2020-05-15, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
På vilket sätt är det ett övergrepp om det sker frivilligt mellan två individer? Jag hatar mina arbeten med och ser en del av det som övergrepp med. Kan vi lagstifta bort dem med?

Jag är varken singel eller missnöjd med mitt sexliv. Har du slutat slå din man?

Tror du på fullaste allvar att det är frivilligt? Tror du en 15-20 årig tös vill ha en främmande 60 årig gubbe mellan bena?

En betald våldtäkt är vad det är.

Gör dig själv en tjänst och rent ut sagt håll käften. Att du ens jämför detta med ditt yrke visar hur dum du är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irffan
Det är det som är grejen , vi var kompisar som små då våra föräldrar var kompisar, på den tiden var man ju barn och var hemma och lekte med lego osv. Jag vill ha smaskigt skvaller lika mycket som dig
Han är ju programledare och känd, själv är jag en nolla på flashback , klart jag är avundsjuk....
kan man vara avundsjuk på Sveriges television eller idioten Paolo
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Eller så kan man avstå från att köpa sex överhuvudtaget? Eller det kanske är helt otänkbart i din värld....? Måste ju få knulla liksom 🤷🏻‍♀️

Meeh, om folk vill köpa något, så finns det alltid en marknad för det.'
majoriteten av folk som köper sex har oftast, stadiga knull
Citera
Medlem
Vilka är de andra som åkte fast? Enligt artiklarna så var de flera.
Citera
2020-05-15, 15:47
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Förstår inte vad du försöker få fram. Vad spelar det för roll om jag är en 25 årig oskuld, en kvinna som får sex när och var jag vill, en alfa-hane som kan få vilken kvinna som helst eller om jag tycker sex rent av är lite tråkigt? Jag är mest intresserad av frågan ideologiskt och tycker att ni har så svaga argument. Vi kanske ska återgå till att diskutera Paolo förövrigt. Du får gärna starta en tråd på politik inrikes.

Se "berättelsen om ett uppvaknande". Om du är intresserad. Vi har olika åsikter helt enkelt.
Citera
2020-05-15, 15:47
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Sjukt patetiskt. Är övertygad om att han vet att åtal innebär offentliga handlingar, alltså kastar han sig ut i media och erkänner. Tror han att folk är dumma i huvudet eller?!

Han kunde ju ha ljugit bättre och sagt att det var andra gången eller så, första gången, så jävla genomskinligt haha! Han har ett förhållande med en ung, söt kvinna och gör detta, det är inte friskt alltså. Han är nog sjukare än vad jag har trott. Ingen respekt för honom.
Citera
2020-05-15, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Vilken adress på Östermalm talar man om här?

undrar också men skulle tro att det är typ gärdet/tessinparken. ser ut som ett funkishus på bilden från aftonbladet.
Citera
Medlem
Klantigt av Paolo. Att ta sådana risker med så mycket att förlora. Oavsett vad man tycker är sexköp ett brott och då får man förhålla sig till det. Dessutom ett brott som skapar stor moraliskt indignation.

Dock vill jag själv kräkas på all denna skenheliga moralism som nu riktas mot Paolo. 99% av alla upprörda har själva någon gång tittat på porr. I porr får kvinnorna betalt för att knulla.
Citera
Medlem
BATTs avatar
Ursäkta att jag inte har plöjt mig igenom hela tråden men blev han verkligen gripen? Nekade PR så det behöver gå till tingsrätten? Vanligt är väl att sexköpare "erkänner" på plats och får straff-föreläggande (heter det så?)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Jag kanske inte bryr mig, på samma sätt som jag inte bryr mig om min sopgubbe har vettiga arbetsförhållanden och avtalsenlig lön?

Dessutom är trafficking/människohandel enbart ett symptom på underliggande juridisk trubbighet. En lagstiftning som förbjuder varor och tjänster som människor efterfrågar kommer alltid att bjuda in skumraskare. Bättre att avkriminalisera och uppmuntra kvinnorna att starta egna företag med mottagning istället för att huka i bilar och soprum.

Sen är det även så att man måste fundera på hur långt kundens ansvar ska sträcka sig i den här frågan. Är det intressant för kunden om säljaren har usla levnadsförhållanden? Om så, varför är det inte samma sak när man köper andra saker eller tjänster i andra sammanhang? Ska köparen av tjänsten fönsterputsning också känna ansvar för killen på stegen utanför fönstret så att inte denne far illa på sin firma? Nej, jag köper inte det resonemanget.

Han kanske inte ville lägga ner en massa tid och energi på att värma upp en jämnårig tant? Han kanske bara ville doppa kuken en stund och sedan lägga den stunden åt sidan, ungefär som att du inte flirtar in dig hos en pizzabagare för att efterhand få mat. Du köper bara en pizza, äter upp den och glömmer bort hela saken.
Du är inte medveten om att det varit en massa artiklar i tidningar om de alldeles nyligen inledda samboskapet han inlett och vilket fantastiskt liv med nya kärleken
Citera
Medlem
Agent11s avatar
Tänk vad lite flott på sylen kan ställa till med.Nåja imorgon är det old News.
Citera
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Håller med.

Han är tuff som är rak och ärlig i detta.

Det kommer gynna honom.

Folk avskyr inte syndare eftersom alla kan relatera. En som är modig att stå för sina handlingar vinner alltid respekt. Den förlåter människor.
Ärlig? Han ljög ju så det osade din dumma jävel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in