2020-05-15, 18:42
Medlem
EliasAlucards avatar
Löjligt som fan att Coop slutar köpa in hans produkter, att TV4 osv avbryter samarbete med honom. Moralpaniken här från etablissemanget är skenhelig och töntig. Särskilt med tanke på att prostitution är lagligt i många EU-länder, men i Sverige är det värsta haram att betala en kvinna för en avsugning. Då kommer genast feministerna med deras "du köper någon annans kropp" och liknande vänsterideologisk ownership retorik.

Prostitution är ju olagligt endast pga att fula feminister vet att de inte skulle kunna försörja sig på det, och Paolo Roberto har inte gjort något fel här. Överhuvudtaget är ju hela det här fallet bara ännu ett exempel på feministernas mansfientliga politik.

Hoppas Paolo klarar sig igenom det här tramset, men om de fortsätter korsfästa honom över ett icke-problem så borde Paolo flytta till USA och öppna företag där, eftersom amerikanerna är mer liberala med prostitution och cannabis än Sverige.
Senast redigerad av EliasAlucard 2020-05-15 kl. 18:45.
Citera
2020-05-15, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Allt handlar om det sker frivilligt eller ej.
Har du någon koll på hur det ser ut i vår omvärld? Har du någon koll på varför Sverige är ett rikt land? Känner du någon människa? Är du en människa? Var finns en enda tjej från öst eller från Asien som gör detta frivilligt? Du tror inte de flesta är ungefär likadana? Tips: läs lite, kolla någon dokumentär, lyssna på någon dokumentär. I övrigt: du är precis anledningen till att sådant här fortgår.
Citera
2020-05-15, 18:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Så är det ett trafficking-offer ifrån öst ?

Folk snackar om offer. Säg att hon i Rumänien får i svenska pengar 100 kr för sex. Här fick hon 1500 kr. Blir sedan att betala för lägenheten, resan hit men hon kommer ju få behålla minst hälften. Oftast mer. Det är mycket bättre betalt än att sälja sex hemma. Dessa kvinnor ser ju det mer som lotto att komma hit och tjäna mer. När de skickas hem kommer ju de fortsatt sälja sex men då tjäna mycket mindre.
Citera
2020-05-15, 18:43
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Såå tråkigt! Jag gillade verkligen Paolo. Fattar inte hur han tänkte och är det piller med i spelet? Kokain kanske? I vilket fall så var det den sista jag hade gissat på.

Det är ok, du och andra kan och får fortfarande gilla honom, han har gjort ett dumt och korkat misstag som han får stå för men han har ju inte gått och mördat en skolklass eller ett äldreboende....
Citera
2020-05-15, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag vet inte vem du pratar om. Du får citera relevant text om du vill skänka mening åt ditt inlägg.

Jag svarade på huruvida sexköp handlar om makt. Det handlar om att knulla. Inte makt. Det gäller för våldtäkt också. Myten om makt som motivation är svårdödad. Det stämmer i vart fall inte.
Sa en som vet? Eller vad? Läs vad du skriver. Hoppas ingen kvinna någonsin träffar dig.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Både Paolo och den prostituerade kan vara offer i denna härva.

Ja det tror jag. Vanliga sunda män köper inte sex.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur tror du de prostituerade mår?

Vad fint med alla som helt plötsligt engagerar sig för de prostituerades rättigheter. Alla dem som inhyste ensamkommande i sina lägenheter oxh hus kanske kan göra detsamma med ett par prostituerade.
Citera
2020-05-15, 18:45
Medlem
Fan ändå rätt nice att ha på sitt cv att man kan vara bukis mer Paolo 😎 ba vi har bankat samma kött och då menar jag inte i köket.

Så vem är hon då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saengstolpe
Att så snabbt gå ut i media och skadereglera handlar nog snarare om ett strategiskt tänkande än en uppriktig ånger. Paolo är ju inte på något sätt en korkad individ utan snarare en rätt slipad man som just nu gör sitt yttersta för att inte hamna i samma avkrok som Timell och Soran. Det är ju en helt annan strategi att gå direkt ut i media och skylla på ett självskadebeteende som härstammar från ett utnyttjande i barndomen. Han ångrar nog inte handlingen i sig, vilket känns enormt osannolik att det skulle vara första gången för Paolo, utan ångesten just nu handlar nog mer om den stundande förlusten. Med den strategin är han nog dessvärre tillbaka snart i värmen efter en föreläsningsturné om självskadebeteendet och det svarta hålet i själen.

Jag tycker att han verkar vara mer "street" än "smart" och definitivt inte särskilt slipad. Däremot drivs han av en stor egenkärlek som gör att han gör allt för att rädda sig själv och sin framtid nu.
Han kommer säkert att skriva en bok om hur han blivit sexuellt utnyttjad som barn och hur det format honom. En bok full av fejkat självförakt och lögner.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Det var länge sedan jag kände en sådan tillfredställande skadeglädje. Denna gamla kriminella, numera politiskt korrekta och patetiska skithög åker dit på det antagligen värsta brottet du kan begå idag i Sverige.
Nu blir det kanske husrannsakan där det också kommer fram att han källsorterat fel.

Kan vi inte få se honom tillaga torsk på italienskt vis.
Citera
2020-05-15, 18:46
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Måste vara önsketänkande eller snedtändning från Paolos sida. Skulle vara knasigt om tv4 ger han en plattform "nu"! Ska den prostituerade också tala ut i tv?
Funkar inte! Ingen hör vad horan säger, finns säkert inga tänder där..
Citera
2020-05-15, 18:46
Medlem
Die.young.4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Vad hon inte räknade med att han skulle bli av med alla sina jobb nu, så nu är lyxlivet över för henne.

Så hon lär om inte annat dra av den anledningen?
Det är ju sant! Tänkte inte på det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in