2020-05-15, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Jag får ta mig fan inte ihop detta.

Efter att nu ha läst varenda sida i FUP så är det två saker som främst slår mig.

Denna resa till USA, har man kunnat bekräfta eller avfärda den, ex har man kollat hans konton etc om han faktiskt köpt biljetter (kan inte minnas att jag läste något om det). Han verkar vara en kille som är relativt påläst om det mesta "allmänbildad" så jag tycker det låter väldigt konstigt att han skulle missa det här med visum. Ett troligare scenario som jag ser det är att något hänt mellan han och Wilma strax innan och att han kände att han var tvungen att dra en manipulation på den nivån hon skulle förlora honom för en lång tid framöver. Jag tycker det klingar rätt bra med att han knappt tog med sig packning, inte verkar ha sagt upp sig från sitt jobb och inte heller talat om det för sina föräldrar. Så jag tänker att han bara lossades dra för att ställa till med lite mind fuck?

Det som sedan hänt efter mordet på Wilma tolkar jag som "smart dumt" AKA irrationellt tänkande. Hans tågresa tillexempel och användningen av Wilmas kort längs vägen tolkar jag som att han försökte skapa ett falskt spår till Göteborg, vilket även skulle kunna styrkas av att han själv hävdad att hon dragit till Göteborg när dom "gjorde slut". Men helt glömt bort GPS och övervakningskameror, kan till och med vart så att han slog av GPSen på telefonen men inte wifi eftersom Google även checkar mot mac addresser.

Paketeringen av huvudet så säger han "om jag hade gjort det hade jag använt handskar" när hans fingeravtryck på folie och tejp kommer på tal. Jag tänker att säkert haft handskar men att dumfan används vad som fanns hemma och tagit saker som hans fingeravtryck redan fanns på.

Det som stör mig i allt detta "dum smarta" är att han mitt i allt detta lyckats göra sig av med en kropp. Och jag tror knapps han gjort sig av med det på något smartare sätt än resterande dvs troligtvis något som kan uppfattas som korkat, och trotts det så har man inte lyckats hitta den, den enda jag kan tänka mig är att man inte lyckats tänka på hans irrationella nivå och därav missat söka av irrationella saker.

Sorry för WOT men var tvungen att skriva av mig.

Han verkar ha varit besatt av Trump. Det fanns Twitter-konto i hans namn med mängder av Trump-inlägg. Skulle han ha fejkat det också som ett "mind fuck"?

Läs mer om Trump-inläggen här, speciellt i länken näst längst ner:

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Jag kan dock inte bekräfta att det är hans konton.
Citera
2020-05-15, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Jag tror han hade gjort det innan?

Nej, nu kommer jag inte ihåg tiderna exakt men typ så lämnade han hemmet 18.47, gick mot tågstationen och under den tiden köpte lite saker på hennes kort, tvättade händer i en bäck och hoppade på tåget typ 19.20 nått sånt, senare plockades han upp på E6 vid 22 tiden. Snabbt förklarat av en komplicerat förlopp
Citera
2020-05-15, 17:06
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Hur såg Wilmas vardag ut? Jobbade hon?
Jag får en känsla av att han drogade ner henne på morgonen och sen gick han till jobbet som vanligt och var inte där länge och kom sen hem för att "avsluta" det men han pallade inte trycket, så när grannarna klagade på oväsen i lägenheten runt 18-19 så kan han ha ringt sina föräldrar och sen runt 22 så hämta dem upp delarna och det kan va där Wilmas blod fanns i T föräldrars bil.

Nja, Wilma smsade Tishko vid 13-tiden att dammsugaren var sönder. Det gör man nog inte om man är drogad. Dessutom levde hon 17.03 då hon pratade med sin mamma på telefonen. O han kan omöjligt utfört styckning mellan 18-22 då han lämnade huset ca 18.50 för att ta tåget mot Göteborg och kom hem via polisskjuts vid ca 22.10.
Citera
2020-05-15, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Han verkar ha varit besatt av Trump. Det fanns Twitter-konto i hans namn med mängder av Trump-inlägg. Skulle han ha fejkat det också som ett "mind fuck"?

Läs mer om Trump-inläggen här, speciellt i länken näst längst ner:

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Framgår tydligt i FUP att han vart intresserad av Trump. Förstår inte direkt vad du försöker säga. Bara för han var intresserad av något i USA betyder det inte att han inte ljög om att han köpt en biljett dit.
Citera
2020-05-15, 17:07
Medlem
T som hotade Wilma med att han kunde radera folk. Dumjäveln har sett för mycket
serier, eller kanske inte tillräckligt med tanke på hur lägenheten såg ut..

går det någonsin att få bort blod? Eller kommer det gå att se med bluestar i all framtid i den lägenheten?
Citera
2020-05-15, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexkl87

går det någonsin att få bort blod? Eller kommer det gå att se med bluestar i all framtid i den lägenheten?

Ska du få bort allt blod så lär du nog själv använda BlueStar så att du ser vart blodet fortfarande finns kvar
Citera
2020-05-15, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Framgår tydligt i FUP att han vart intresserad av Trump. Förstår inte direkt vad du försöker säga. Bara för han var intresserad av något i USA betyder det inte att han inte ljög om att han köpt en biljett dit.

Men läs förhör med hennes kompis i FUP på sida 608, om dagen innan hon dog:

"Vi träffades onsdagen den 13 november vid 14-tiden vid Netto i Uddevalla. Vi pratade hur
det var med Tishko och Wilma berättade att han betett sig konstigt, han hade sagt till henne
att hon var Lucifer/satan och att hon hjälper liberalerna i USA och hon är en av dem som
försöker förstöra världen, men att Trumph måste vinna. Det måste vara något fel i huvudet på
honom sa Wilma."

Liknande saker har "han" skrivit med Twitter-kontona jag länkade till i mitt förra inlägg, bla runt dagen hon dog.
Senast redigerad av vemsa 2020-05-15 kl. 17:16.
Citera
2020-05-15, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexkl87

Hemska tanke om man skulle behöva bo i det där. Gissningsvis saneras lägenheten när avspärrningen är borta och kontraktet uppsagt, och då bör blodet försvinna. Kan iof tänka mig att T skulle kunna återvända dit och då får han nog bo i den standarden, på den nivå hans städning ligger på.
Han är knepig, jag antar att han drogar och inte ser det vi andra ser: blodet är fullt synligt på toadörren, skåpluckor och fåtölj tex. Även utan bluestar.
Citera
2020-05-15, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Högerklicka när du skall ladda ner så slipper du spam. Och den tar en stund på sig. Annars finns fupen lite här och var i tråden. Sorry - men du är nummer 32 som frågar.
Vad menas med högerklicka?Måste fråga med risk för att bli idiotförklarad.
Citera
2020-05-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Men läs förhör med hennes kompis i FUP på sida 608, om dagen innan hon dog:

"Vi träffades onsdagen den 13 november vid 14-tiden vid Netto i Uddevalla. Vi pratade hur
det var med Tishko och Wilma berättade att han betett sig konstigt, han hade sagt till henne
att hon var Lucifer/satan och att hon hjälper liberalerna i USA och hon är en av dem som
försöker förstöra världen, men att Trumph måste vinna. Det måste vara något fel i huvudet på
honom sa Wilma."

Liknande saker har "han" skrivit med Twitter-kontona jag länkade till i mitt förra inlägg, bla runt dagen hon dog.

Jag förstår precis vad du säger. Min fråga är fortfarande. Hade han ens köpt en flygbiljett?
Citera
2020-05-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Vad menas med högerklicka?Måste fråga med risk för att bli idiotförklarad.
Om du plockar fram en nerladdningsfil, och skall ladda ner, så klicka med den högra knappen på musen när den begär att du skall ladda ner eller (om du använder pekplattan på datorn) så klickar du på den högra "knappen. Välj sen "öppna i ny flik".
Nej, ingen idiotförklarar dig.
Citera
2020-05-15, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Från FUP (s. 567):
"Själva vattenpipan såg jag inte på söndagen, det reagerade jag på. När jag sedan var öppen på vinden så såg jag en likadan vattenpipa som jag sett i Tishkos lägenhet andra gånger men den stod inte i hans förråd utan i ett förråd längre bort efter man passerat hans förråd i närheten av nästa dörr."

Kan vattenpipan vara det trubbiga föremålet som har använts för att ta livet av Wilma?

Är inte vattenpipor av glas? Då borde (?!) den gått sönder om han slog den i huvudet på henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in