2020-05-15, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Okay?

Aviser lever av å selge aviser, det er ikke noe hokus pokus å forstå at overdrevne overskrifter øker salget.

Du er jo selv et eksempel på at du ikke forstår medias triks.
Citera
2020-05-15, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Mulig hun har ramlet på sykkelen.

Det kan være. Eller hunden har dratt mye i båndet. Ser vondt ut.
Citera
2020-05-15, 19:07
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Aviser lever av å selge aviser, det er ikke noe hokus pokus å forstå at overdrevne overskrifter øker salget.

Du er jo selv et eksempel på at du ikke forstår medias triks.

Helt greit at du syns det😊
Citera
2020-05-15, 19:08
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Sant det. Blir litt revet med noen ganger. Bildet er greit nok det. Men hva kan det hovne håndleddet komme av? For det er hovent.
Hadde det vært vinterstid og glatt, så vet jeg hva jeg hadde gjetta. Veldig mange grunner uansett til et hovent håndledd. Hun gjør iallefall ikke noe for å skjule det, eller behandle det for den saks skyld.
Citera
2020-05-15, 19:17
Medlem
Den enkleste måten å få alibi på må være ved å forgifte offeret så du er et annet sted når offeret blir drept.
Citera
2020-05-15, 19:21
Medlem
Citat:
Hehe, ja😁 Men omtalt som «kryptomannen». Kanskje han burde bli «kidnappingsmannen»?😅😇

Dette er kanskje noe av det rareste i denne etterforskningen, han er altså siktet for frihetsberøvelse noe som står i grell kontrast til politiets teori om at de mener Sloraveien var åsted for drapet.

Her stusser jeg for dette rimer ikke, man kan ikke kidnappe et menneske som allerede er drept.

Så dette er uforståelig og jeg stusser om politiet er dumme eller hva som ligger i denne siktelsen. Hvis de ikke er dumme burde de gå ut med en forklaring på hva dette er for noe.
Citera
2020-05-15, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Dette er kanskje noe av det rareste i denne etterforskningen, han er altså siktet for frihetsberøvelse noe som står i grell kontrast til politiets teori om at de mener Sloraveien var åsted for drapet.

Her stusser jeg for dette rimer ikke, man kan ikke kidnappe et menneske som allerede er drept.

Så dette er uforståelig og jeg stusser om politiet er dumme eller hva som ligger i denne siktelsen. Hvis de ikke er dumme burde de gå ut med en forklaring på hva dette er for noe.

Der er forklart opp og ned og i mente. Men jeg tror han er helt uskyldig. Kun en nyttig syndebukk.
Citera
2020-05-15, 19:29
Medlem
Bibss avatar
Citat:

Lier Horst forklarer at man kan se for seg en situasjon der mannen har delt sin kunnskap om kryptovaluta til noen uten å være klar over hva informasjonen skulle brukes til, men at den informasjonen senere er brukt til en villedingsmanøver i det politiet ser på som en drapssak.

Det rimer med det som har skjedd, at han først var siktet for medvirkning til drap og at dette blir endret til medvirkning til bortføring. Man kan rent teknisk bli siktet for en forbrytelse som faktisk ikke har skjedd. Det blir på samme måte som at man kan bli dømt for narkotikakjøp hvis man trodde det var narkotika, selv om det viste seg å være mel, sier Lier Horst.

https://www.vg.no/i/qLaxmL
Senast redigerad av Bibs 2020-05-15 kl. 19:31.
Citera
2020-05-15, 19:32
Medlem
Citat:

La oss si at AE ble forgiftet med en dødelig dose gift, hun er døende men kanskje ikke død.
Da kan det vel tolkes som frihetsberøvelse så lenge man ikke vet det nøyaktige dødstidspunktet ?
Citera
2020-05-15, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Jeg synes mange bilder har blitt overtolka her inne og at bilde kan si mer en 1000 ord er mulig, men ord er som kjent ikke nødvendigvis sanne.

Enig. Bildene forteller oss ingenting. Bare spekulasjoner
Citera
2020-05-15, 19:36
Medlem
Citat:
Lier Horst forklarer at man kan se for seg en situasjon der mannen har delt sin kunnskap om kryptovaluta til noen uten å være klar over hva informasjonen skulle brukes til, men at den informasjonen senere er brukt til en villedingsmanøver i det politiet ser på som en drapssak.

Det rimer med det som har skjedd, at han først var siktet for medvirkning til drap og at dette blir endret til medvirkning til bortføring. Man kan rent teknisk bli siktet for en forbrytelse som faktisk ikke har skjedd. Det blir på samme måte som at man kan bli dømt for narkotikakjøp hvis man trodde det var narkotika, selv om det viste seg å være mel, sier Lier Horst.

https://www.vg.no/i/qLaxmL

Nettopp. Og det har blitt forklart av minst tre forskjellige nå, med forskjellige referanser. Kjedelig å diskutere rundt sånt. Politiet er så klart ikke idioter.
Citera
2020-05-15, 19:40
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Nettopp. Og det har blitt forklart av minst tre forskjellige nå, med forskjellige referanser. Kjedelig å diskutere rundt sånt. Politiet er så klart ikke idioter.

Det bør være rom for å dele informasjon/ synspunkt, når det er etterspurt. Politiet er ikke idioter, ingen her på forumet er eksperter - og en stor del av denne saken består ennå, såvidt vi vet, kun av indisier, velmente spekulasjoner og hypoteser😊
Senast redigerad av Bibs 2020-05-15 kl. 19:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in