Citat:
Ursprungligen postat av
Groggnak
Om man får fråga, hur ställer du dig till att man inte kände likdoft varken den 19:e eller 20:e när mordet skedde den 14:e? Huvudet låg inpackat i flera lager aluminiumfolie i en kabinväska som tryckts in i en garderob.
Som jag sa oftast 3-5. Folien gör självklart en liten del i att doften stängs in. Sen användes ju en del tejp. Har han lyckats tejpa så pass bra att han fått hyffsat lufttätt så kan det säkert hindra doft från att komma ut. Väskan som vad jag förstod var kläder i kan även det maskerat doften. Säg att han sprayat deo på kläderna. Hade dom inte hittat huvudet i lägenheten när dom gjorde så hade det inte tagit lång tid innan doften känts. Då jag inte har gjort detta med en mänsklig skalle så kan det vara så att bakterierna som finns i en människa skiljer sig från de som finns i djur och gör förruttnelsen segare i starten. Men den delen är ren spekulation från min sida.
Jag gör oftast rävar, grävlingar, fåglar, rådjur och mindre däggdjur. Sen beror det ju på antalet sår i ansiktet. Säg att det endast är ett snitt över halsen så kan det ta längre tid innan förruttnelsen sprider sig. Han har ju inte flått huden av henne.