2020-05-15, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serialfreak
Som jag sa oftast 3-5. Folien gör självklart en liten del i att doften stängs in. Sen användes ju en del tejp. Har han lyckats tejpa så pass bra att han fått hyffsat lufttätt så kan det säkert hindra doft från att komma ut. Väskan som vad jag förstod var kläder i kan även det maskerat doften. Säg att han sprayat deo på kläderna. Hade dom inte hittat huvudet i lägenheten när dom gjorde så hade det inte tagit lång tid innan doften känts. Då jag inte har gjort detta med en mänsklig skalle så kan det vara så att bakterierna som finns i en människa skiljer sig från de som finns i djur och gör förruttnelsen segare i starten. Men den delen är ren spekulation från min sida.

Jag gör oftast rävar, grävlingar, fåglar, rådjur och mindre däggdjur. Sen beror det ju på antalet sår i ansiktet. Säg att det endast är ett snitt över halsen så kan det ta längre tid innan förruttnelsen sprider sig. Han har ju inte flått huden av henne.
Han har krossat ett öga så att hjärnan tittade ut därinne, han har slagit hål i pannan så att skallbenet kom fram, det är flera skador i ansiktet och så halsen då. Men jag tror också absolut att lukten varit instängd ett tag, väskan har varit där hela tiden tror jag.
Citera
2020-05-15, 19:16
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlasherGordon
Jag funderade precis på varför han lämnade kvar huvudet i lgh men dumpade resten av kroppen. Kan ju absolut vara så som du beskriver. Men då blir ju följdfrågan varför han dumpade övriga kroppen och inte huvudet...Trofé?

Kanske otympligt med en hel kropp då?
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Nej det kommer inte bli offentligt.

Okey
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Emmeli Selanders förhörsloggar fick man ju ett mindre magknip av att läsa. Men det är inte därifrån uppgifterna kommer.

Hur mycket sanning det nu ligger i dom. Hennes förhörs loggar stämmer ju inte direkt överens med någon annans. Lite oklart hur god kontakt hon och Wilma egentligen hade.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
wilma slogs ihjäl med trubbigt föremål , pk-fittorna i tråden fattar inte ex hur hårt en damsugarrör är
så om man slår ett damsugarrör i huvudet på nån så dör dom inte eller? får man ex ett järnrör eller
alurör i huvudet så är det inte röret som går sönder utan huvudet.

Coalfax.ru

Jag tänkte faktiskt på just dammsugaren. Det var den som de smsade om innan hon dog. Han kanske fick spel på att hon inte städat ordentligt och slog ihjäl henne med den.
Citera
2020-05-15, 19:17
Medlem
Citat:
Emmeli Selanders förhörsloggar fick man ju ett mindre magknip av att läsa. Men det är inte därifrån uppgifterna kommer.
Helt ärligt så har jag inte orkat gå igenom allt. Har studier men känner dessutom att det blir lite för mycket.
Citera
2020-05-15, 19:18
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Försöker läsa ikapp här, ont om tid alltid 😥 Jo, läste i början av Fupen, där det var bilder om massa nycklar och vad jag minns lägenhetsbeskrivningar, att T hade "tillgång till en till lgh i huset..." att jag inte minns nu försöker gå tillbaka och hitta. Det var skumt tänkte jag, och att ingen reagera på det här i tråden, men nu kom det!
Och ja, jösses om Linda saknat vattenpipan i lägenheten men ser senare en sådan uppe på vinden i någon annans förråd!!! Mordvapnet? Om T hade nyklar till någon i huset kanske även då till vindsförrådet? Kommer någon annan här på detta så hjälp!

Tror dom nycklar du mener er nycklane inn til en av dom gamla han var hos i hemtjenesten. Personen bor på Ridhusgatan rett ved der han bor.
Citera
Medlem
Serialfreaks avatar
Citat:
Uppgifterna om Trump framkom tidigt i förhören.

Vi har sedan haft folk i tråden i månader som tjatat om Twitterkonton (till synes Trump-botar) men som kan kopplas till nick/handles som "Wilmanouvelle" och "Tishkoshabaz". Som sedan tystnade efter 14/11.

Jag utesluter inte att Tishko är skvatt galen och att uppgifterna i så fall stämmer. Men jag vet inte vad jag ska tro, ärligt talat.

Jag läste också om det i förhören men då var det väl wilmas kompis, hennes mamma och Wilmas syster som nämner detta. Det är en mening i varje förhör. Sen lyckades väl aftonbladet snappa upp detta och lägga på stora Trumphatet. Enligt min mening känns detta lite halvkrystat. Lite som att vi skitar ner honom så mycket vi kan. Trump är ond vi kör med det. Sen kan det ju vara en del av att mitt kvällstidningshat spelar en stor roll där.
Citera
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Du bör nog börja nu då eftersom den är ca 1000 sidor. Jag vet inte hur mycket du orkar läsa i ett sträck, men tog mig 3 dagar att arbeta igenom den och då läste jag allt

Läste den på 6 tim i sträck, men det är ju ett specialintresse, och man har ju väntat ett tag på denna fup !
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
”Efter att mordåtalet väckts mot Wilma Anderssons pojkvän fördes han akut till sjukhus efter att ha hittats okontaktbar.

Strax före det hade han enligt uppgifter till GT lämnat en lapp med budskapet att mordet aldrig kommer att lösas.

Lappen hittades enligt tidningen i mannens cell i häktet, där han suttit i ett drygt halvår misstänkt för mordet i november förra året.”

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5ebeb8ae143cb0001863b7a3

Knappast till hans fördel.
Citera
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrorbertil22
Jag har många tankar/funderingar.. ska försöka göra mig så tydlig och förstådd som möjligt.

• största delen av blodspåren går från vardagsrum in på toalett, men likhundar har markerat i sängen där man även kan se blodspår i formationen av en kropp med bluestarundersökning. Misshandeln/mordet började enligt undersökning i vardagsrummet där det finns blodspår och dna på golv och väggar. Samt ett spår av en hand på benstödet på fotöljen. (Wilmas när hon ligger på golvet och möjligen försöker resa sig, eller T's när han slår på henne eller försöker dra/lyfta kroppen?) Hur kan de vara så mycket blod i vardagsrummet när det är sovrummet som hon avlidit i, där det inte alls finns mycket blodspår (i jämförelse).

• man hittar stoppning från kuddar samt örngott och kuddöverdrag till kuddar som passar överkastet i parets bostad och som dessutom har blodspår från wilma. På kuddöverdragen finns stora rispor från kniv (antaganden) och stoppning från kuddarna är blöta. Kan han kvävt henne med dessa i sängen? Samt strypt henne med snöret till hans morgonrock som hittas i papperskorgen. Därav likspår i sängen. Det förklarar dock fortfarande inte blodspåren. Kan han ha haft kuddarna över ansiktet på wilma i duschen när han styckade henne och sen duschat av dom från blod. Därav den stora rispan tvärsöver kudden samt att dom var blöta.

• likhundar markerar på vind. Kan han förvarat huvud+kropp på vinden. För att sedan bära iväg kropp och göra sig av med. Förslagsvis dom gånger han jobbade och vittnen sett honom hemma, samt rutt från gps i arbetsbil visar att han varit hemma vid 5 tillfällen? (Arm+arm+ben+ben+torso. Huvud hann han inte, eller ville inte göra sig av med?!). Tittar man på rutten har han också varit nära vatten (bäveån) under rutten. Han pratar också i ett samtal med en vakt efter han blivit frihetsberövad om en å.

• kan man tänka sig att han har en grav psykisk störning. Tänker typ schizofreni diagnos, samt narcissistisk personlighetsstörning samt psykos till och från under dessa dagar. Mycket gick emot honom och tillslut brast det. Bla Resan till USA gick inte som han tänkt, Wilma gjorde slut. Det verkar också vara väldigt delad uppfattning om hur han var som person från vänner/familj/wilmas vänner m.m. samt att han agerar väldigt olika i förhör och olika mot vakt eller förhörsledare. Även detta anser jag styrker hans personlighetsstörning.

• det har pratats tidigare om twitterkontot som verkar suspekta och medlemmar här har hittat kopplingar till T med dessa. Även vittnen pratar om att han blivit konstig och pratat om Trump och usa. Wilma berättar även att T sagt att hon var Hillary Clinton, djävulen/satan och andra konstiga saker. Någon nämnde också att T var ett STORT fan av tupac, liknande en besatthet. Han har också nämnt att det var häftigt att sitta inne. Där väskan hittades, står det uppställt en träbit märkt Tupac och tupacs ansikte med brännpenna. Denna ser för mig placerad ut, ska man knöka in en ganska tung och otymplig väska högst upp i en garderob skulle denna träbit vara i vägen och ramla enligt mig. Detta stärker mina misstankar om hans sjuka beteende. Kan han ställt den där med tankarna om att han är gangster som dödat/styckat Wilma och därför ställt den där?

Hoppas det inte blev rörigt.. diskuterar gärna saken med er

Jag har också hängt upp mig lite på detta att han identifierade sig starkt med Tupac, och att brädbiten var placerad där den var.
Har skummat lite av Tupacs texter på "Thug Life" men inte hittat något användbart.
Någon här som lyssnat på Tupac, jag tänker om det finns någon låttext om att mörda och hur man går till väga som T kan ha inspirerats av? (är fullt medveten att detta är ett, sannolikt, irrelevant sidospår )
Citera
2020-05-15, 19:19
Medlem
Marsipanankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Det är väl möjligt att folk minns fel tidpunkt om man inte har något särskilt som man gjorde precis då.. minnet är inte alltid tillförlitligt

Jag tror absolut att detta är ett planerat mord. Kanske hade T träffat någon annan?
Kanske trekants-H?
I planeringen hade han tillskansat sig hennes kort (hon var ju lydig och han lurade lätt till sig det) och hade räknat ut resan till Gbg, Ljungkile och vägen tillbaka. Han ringer, sin pappa från kontanttelefonen, pappan kommer dit, tar plasttossor och gummihanskar och skyddsmössa (som T tagit på jobbet) och sköter allt när T är borta. När T kommer hem vid typ kl 22 grälar de. T hade inte menat att kroppen skulle styckas, men så var den när T kom hem från Ljungkile.
Någon ( Pappan? ) bär mitt i natten iväg med den styckade kroppen, bara köttet, benen är kvar i lägenheten. . Utan kroppen kan man inte påvisa dödsorsak, det vet de. Kroppens kött försvinner till nån pizzeria eller slängs i havet som fiskmat.
Benen/Skelettet gör sig T av med på olika ställen under måndagen när han kör fram o tillbaka fem ggr. Huvudet är tänkt att ta senare. Det har säkert T räknat ut med eller utan pappan. De har säkert haft en plan. Underskatta inte dessa personer. Någonsin. Det är inte långt mellan geni och idiot.
Senast redigerad av Marsipananka 2020-05-15 kl. 19:23.
Citera
2020-05-15, 19:19
Medlem
Gp
Citat:
Själv säger försvarsadvokaten att polisens utredning inte klarlagt hur flickan avlidit.

– Det är ett faktum. Jag tror att alla är överens om att vi inte får svar på det i den här utredningen. Det är finns mängder av olika tankar man kan ha om flickans död men det behöver nödvändigtvis inte vara så att någon har dödat henne, säger hon.

Under onsdagen åtalades pojkvännen för mord och brott mot griftefriden. Rättegången kommer inledas vid Uddevalla tingsrätt den 26 maj.

Här intervjuas försvarsadvokaten
https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/pojkv%C3%A4nnen-%C3%A5talas-f%C3%B6r-mordet-p%C3%A5-wilma-andersson-han-nekar-till-brott-12716291

Självklart går försvaret på dödsorsaken som inte finns och det är ungefär det dom har. Men vem och vilka som befann sig i lägenheten visar blodbild och W huvud, och att W inte lämnade lägenheten levande. Så att visst ingen dödsorsak men då får han börja sjunga och egentligen skulle han gjort det för länge sedan, men han är inte tillräckligt smart. Att säga att annan person placerat huvudet i hans lägenhet är bara strunt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in