2020-05-15, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Därför att han betalar biljetten med hennes kort, hans mobil loggar hela vägen på tåget och hans väg tillbaka , hennes däremot stängs av manuellt på fredagen i lägenheten dagen efter, och har legat där hela tiden ...
Ja precis Ljungskile ,polisbil tillbaka och via spårning är det bekräftat att hennes mobil inte lämnat Uddevalla..
Medans han påstår hon befinner i Göteborg,försöker lägga villospår....gick åt helvetet fel för honom..
Citera
2020-05-15, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hahaha ja herregud

Ja nu har han ju äntligen hjälpt sin hårt prövade advokat Beatrice Rämsell:
”Försvaret menar att åklagaren inte lyckats bevisa att Wilma överhuvudtaget mördats.”

Men tack vare Tisho så är det nu konstaterat att det är ett mord i o m hans handskrivna lapp om att ”mordet aldrig kommer att lösas”

Det säger ingenting, eftersom alla kallar det "mordet på Wilma" vid det här laget.
Och dessutom, om det inte är ett mord, då kan ju rimligen inte mordet lösas.
Senast redigerad av vemsa 2020-05-15 kl. 18:43.
Citera
2020-05-15, 18:43
Medlem
Serialfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Har säkert tagits upp, om inte i denna tråden så i någon annan.
Hur bra är egentligen aluminiumfolie för att stoppa förruttnelse? Doft etc? Allmän fråga!
Finns det någon känd fördel med att använda detta?
Efter 14 dagar så kan det ju inte finnas någon fördel då "paketet" uppenbarligen läckt rätt så rejält. Men just den tidiga husrannsakan, verkar inte funnits något som tydde på likl
Annat jag läst om när det rört sig om styckmord så har det varit hårt tejpade sopsäckar. Varför valet av aluminiumfolie? Trots att han har köpt sopsäckar?

Då jag sysslar med att göra rent kranier från djur så kan jag tala om att det finns egentligen inte något som stoppar lukt från att komma ut eller förhindrar förruttnelse speciellt bra. Man kan stoppa förruttnelse genom att torka ut så mycket som möjligt men du får ändå ett visst ruttnande. Beroende på temperatur och luftfuktighet samt hur tätt man virar folie, plast eller tejp kommer doften oftast efter 3-5 dagar. Och har man en gång känt doften från ruttet kött, människa eller djur så känner man igen den. Den söta doften och rutten är vidrig. Beroende på storlek på det ruttnande så stinker det kanska bra och håller i sig i veckor.

Skulle man torka tar det ungefär en vecka innan doften försvinner. Men i en normalvarm lägenhet 20-25 grader stinker det ganska bra och torkning är inte ett troligt scenario.

Enda sättet att minska doften är lufttät bytta med vatten. På något sätt håller sig doften i vattnet. Men öppnar du den lufttäta bytta. Så kommer doften väldigt snabbt och extremt skarpt. Utan vatten är ungefär samma sak men utan vatten kan köttet jäsa och ”spränga” behållare. Och det vill man inte vara med om.
Citera
2020-05-15, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Ännu ett genidrag att nämna detta av Tishko! Uppenbart att det är ett försök att få polisen o tänka "ja men då är det ju inte konstigt att dina fingeravtryck finns på hela folierullen!", men ack o ve, han skjuter sig i foten igen.

Ja han verkar ju inte va den skarpaste den pojken 🙄
Säger emot sig själv hela tiden!
Ger mig fan på att idioten får vård o inte fängelse!
Citera
2020-05-15, 18:46
Medlem
PÅ sid 555 i fup står det att flickstackarn gjorde abort året innan. Sicket elände.

"Du skrev ett sms om att Wilma gjorde en abort för ca 1 år sedan och att Tishko inte var
glad åt det vad menade du?
Han var inte glad åt att hon blev gravid så han förespråkade verkligen aborten och jag
stöttade honom faktiskt i det."
Citera
2020-05-15, 18:46
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serialfreak
Då jag sysslar med att göra rent kranier från djur så kan jag tala om att det finns egentligen inte något som stoppar lukt från att komma ut eller förhindrar förruttnelse speciellt bra. Man kan stoppa förruttnelse genom att torka ut så mycket som möjligt men du får ändå ett visst ruttnande. Beroende på temperatur och luftfuktighet samt hur tätt man virar folie, plast eller tejp kommer doften oftast efter 3-5 dagar. Och har man en gång känt doften från ruttet kött, människa eller djur så känner man igen den. Den söta doften och rutten är vidrig. Beroende på storlek på det ruttnande så stinker det kanska bra och håller i sig i veckor.

Skulle man torka tar det ungefär en vecka innan doften försvinner. Men i en normalvarm lägenhet 20-25 grader stinker det ganska bra och torkning är inte ett troligt scenario.

Enda sättet att minska doften är lufttät bytta med vatten. På något sätt håller sig doften i vattnet. Men öppnar du den lufttäta bytta. Så kommer doften väldigt snabbt och extremt skarpt. Utan vatten är ungefär samma sak men utan vatten kan köttet jäsa och ”spränga” behållare. Och det vill man inte vara med om.

Om man får fråga, hur ställer du dig till att man inte kände likdoft varken den 19:e eller 20:e när mordet skedde den 14:e? Huvudet låg inpackat i flera lager aluminiumfolie i en kabinväska som tryckts in i en garderob.
Citera
2020-05-15, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Måndagen den 18/11 kör han hem med hemtjänstens bil 5 ggr. En av ggr kör han kl. 11.47 från Walkeskroken 14a till sitt hem. På sidan 124 i fup ser man kartbild. En väldigt onödig omväg ser det ut som på kartbilden men nu är jag inte Uddevallabo så vet inte hur det ser ut i verkligheten med återvändsgränder o dylikt. Denna omväg går hur som helst bort till bäveån. Kan det vara där och då som han dumpar Wilma? Hans biltillgång är högst begränsat och har han inte fått hjälp av någon så bör det vara där han dumpat henne. Kan mycket väl vara så att han inte har hunnit göra sig av med liket innan han blir hämtad av polis också, för rent logiskt borde han väl göra sig av med hela liket samtidigt när han väl har tillgång till en bil.

Reagerade på detta i förhöret med mamma Linda.
"Kaminen, var stod den?
Den har i vanliga fall stått i vardagsrummet. Jag har inget minne av den från söndagen. Den har stått intill väggen jämte soffan. Själva vattenpipan såg jag inte på söndagen, det reagerade jag på. När jag sedan var öppen på vinden så såg jag en likadan vattenpipa som jag sett i Tishkos lägenhet andra gånger men den stod inte i hans förråd utan i ett förråd längre bort efter man passerat hans förråd i närheten av nästa dörr."
Kan det vara så att han har tillgång till ett förråd till som polisen inte har kollat och att hon fortfarande ligger där?

Försöker läsa ikapp här, ont om tid alltid 😥 Jo, läste i början av Fupen, där det var bilder om massa nycklar och vad jag minns lägenhetsbeskrivningar, att T hade "tillgång till en till lgh i huset..." att jag inte minns nu försöker gå tillbaka och hitta. Det var skumt tänkte jag, och att ingen reagera på det här i tråden, men nu kom det!
Och ja, jösses om Linda saknat vattenpipan i lägenheten men ser senare en sådan uppe på vinden i någon annans förråd!!! Mordvapnet? Om T hade nyklar till någon i huset kanske även då till vindsförrådet? Kommer någon annan här på detta så hjälp!
Senast redigerad av cactaceae 2020-05-15 kl. 18:51. Anledning: Felstavning
Citera
2020-05-15, 18:50
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Jag tror också det. I efterhand kan man konstatera att han hann bli av med det mesta, men också att han överrumplades av häktningen. Det är rimligt att tro att han överskattat sin egen förmåga att "ligga under radarn" sas. Speciellt om han druckit och brukat tyngre saker som inte synts på det utspädda urinprovet. Det hade varit rikigt intressant att se ett ordentligt lab-prov, blod/hår, istället för ett meningslöst resultat av kiss-sticka. Han kan bara inte ha varit en sådan idiot att han trott att han skulle kunna komma undan med "fyndet". Riktigt så korkad är inte MGM.

Det en psykopat riskerar trilla dit på, är att den inte alltid är så smart som den själv tror.
Citera
2020-05-15, 18:50
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Det säger ingenting, eftersom alla kallar det "mordet på Wilma" vid det här laget.
Och dessutom, om det inte är ett mord, då kan ju rimligen inte mordet lösas.

Precis det jag skrivit hela tiden att skadorna i huvudet inte är livshotande el dödsorsaken.. tyvärr, det bådar inte gott..
Citera
2020-05-15, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3mmaa
Ja han verkar ju inte va den skarpaste den pojken 🙄
Säger emot sig själv hela tiden!
Ger mig fan på att idioten får vård o inte fängelse!

Han verkar inte ha läst sina psykologiböcker som fanns i bokhyllan... 😆(s.865 FUP)
Citera
2020-05-15, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serialfreak

Så den söta lukt som mamman säger att hon kände i lägenheten kan alltså komma från garderoben? Det var ju några dagar efteråt och då hade alltså inte den skarpa doften kommit än? (Jag vet själv hur lik luktar från erfarenheter av jobb på tex bårhus, och det kan absolut beskrivas som ”sött”, dock behöver det inte vara särskilt obehagligt om det inte gått för långt i processen, och om man inte känner igen det, för då kommer vetskapen in och det är inte lika kul.)
Citera
2020-05-15, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Det finns ju inget som tyder på det.
Finns ju inget som tyder åt nått håll i den frågan vad jag kan se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto