2020-05-15, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrorbertil22
Finns en transaktion på ca 5.000 till ett flygbolag från Ts konto.

På vilken sida i FUP är hans kontoutdrag?
Citera
2020-05-15, 18:56
Medlem
wilma slogs ihjäl med trubbigt föremål , pk-fittorna i tråden fattar inte ex hur hårt en damsugarrör är
så om man slår ett damsugarrör i huvudet på nån så dör dom inte eller? får man ex ett järnrör eller
alurör i huvudet så är det inte röret som går sönder utan huvudet.

Coalfax.ru
Citera
2020-05-15, 18:58
Medlem
Läser FUP just nu, och Wilmas väns mor påstår att Tishko varit medlem i SD? Går detta att verifiera?
Citera
2020-05-15, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bountmard
Ser nu att det finns olika tidsangivelser på detta också

Det är väl möjligt att folk minns fel tidpunkt om man inte har något särskilt som man gjorde precis då.. minnet är inte alltid tillförlitligt
Citera
2020-05-15, 18:59
Medlem
Serialfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Om man får fråga, hur ställer du dig till att man inte kände likdoft varken den 19:e eller 20:e när mordet skedde den 14:e? Huvudet låg inpackat i flera lager aluminiumfolie i en kabinväska som tryckts in i en garderob.

Som jag sa oftast 3-5. Folien gör självklart en liten del i att doften stängs in. Sen användes ju en del tejp. Har han lyckats tejpa så pass bra att han fått hyffsat lufttätt så kan det säkert hindra doft från att komma ut. Väskan som vad jag förstod var kläder i kan även det maskerat doften. Säg att han sprayat deo på kläderna. Hade dom inte hittat huvudet i lägenheten när dom gjorde så hade det inte tagit lång tid innan doften känts. Då jag inte har gjort detta med en mänsklig skalle så kan det vara så att bakterierna som finns i en människa skiljer sig från de som finns i djur och gör förruttnelsen segare i starten. Men den delen är ren spekulation från min sida.

Jag gör oftast rävar, grävlingar, fåglar, rådjur och mindre däggdjur. Sen beror det ju på antalet sår i ansiktet. Säg att det endast är ett snitt över halsen så kan det ta längre tid innan förruttnelsen sprider sig. Han har ju inte flått huden av henne.
Citera
2020-05-15, 19:01
Medlem
Serialfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Läser FUP just nu, och Wilmas väns mor påstår att Tishko varit medlem i SD? Går detta att verifiera?

Skall vara helt ärlig och säga att jag tror detta är mycket skitsnack från deras sida. Av alla förhör är det tre personer som nämner detta med Trump. Vilket känns lite ”sensation” tror detta med SD är samma sak.
Citera
2020-05-15, 19:03
Medlem
Serialfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Så den söta lukt som mamman säger att hon kände i lägenheten kan alltså komma från garderoben? Det var ju några dagar efteråt och då hade alltså inte den skarpa doften kommit än? (Jag vet själv hur lik luktar från erfarenheter av jobb på tex bårhus, och det kan absolut beskrivas som ”sött”, dock behöver det inte vara särskilt obehagligt om det inte gått för långt i processen, och om man inte känner igen det, för då kommer vetskapen in och det är inte lika kul.)

Kan helt hålla med om detta. Är det tidigt och man inte har känt det innan så kan de helt klart vara så.
Citera
2020-05-15, 19:04
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Det säger ingenting, eftersom alla kallar det "mordet på Wilma" vid det här laget.
Och dessutom, om det inte är ett mord, då kan ju rimligen inte mordet lösas.
Alla? Han pratar inte med alla och de har hela tiden sagt att mord inte kan bevisas...
Han gjorde väl ett försök till självmord 🤦🏼‍♀️
Flinar vid förhör... tvi och fyfan
Jösses
Citera
2020-05-15, 19:07
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
Får en lite scary fundering om att han inte har "sparat" huvudet utan att det bara var den delen som var minst viktig att göra sig av med så det blev kvar till sist. Kan ju finnas spår kvar av honom i eller på kroppen men också visa hur mordet gick till. Och med tanke på hur länge skriket varade enl. grannen kan det varit väldigt utdraget och kanske innefattat olika typer av tortyr, utdraget lidande eller något annat verkligen bestialiskt tillvägagångsätt.

Kanske därför han absolut inte vill att kroppen skall hittas eftersom den skulle vara bevis för ett ofattbart grymt våld.

Oavsett, skall vara med och leta på Lördag av ren respekt för Wilma, en stackars vilseledd tonåring med ett riktigt varmt och vackert leende.

Och som jag skrivit tidigare, han kommer inte ifrån detta oavsett hur det går i rätten.

Jag spekulerar i om han använt den i rent sexuellt syfte. Eftersom han ville skära upp henne i 4 delar och knulla alla delar. Tänkte om han juckat mot huvudet vid behov. Möjligen med kondom på för att inte lämna nå DNA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bountmard
Han verkar inte ha läst sina psykologiböcker som fanns i bokhyllan... 😆(s.865 FUP)

Hahah 😂 ja jävlar! Bara skumläst allt i fup förutom förhör o sånt där, men ja böckerna såg jag 😂
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Då erkänner han alltså att det handlar om ett mord. Nej, smart är han inte!
Tyvärr är det inget som kan användas, det är inget erkännande och ”mordet” är ju precis vad han sitter häktad för. Mordet kommer aldrig lösas. Vi kan tänka att det är för att han inte tänker hjälpa till att lösa det, men att bevisa vad han menar med detta blir svårt. Han gör irrationella ologiska saker men inget erkännande. Tyvärr.
Citera
2020-05-15, 19:08
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars

Jag vill minnas att det stod "Demokraterna" och nämner Trump kort efter det. Och antar de menar "Democrats" i USA då eftersom han var så förälskad i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in