2020-05-15, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Vet ikke hvor mye du har satt deg inn i denne saken. Men politiet er altså sikre på at det har skjedd et drap den dagen i Slor*veien 4

Alltid lurt att ta bort smycke vid dråp. Annars kan de komma på avvägar vid dumpning och sedan användas som bevis.
Citera
2020-05-15, 18:18
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Var dette her på Flashback? Jeg søker på ordet "usporbar" på alle forum og får ikke opp dette innlegget.

Denne skjermdumpen save’a jeg 08.05.20
https://imgur.com/gallery/QdibnOF

Vedr. JRU. Hva slags opplysninger han søkte vedr. kryptovaluta.
Senast redigerad av Bibs 2020-05-15 kl. 18:22. Anledning: Edit:
Citera
2020-05-15, 18:24
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Var dette fordi den opprinnelige kontoen ikke kunne benyttes? Hvorfor måtte de bevise at det var dem? Jeg skjønner ikke helt dette. Kontoen ble endret?
Edit: Dette må bety at RU var ute av bildet allerede. Og de måtte benytte en ny konto?

Have no idea...
Citera
2020-05-15, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Have no idea...

Det må bety at den betalingen måtte improviseres. Av noen som hadde behov for å videreføre villedingen om at dette dreide seg om en kidnapping. Politiet må ha vært veldig fornøyd med å skape denne desperate bevegelsen.
Citera
2020-05-15, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Har undret meg litt de siste dagene hvorfor det plutselig nå dukker opp så mange fine bilder av AEH og TH, kan det være barna som har sendt bilder til mediene for å fremstille foreldrene som lykkelige. Pussig at de har dukket opp etter siktelsen.

Bevist strategi fra Holden. Mannen vet hva han gjør.
Citera
2020-05-15, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommerful90
Bevist strategi fra Holden. Mannen vet hva han gjør.

Ikke så lett å finne fine bilder da kanskje, for dette var labre greier. Det nyeste viser en plaget mann, og en dame med solbriller i grått vær og med et meget hovent håndledd.
Citera
2020-05-15, 18:35
Medlem
Bibss avatar
Citat:

Altså: Jeg fant det latterlig at denne «gutten», med dette fb-innlegget, skulle bli sikta. Angivelig for å være «kryptoekspert».
Aner ingenting om crypto, slik andre her på forumet gjør, men antar at det er ingen «eksperter» på noe som helst som søker kompetanse på facebook... Men hva vet jeg...🤔
Citera
2020-05-15, 18:37
Medlem
Citat:

Når man leser det han skriver her så virker det som om han fisker etter info angående sikkerhet ved bruk av krypto - uten å stille spørsmålet direkte eller nevne hva han vil bruke infoen til.

Virker kanskje opptatt av sporbarhet og hvordan unngå å bli oppdaget.

"Kryptomannen" er alt annet enn noen dreven ekspert, men det kan se ut som han holdt på å samle inn nødvendig informasjon for å forsikre seg om et eller annet.

Innlegget er postet i juli 2018 - samme tidspunkt som politiet definerer som planleggingsstadiet.
Senast redigerad av Jayce 2020-05-15 kl. 18:59.
Citera
2020-05-15, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Var dette her på Flashback? Jeg søker på ordet "usporbar" på alle underforum og får ikke opp dette innlegget.
Ja, det er jeg 100% sikker på.
Det er ikke denne, men en tilsvarende : https://imgur.com/Zf7ViMv
Senast redigerad av Akeleye 2020-05-15 kl. 18:41.
Citera
2020-05-15, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.muffins
Er det helt usannsynlig for de fleste at AEH har reist av egen fri vilje?? Klarer ikke å se for meg hvilke kidnapperer som skulle ta seg tid til å ta av offeret gifteringen( som hun i følge TH aldri tok av)??? Den opplysningen hang jeg meg hvertfall opp i! En dame i hennes alder, som har levd i et 49 år langt ekteskap som beskrives som alt annet enn lykkelig, med vold og psykisk misshandling! Som har dedikert hele livet til mann, barn og barnebarn..
i et skilsmisseoppgjør ville sannsynligvis barna blitt tvunget til å ta farens parti og dette ville igjen gått ut over kontakt med barn og barnebarn...Er ikke helt usannsynlig at hun kan ha tenkt at hun kanskje har 10-15 år igjen å leve og at hun har fortjent å leve de i fred på egne premisser, kanskje i varmere strøk? 10 mill er et godt grunnlag for en "ny start" ..

En tanke er kanskje at skal de begrave henne så kan hun finnes enkelt med metalldetektor om hun har ring på seg. Bare en tanke.
Eller de kan risikere og faktisk glemme å kvitte seg med den. Det kan være fellende bevis.
Citera
2020-05-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Vi skal ikke se bort ifra at den spesielle gangen til den ene på kameraet,kan bli å hente igjen der han/de ferdes.Det kommer sikkert en teknologi som gjenkjenner folks måte å gå på-samme som ansikts igjenkjenning. Det er jo underlig om noen skulle sjekke om TH var på jobb i 7:30 tia? De som evnt. har gjort dette hadde planlagt lenge,og måtte jo vite om både Toms rutiner-den elektrikeren som helt sikkert ikke ville komme på døra osv.

Det er flere i tråden som har påpekt at disse to karene fra Futurum er fanget på kamera før. De er HELT IDENTISKE med to personer som ble filmet fra et dashbordkamera fra en kidnapping på Ljan i 2016. Søk på kidnapping Mortensrud 2016, og du får opp en rekke artikler om saken fra de fleste store aviser på Østlandet.

Kidnappingen i 2016 er også helt identisk med plottet 31.10.2018: Det skjedde tidlig formiddag, mye vitner, hurtig timet, to biler, to menn holdt vakt på forhånd ( Futurum- mennene ?)

En av bilene ble stjålet på St.Hanshaugen i Oslo og påført svenske, stjålne skilt. Kidnappingen skjedde like ved en barnehage på Ljan og politiet kunne hanke inn de involverte, basert på vitneutsagn og filmen fra bilen.

Ingen ble meldt savnet, og de siktede ble sluppet fri.

Nøkkelordet her er B- gjengen.

Det er her RU, MPU, TI/B kommer inn. Sistnevnte er i følge Wikipedia tilknyttet B gjengen, driver IT firma og er kryptoekspert med adresse St. Hanshaugen og i Russland. De kjenner hverandre tydeligvis. Er det så vanskelig å tenke seg at de kan ha satt opp dette rigget? En avis skriver at RU måtte få hjelp av kryptoeksperter. Hvem?

Det er jo helt klinkende klart at TH ikke har fikset dette selv, finne en random person på Sørlandet, dataspor peker mot Oslo, Monero er en ukjent kryptovaluta. Noen har hatt ekspertisen, i tillegg til å kunne drepe en forsvarsløs dame.

Eneste problem var at TH ikke betale en bitcoin...

Dersom TH er involvert, må det finnes en mellommann. De fleste spor som avsløres i media nå, peker vekk fra TH. Min mening.
Citera
2020-05-15, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Ikke så lett å finne fine bilder da kanskje, for dette var labre greier. Det nyeste viser en plaget mann, og en dame med solbriller i grått vær og med et meget hovent håndledd.

Ja bilder kan si mer en tusen ord, men de kan også lyve.

Men enig med deg. De ser anstrengte ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in