2020-05-15, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/wilmas-pojkvan-framstar-som-en-tickande-bomb/
Fyndet av kroppsdelen hemma hos Wilmas mordmisstänkta pojkvän och slutsatserna av våldet som hon utsatts för mot huvudet är det starkaste beviset i den kommande mordrättegången.

Polisutredningen ger också en bild av pojkvännen som en tickande bomb – en ostraffad ung man som beskrivs som våldsam, cannabisberoende och som fått för sig att Wilma var både djävulen och Trumpmotståndare.

Det kan ge svar på varför Wilma mördades men också vara en varning till de som har svårt att lämna farliga förhållanden.
Verkar vara en schizofren vanföreställning Kopplad till dom stora världshändelserna. Vanligt att den sjukdomen bryter ut i den åldern som han är i. Han tyckte nog att han var en så betydelsefull person så han måste åka till USA och hjälpa Trump. Fix idé skulle jag tro. Var nog viktigare än både W och allt annat. Skulle tro att hans föräldrar också anade oråd, men vad skulle dom göra? Det var nog bra då att ha någon som W som kunde ta hand om honom så länge det gick. Klart att hon var omtyckt i familjen där. Konstigt att han tycktes kunna uppträda normalt på jobbet. Ja, jag har inte läst FUP ännu. Ska snart göra det. Kan inte sluta att läsa i tråden.
Citera
2020-05-15, 19:09
Medlem
Googlas avatar
Är det vanligt att de släpper bevismaterial bilder? Tänkte om de kommer släppa bild på huvudet? Hade nog inte vågat sett det, bara nyfiken hur de arbetar
Citera
2020-05-15, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Så den söta lukt som mamman säger att hon kände i lägenheten kan alltså komma från garderoben? Det var ju några dagar efteråt och då hade alltså inte den skarpa doften kommit än? (Jag vet själv hur lik luktar från erfarenheter av jobb på tex bårhus, och det kan absolut beskrivas som ”sött”, dock behöver det inte vara särskilt obehagligt om det inte gått för långt i processen, och om man inte känner igen det, för då kommer vetskapen in och det är inte lika kul.)
Blod kan lukta väldigt sött. Det var massor av blod i lägenheten och mamman trodde att den söta lukten var cannabis men det var nog hennes dotters blod tyvärr. Eller så är det som du säger. Har också känt den lukten men i ett senare skede och det var inte sött direkt. Idk.
Citera
2020-05-15, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Är det vanligt att de släpper bevismaterial bilder? Tänkte om de kommer släppa bild på huvudet? Hade nog inte vågat sett det, bara nyfiken hur de arbetar

Det lär inte hända! Hoppas jag! 😐
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Läser FUP just nu, och Wilmas väns mor påstår att Tishko varit medlem i SD? Går detta att verifiera?
Jag tror att en del av dessa är pk. Alltså har de ett politiskt motiv. Smutsigt att hålla på så här. En människa har mördat en annan. Det är det viktiga.
Men svenskar är inte lojala.
Citera
Medlem
Citat:
Jag spekulerar i om han använt den i rent sexuellt syfte. Eftersom han ville skära upp henne i 4 delar och knulla alla delar. Tänkte om han juckat mot huvudet vid behov. Möjligen med kondom på för att inte lämna nå DNA
Jag funderade precis på varför han lämnade kvar huvudet i lgh men dumpade resten av kroppen. Kan ju absolut vara så som du beskriver. Men då blir ju följdfrågan varför han dumpade övriga kroppen och inte huvudet...Trofé?
Citera
Medlem
Citat:
Nej det kommer inte bli offentligt.
Citera
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serialfreak
Som jag sa oftast 3-5. Folien gör självklart en liten del i att doften stängs in. Sen användes ju en del tejp. Har han lyckats tejpa så pass bra att han fått hyffsat lufttätt så kan det säkert hindra doft från att komma ut. Väskan som vad jag förstod var kläder i kan även det maskerat doften. Säg att han sprayat deo på kläderna. Hade dom inte hittat huvudet i lägenheten när dom gjorde så hade det inte tagit lång tid innan doften känts. Då jag inte har gjort detta med en mänsklig skalle så kan det vara så att bakterierna som finns i en människa skiljer sig från de som finns i djur och gör förruttnelsen segare i starten. Men den delen är ren spekulation från min sida.

Jag gör oftast rävar, grävlingar, fåglar, rådjur och mindre däggdjur. Sen beror det ju på antalet sår i ansiktet. Säg att det endast är ett snitt över halsen så kan det ta längre tid innan förruttnelsen sprider sig. Han har ju inte flått huden av henne.

Är lägenheten fylld av majja och haschdoft så maskerar det rätt bra en tid oxå ..
Citera
2020-05-15, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serialfreak
Skall vara helt ärlig och säga att jag tror detta är mycket skitsnack från deras sida. Av alla förhör är det tre personer som nämner detta med Trump. Vilket känns lite ”sensation” tror detta med SD är samma sak.
Uppgifterna om Trump framkom tidigt i förhören.

Vi har sedan haft folk i tråden i månader som tjatat om Twitterkonton (till synes Trump-botar) men som kan kopplas till nick/handles som "Wilmanouvelle" och "Tishkoshabaz". Som sedan tystnade efter 14/11.

Jag utesluter inte att Tishko är skvatt galen och att uppgifterna i så fall stämmer, att han i sin sinnesförvirring/psykos rattat de här kontona och trott på allt trams om att Wilma var Lucifer. Men jag vet inte vad jag ska tro, ärligt talat.
Senast redigerad av Olbars 2020-05-15 kl. 19:16.
Citera
2020-05-15, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Tippar på att förhören med hans anhöriga blev för mycket för honom att läsa, antingen är det kollaps eller självmordsförsök i häktet. Jag lutar åt det senarenämnda.
Han är nog starkt medicinerad nu. Och kommer nog bli i framtiden också.
Citera
2020-05-15, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Jag tror att en del av dessa är pk. Alltså har de ett politiskt motiv. Smutsigt att hålla på så här. En människa har mördat en annan. Det är det viktiga.
Men svenskar är inte lojala.
Emmeli Selanders förhörsloggar fick man ju ett mindre magknip av att läsa. Men det är inte därifrån uppgifterna kommer.
Citera
2020-05-15, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Verkar vara en schizofren vanföreställning Kopplad till dom stora världshändelserna. Vanligt att den sjukdomen bryter ut i den åldern som han är i. Han tyckte nog att han var en så betydelsefull person så han måste åka till USA och hjälpa Trump. Fix idé skulle jag tro. Var nog viktigare än både W och allt annat. Skulle tro att hans föräldrar också anade oråd, men vad skulle dom göra? Det var nog bra då att ha någon som W som kunde ta hand om honom så länge det gick. Klart att hon var omtyckt i familjen där. Konstigt att han tycktes kunna uppträda normalt på jobbet. Ja, jag har inte läst FUP ännu. Ska snart göra det. Kan inte sluta att läsa i tråden.

Du bör nog börja nu då eftersom den är ca 1000 sidor. Jag vet inte hur mycket du orkar läsa i ett sträck, men tog mig 3 dagar att arbeta igenom den och då läste jag allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in