Citat:
Håller med om att det är ett riktigt roligt program. Men dom får nog fila lite på momentet som var nytt senast, där Åslund och Bojan ville "fuska".
Sant.
Först på bollen måste ta tillbaka minuspoäng så man drabbas av att bara trycka utan att veta svaret. Åslund är rätt med att reglerna är skeva här. Jag föreslår att den som trycker först får ca 5 sek att svara där det blir +1 vid rätt svar och -1 vid fel svar. Är svaret fel får den andra ca 30 sek att svara och +1 vid rätt svar och 0 vid fel svar. Man behöver inte vara stenhård med tiderna men det behövs en riktlinje så att de tävlande inte bara trycker för sakens skull. Nu erkände ju tom Åslund att han tryckte utan att veta svaret så att motståndaren inte skulle få 2p.
Det här momentet med 10 frågor kan i nuläget ge upp till 20p vilket är alldeles för mycket. Jämförelsevis ger momentet där man ska gissa flest spelare på ett tema (t.ex. skytteligavinnare) bara 3p. I detta momentet skulle man kunna ge ut en extra bonuspoäng om det vinnande laget dessutom kan nämna 3st ytterligare spelare på temat inom säg 30 sek (alla tre måste vara rätt för att få bonuspoängen).
Citat:
Kostar burar eller bås så jädra mycket att bygga? Det är ju bara ett litet rum med fönster. Så lite musik i högtalare som störningsljud. Känns riktigt jävla budget att de ska stå två meter från andra laget & viska i örat så att inte de andra hör.
Jag håller med om att det är lite budgetproduktion, det borde skaffa burar eller bra hörlurar som tar bort ljudläckage. Samtidigt störs jag inte jättemycket för det är bara 1-2 moment som drabbas och då kan man tänka lite/"tävla" lite mer själv. I t.ex. på spåret där man hör burarna så kan man ju inte tävla oberoende av dem för man får hjälp av deras resonemang. Här på Mr. X så kan man själv delta lite mer.
Citat:
Ursprungligen postat av
GormDenGamle
Precis. Samma folk i varje sådant program.
Alltid "kändisar" som ska leka och göra sig själv till åtlöje.
Jag hade inte ens sett det om det var helt vanliga folk. Än mindre betalat 49 kr!
Vad får de att tro att folk vill betala för detta?
Vilket annat program har haft dessa människor?
Men ja, 49 kr i månaden är mycket och det är tveksamt det kommer hålla i längden, men skönt att slippa reklam åtminstone (jag ser iofs 08, Eurotalk och Quizaleta varje vecka plsu 3-5-2 då och då, så då blir det ungefär 1 kr per timme för mig).