Citat:
Ursprungligen postat av
divadnil
Måndagen den 18/11 kör han hem med hemtjänstens bil 5 ggr. En av ggr kör han kl. 11.47 från Walkeskroken 14a till sitt hem. På sidan 124 i fup ser man kartbild. En väldigt onödig omväg ser det ut som på kartbilden men nu är jag inte Uddevallabo så vet inte hur det ser ut i verkligheten med återvändsgränder o dylikt. Denna omväg går hur som helst bort till bäveån. Kan det vara där och då som han dumpar Wilma? Hans biltillgång är högst begränsat och har han inte fått hjälp av någon så bör det vara där han dumpat henne. Kan mycket väl vara så att han inte har hunnit göra sig av med liket innan han blir hämtad av polis också, för rent logiskt borde han väl göra sig av med hela liket samtidigt när han väl har tillgång till en bil.
Reagerade på detta i förhöret med mamma Linda.
"Kaminen, var stod den?
Den har i vanliga fall stått i vardagsrummet. Jag har inget minne av den från söndagen. Den har stått intill väggen jämte soffan. Själva vattenpipan såg jag inte på söndagen, det reagerade jag på. När jag sedan var öppen på vinden så såg jag en likadan vattenpipa som jag sett i Tishkos lägenhet andra gånger men den stod inte i hans förråd utan i ett förråd längre bort efter man passerat hans förråd i närheten av nästa dörr."
Kan det vara så att han har tillgång till ett förråd till som polisen inte har kollat och att hon fortfarande ligger där?
Försöker läsa ikapp här, ont om tid alltid 😥 Jo, läste i början av Fupen, där det var bilder om massa nycklar och vad jag minns lägenhetsbeskrivningar, att T hade "tillgång till en till lgh i huset..." att jag inte minns nu

försöker gå tillbaka och hitta. Det var skumt tänkte jag, och att ingen reagera på det här i tråden, men nu kom det!
Och ja, jösses om Linda saknat vattenpipan i lägenheten men ser senare en sådan uppe på vinden i någon annans förråd!!! Mordvapnet? Om T hade nyklar till någon i huset kanske även då till vindsförrådet? Kommer någon annan här på detta så hjälp!