Citat:
Ok, men då är det ju ändå märkligt att man inte funnit blod i några av LW's trosor där man hittat säd från SD? Inte heller i några andra av hennes trosor där andra män identifierats har man funnit spår av blod. För att förtydliga, så är dessa hämtade ur hennes tvättkorg. Man har heller inte funnit blod på de trosskydd som hon använt och som man hittat i soptunnorna.
För MIG faller den där förklaringen väldigt, väldigt platt.
Men du får tro vad du vill.
EDIT:
För att citera SD själv: "Där på kontoret hade jag ju liksom i hela ansiktet utsmetat och halsen och eh usch eh, då ser det ut som det varit litervis, men det är det ju såklart inte.."
Men att ändå använda ordet litervis.... och inte ett enda spår av blod i hennes underkläder?
Med andra ord så kan hon inte:
1) Haft mens året runt
2) Blött ungefär "100 procent av gångerna" som SD sa i förhör.
För MIG faller den där förklaringen väldigt, väldigt platt.
Men du får tro vad du vill.
EDIT:
För att citera SD själv: "Där på kontoret hade jag ju liksom i hela ansiktet utsmetat och halsen och eh usch eh, då ser det ut som det varit litervis, men det är det ju såklart inte.."
Men att ändå använda ordet litervis.... och inte ett enda spår av blod i hennes underkläder?
Med andra ord så kan hon inte:
1) Haft mens året runt
2) Blött ungefär "100 procent av gångerna" som SD sa i förhör.
Om det såg ut som det var litervis borde dessa trosor som Lena hade på sig den dagen finnas med i hennes tvättkorg. Inga av trosorna hade blod på sig.
Att det finna människor som tror på hans oskuld efter att ha läst FUP, övergår mitt förstånd.
Visst, en person kan ljuga i förhör trots att de är oskyldiga. Här tog domstolen upp ett fall som var prejudicerande(?) som exempel, då SD kunde vilja dölja sitt förhållande med Lena för HD.
Men när lögnerna fortsätter trots att förhållandet blivit känt och lögnerna blir alltför många, då måste man väl ändå säga att hans beteende kastar djupa skuggor över honom?
Ja, man har rätt att ljuga i förhör och i rätten. Men oskyldiga ljuger inte i den omfattningen om det inte handlar om psykisk sjukdom eller annan allvarlig kriminell verksamhet som man behöver dölja för att rädda skinnet på sig.
Att de omfattande och märkliga lögnerna inte ska kallas indicium i sig, det är för mig som lekman märkligt och svårt att acceptera. Särskilt när man är motbevisad.
Som lekman uppfattar jag också att indicierna har granskats som att de var bevisning och inte enbart just indicier. Att betrakta indicierna tillsammans, blir för mig med de alltför många lögnerna svårt att bortse från.
För mig pekar allt åt ett håll, SD.
Jag har väldigt svårt att se några saker som pekar bort från honom.
.