2020-05-15, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Hur säkrar man handavtryck om det inte finns en hand att tillgå menar du ?
DNA ja men inte själva avtrycket.

Som jag sa, uteslutning. Inte 100%, men.
Citera
2020-05-15, 14:49
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Jag tror vittnesuppgiften om klockan 22 är otillförlitlig. Då hade ju MGM precis kommit hem. Hade han kontaktat någon/några så hade nog IT-forensikerna grävt upp det och så hade det hamnat i FUP. Tror att han var ensam hemma vid 22. Kanske påbörjade han styckningen redan då och gjorde en del ljud ifrån sig. Kanske lite ångestskrik och allmänt oväsen.

Eller at han kom hem och såg at hon fortfarande pustade. Och så skrek av forbannelse over at hon inte var død som han hadde trott.
Citera
2020-05-15, 14:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Eller at han kom hem och såg at hon fortfarande pustade. Och så skrek av forbannelse over at hon inte var død som han hadde trott.

Varför skulle hon forfarande vara vid liv när han kom hem?
Citera
2020-05-15, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Vet man på vilka grunder pappan och styvmamman misstänktes?
Wilmas blod fanns i deras bil
Citera
2020-05-15, 14:52
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Han hade nog samma väska med sig som Wilmas huvud sen låg i .. nyfiken på bankdosan och handskrivna koderna på pappret, var de till för att sno pengar från intet anande personer via mobilsamtal etc och var är datorn ? 🤔

Både Tishkos och Wilmas pass hittades i väskan. Om det nu är så att det är samma väska han hade med sig till flygplatsen så lär ju inte Wilmas pass legat i väskan? Om det inte var planerat att han inte tänkte åka alls egentligen? Annars måste han ju lagt in hennes pass i väskan i efterhand, kanske i samband med att han packade ner huvudet, halsduken (som han hade på sig dagen D när han besökte netto) m.m. Varför? Mycket skumt det hela..
Citera
2020-05-15, 14:54
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:

Kan ha legat medvetslös medan Tiskho var på vift i Ljungskile. När han väl kom hem såg han att hon fortfarande andades och avslutade jobbet. Bara en teori, mest för att få in vittnesmålen om skrik och oväsen vid 22-tiden.
Citera
2020-05-15, 14:55
Medlem
TheFortresss avatar
Från FUP (s. 567):
"Själva vattenpipan såg jag inte på söndagen, det reagerade jag på. När jag sedan var öppen på vinden så såg jag en likadan vattenpipa som jag sett i Tishkos lägenhet andra gånger men den stod inte i hans förråd utan i ett förråd längre bort efter man passerat hans förråd i närheten av nästa dörr."

Kan vattenpipan vara det trubbiga föremålet som har använts för att ta livet av Wilma?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Kan ha legat medvetslös medan Tiskho var på vift i Ljungskile. När han väl kom hem såg han att hon fortfarande andades och avslutade jobbet. Bara en teori, mest för att få in vittnesmålen om skrik och oväsen vid 22-tiden.

Möjligt. Men det intressanta är vad som är sannolikt.
Citera
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:

Nei det vet inte jag.
Men det hender jo at mennesker er vid liv selv om gjerningspersonen har trott at personen var død. Var kun et forslag til varfor man hørde skrik rundt kl. 22 14.nov.
Citera
2020-05-15, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Nei det vet inte jag.
Men det hender jo at mennesker er vid liv selv om gjerningspersonen har trott at personen var død. Var kun et forslag til varfor man hørde skrik rundt kl. 22 14.nov.

Ja, det händer hela tiden. Men varför ska vi tro att det är sannolikt i just det här fallet? Han var borta ganska länge, och om vi ska stödja oss på FUP har hon åkt på en held del stryk den 14:e. Två gånger? Möjligt. En gång? Sannolikt.
Citera
2020-05-15, 14:58
Medlem
Läste en sak i tråden jag funderat på... Om släkten eller andra personer hjälpte till att stycka eller åtminstone göra av med kroppen, varför lämnades då huvudet kvar?
Citera
2020-05-15, 14:58
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:

Finns 2 vittnen som är bergsäkra på höga skrik vid 22 tiden..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in