2020-05-15, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ordet "flockimmunitet" har fått ett dåligt rykte på senare tid, pga massdöden. Så det är naturligt.

Men tidigare i vår så pratade man om det - och såg det som en möjlig strategisk utväg ur coronapandemin. Som du ser.

Incel-Info varför har du slutat posta siffrorna för IVA och slutenvård som du gjorde förr ??????
Citera
2020-05-15, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Inte sprillans färsk nyhet men den duger:

https://www.businessinsider.com/sweden-coronavirus-per-capita-death-rate-among-highest-2020-5?r=US&IR=T

Ingen tror på Sveriges "strategi" längre.

Förvänta er massiv damage control i MSM framöver.
Den allt solkigare "sverigebilden" i utlandet måste poleras och MSM ställer förstås upp.

Tegnell:
""We never really calculated with a high death toll initially, I must say," he said. "We calculated on more people being sick, but the death toll really came as a surprise to us.""

No shit Sherlock.
Citera
2020-05-15, 18:49
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Vissa stirrar sig blinda på dödstalen.
Men detta är en bättre indikation:
Om man nu ska vara kritisk mot den siffran så har man ju läst om fall där patienter på äldreboenden varken fått syrgas eller behandling. Är mörkertalet stort för dom som behöver IVA vård?
Citera
2020-05-15, 18:50
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RespeckTheName
WTF Giesecke har sagt att siffrorna skulle börja vända i maj, han har haft helt rätt tbh

Han sa Stockholm skulle först få Flockimmunitet i början av Maj, sedan i mitten och u i Juni.

Samtidigt som han behandlar detta som ett influensavirus.

Han är inte klok den där mannen.
Citera
2020-05-15, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det har inte alls spridit sig över hela landet. ALLA regioner har rapporterat en nedgång av inlagda de senaste 5 dagarna. Alltså ALLA regioner i fem dagar i rad.

Lögn som vanligt

https://platz.se/coronavirus/#jump-to-cases-per-county-and-day
Citera
2020-05-15, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
OK. ödmjukt backar jag från min övertygelse, jag tittar mig själv i spegeln och frågar mig själv allvarligt: - Är jag ett rasistiskt flashback-mongo som inte kan ta åt mig relevant information? En lång tystnad råder.... Spegeln svarar inte... Jag ser lite vild ut i blicken om jag ska vara ärlig, något frånkopplad kanske. Kanske beror på detta på ointelligens? Eller fredagsöl?

Så vad är strategin då?

Eftersom du håller till iden här tråden borde du väl veta det vid det här laget? Det är knappast nån hemlighet efter 3 månader.

Om du inte vet så tror jag inte detta är rätt forumdel ärligt talat.
Citera
2020-05-15, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Han sa Stockholm skulle först få Flockimmunitet i början av Maj, sedan i mitten och u i Juni.

Samtidigt som han behandlar detta som ett influensavirus.

Han är inte klok den där mannen.

Han har ju dock helt rätt i att allt skulle vända i Maj. Vilket det nu gör.

Skål för den Giesecke!
Citera
Medlem
Boris Johnsson anser att Englands regering borde bekämpa övervikten/fetman bland britterna som ett sätt att bekämpa Corona-viruset.

Lampan tycks ha tänts hos Boris när han själv insjuknade och hamnade på IVA.

Enligt BBC av de ca 17.000st covid-19-patienter som led av övervikt hade 33% större risk att dö än de med normalvikt.

Av alla de som hamnade på IVA var 34,5% överviktiga, 31,5 led av fetma och 7% var sjukligt feta.

Jag måste säga att detta om något är ett mycket effektivare sätt än tvinga folk att bära munskydd i onödan.

Om alla börjar röra på sig och äta hälsosamt och förlora sina extra kilon - då har britterna mycket lägre risk att insjukna allvarligt och dö i Corona.

Gäller förresten även för andra nationaliteter.
Citera
Medlem
Mata inte trollet. Vad är det för fel på er?
Fattar ni inte att han alltid kommer ha rätt?
Hela världen vet att Sverige misslyckats totalt.
Alla i Sverige som inte är hjärntvättade eller är oärliga förnekare vet att Sverige misslyckats totalt.

Vad finns det mer att säga?
Ett troll kommer bara flytta fokus för att ha rätt.
Men det kommer inte ha nånting att göra med att SVerige ändå misslyckats totalt.

Och ett troll kommer ljuga även angående om att Sverige misslyckats totalt.
Det kostar inget att ljuga.
Tyvärr kan ingen skjuta det dumma trollet.
Så han kommer bara skriva saker som är lögn och falsk information.

Det enda man kan göra är att isoelra trollet.
Anmäla honom för desinformation.

Ni kommer aldrig vinna när ni argumentera med trollet.
För han svarar med lögn.
Och när ni bevisar att han ljuger kommer han fortsätta att ljuga.
Det är därför det är ett troll.

Hade Putin funnits i detta land hade han suttit i fängelse.
Citera
2020-05-15, 18:53
Avslutad
Citat:
Faktaförnekelsen är total.

Det är samma bedömningar idag som när det var 560st på IVA för ett par veckor sedan. Lägg ner tramset och förnekelsen nu.

Om vi så hade utrotat viruset här så hade du inte varit nöjd då heller. För allt hade varit en bluff.

Nedgången av inlagda på sjukhus säger precis allt om läget. Det förstår en treåring. Du är inte intresserad av ämnet så vad gör du här överhuvudtget?

Om vi ser till överdödligheten som är den mest korrekta siffran att jämföra. Då kommer man bort ifrån länders olika redovisningsmetoder exempelvis.

Då har följande länder högre eller lika överdödlighet än Sverige.

England, Spanien, Italien, Frankrike, Nederländerna, Belgien, Schweiz.

förmodligen också San Marino, Andorra och Vatikanstaten

Jag har tittat på dina inlägg och svar. Du har sprutat ut inlägg, många långa inlägg som är mellan 3-4 minuter mellan. Skribenten är förmodligen en robot. Kika själva! Det är fullständigt omöjligt att skriva så mycket om man inte är en robot - möjligtvis om man är snabb och jobbar i skift.

Fasen vad störande detta är! En jävla robot eller, idioter som skriver i skift, spammar forumet på svar och annat skit!
Citera
2020-05-15, 18:54
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Det är ju fortfarande ingen strategi som påtalats ungefär 7000 gånger nu varje dag. Senast för några timmar sedan av vår regering.

Och då tolkar random-FB troll att det visst är strategin

Herregud vilken nivå. Otroligt.

Vad är strategin?

FHM säger lite som de vill när det passar. Vilket i sig är ett extremt skämt.

Giesecke säger dock att det är strategin.

Så va?

Noll ansvar från myndigheterna.

Bara dumma fårskallar som lyssnar på dem, tyvärr.
Citera
2020-05-15, 18:54
Medlem
Döda Sverige och grannländer 15 maj
  1. Sverige +117
  2. Ryssland +133
  3. Polen +24
  4. Finland +6
  5. Tyskland +5
  6. Estland +1
  7. Island 0
  8. Norge 0