det vet dom.
Har svårt att förstå dem som säger "bra att han erkände"
Ha, ha....näeee....han blev tagen med brallorna nere, annars hade han högst troligt aldrig erkänt. Och han sitter och påstår att detta är första gången. Yeah right! Vilken jävla otur att det var rassia första gången han gick och köpte sex 😱. Och hur hittar man till en sunkig lägenhetsbordell (med troliga traffickingoffer) först gången man ska köpa sex?
Människan är en komplex varelse. Han är fortfarande en driven man med entreprenörskap som han åstadkommit. Inget snack om det.
Kanske hade han för mycket...? Finns ju kändisar som snattat för att få spänning, även om detta är betydligt värre givetvis. En liten tanke på sitt "köpobjekt" hade han kunnat kostat på sig i sitt snyfttal. Jag menar..han skulle låtit trovärdigare då.
"Lägenhetsbordell", "prostituerad", dessa ord kan betyda VADSOMHELST. En lägenhetsbordell kan som sagt bestå av en instagrammodell som tar 100k i timmen eller en fattig öststatstjej som tar 200 kr i timmen. Problemet ligger i att ni häxjägare hör att kvinnan kommer från ett av europas fattigaste länder och omedelbart antar att hon är traffickerad, som om hennes ekonomiska status gör henne mindre förmögen att fatta egna, vuxna beslut.
Paolo hade ingen aning om hennes bakgrund, och brydde sig inte. Det tycker jag också är fel. Men att detta innebär att hon med stor sannolikhet är ett traffickingoffer och att han på förhand visste det är fel slutsats. Han har sig själv att skylla i slutändan men tycker ni verkligen att det är okej att han nu jagas och förlorar allt från det sociala till det ekonomiska han har i livet? Vi har ju en formell lagstiftning av en anledning, och enligt mig har han sonat sitt brott genom böter.
Ja det tycker jag absolut är okej. Det finns inget i vår lagstiftning som tvingar vare sig människor eller bolag att samarbeta eller handla av någon/något de uppfattar som klandervärt och fel.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!