2020-05-15, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
.....
En jornalist som granskar kommunen eller någon specifik projektleverantör kan nog få ut det. Däremot är jag mer tveksam till att banken lämnar ut någonting om vilka uttag som gjorts från specifikt konto och vilka som kan disponera kontot med mindre än att de får ett föreläggande från myndighet, exempelvis åklagarmyndigheten eller skatteverket.
Det är självklart att inte banker lämnar ut kontoutdrag till obehöriga. Det är ju just media och åklagare som det ställts förhoppningar till här om grundlig granskning utifrån de fakta de kan få tillgång till.
Citera
2020-05-15, 13:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morningcloud
Det är självklart att inte banker lämnar ut kontoutdrag till obehöriga. Det är ju just media och åklagare som det ställts förhoppningar till här om grundlig granskning utifrån de fakta de kan få tillgång till.

Det kanske har gjorts? Det kanske inte fanns något av intresse för åtalet?
För media finns heller inget intresse av att köra en story om hur paret Davidsson eventuellt betalar sina räkningar i tid med pengar de tjänat på arbete eller sparat ihop. Allmänintresset gäller uppgifter för publicering, i typ skrift eller sida med ansvarig utgivare, inte anonym publicering på diverse sociala medier.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-05-15 kl. 13:15.
Citera
2020-05-15, 13:13
Medlem
Citat:
Det kanske har gjorts? Det kanske inte fanns något av intresse för åtalet?
Javisst, kan det ha gjorts, men beklagligt att det inte har redovisats tydligt i så fall.
Edit (tillägg) : Om BO har uttalat att MGM med dåvarande fru har begått ekonomiska oegentligheter borde ju en utredning, oavsett resultat, ha stort värde.
Senast redigerad av morningcloud 2020-05-15 kl. 13:20.
Citera
2020-05-15, 13:26
Medlem
Citat:
Javisst, kan det ha gjorts, men beklagligt att det inte har redovisats tydligt i så fall.

Vad menar du med att det inte redovisats tydligt? För försvarets del har de väl inget dryfta intresse av att visa willyskvitton på ditten och datten som korresponderar till in och uttag från lönekonto?

Varför ska åklagarsidan tyngas med att redovisa detaljer av icke relevanta motivbilder för att allmänheten är nyfiken. Delar av allmänheten verkar redan nu ha svårt att sålla och sortera. Spekulationen om förskingring har ju dryftats för ett bra tag sedan, det har funnits gott om tid och den typ av bevisning är lätt och snabbt hämtat av de myndigheter som kan. Uppgiftslämnarna kan dessutom typiskt karakteriseras som jävligt ordningssamma, materialet är inte svårt att sätta sig in i för den som har lite hum om bokföring och ekonomi. Dvs, underlag som typiskt snabbt kan bedömas som intressant att nysta vidare i eller inte.

Man har redovisat vad motivbilden bygger på, den styrks av åtskilliga vittnen, trots att något vittne var övertygad om att LW inte låg runt.
Det var väl BOs relationer, där hon hade sexuella relationer parallellt, d. v. s. svartsjuka, många som uppfattar sig ha ett förhållande med någon uppfattar väl sig som svikna om den personen samtidigt ligger med andra.
De hade ju ett expertvittne som dryftade om hur farlig just lämnandefasen var i destruktiva relationer, men det verkar ju inte som att LW avsåg att lämna SD. Hon ville ju han skulle komma på fika samma dag.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-05-15 kl. 13:34.
Citera
2020-05-15, 13:42
Medlem
Citat:
Edit (tillägg) : Om BO har uttalat att MGM med dåvarande fru har begått ekonomiska oegentligheter borde ju en utredning, oavsett resultat, ha stort värde.

Var framkommer att LW sagt något om det specifikt? Och är det automatiskt "sant" för att ett BO som är svartsjuk och instabil av antagligt flera orsaker hasplar ut sig diverse beskyllningar?

Om det inte finns några oegentligheter så finns ingen anledning att offentliggöra något resultat av en sådan eventuell utredning.
Stort värde för vem? Kanske inte för dödsboet i alla fall?
Citera
2020-05-15, 13:50
Medlem
Citat:
Vad menar du med att det inte redovisats tydligt? För försvarets del har de väl inget dryfta intresse av att visa willyskvitton på ditten och datten som korresponderar till in och uttag från lönekonto?

Varför ska åklagarsidan tyngas med att redovisa detaljer av icke relevanta motivbilder för att allmänheten är nyfiken. Delar av allmänheten verkar redan nu ha svårt att sålla och sortera. Spekulationen om förskingring har ju dryftats för ett bra tag sedan, det har funnits gott om tid och den typ av bevisning är lätt och snabbt hämtat av de myndigheter som kan. Uppgiftslämnarna kan dessutom typiskt karakteriseras som jävligt ordningssamma, materialet är inte svårt att sätta sig in i för den som har lite hum om bokföring och ekonomi. Dvs, underlag som typiskt snabbt kan bedömas som intressant att nysta vidare i eller inte.

Man har redovisat vad motivbilden bygger på, den styrks av åtskilliga vittnen, trots att något vittne var övertygad om att LW inte låg runt.
Det var väl BOs relationer, där hon hade sexuella relationer parallellt, d. v. s. svartsjuka, många som uppfattar sig ha ett förhållande med någon uppfattar väl sig som svikna om den personen samtidigt ligger med andra.
De hade ju ett expertvittne som dryftade om hur farlig just lämnandefasen var i destruktiva relationer, men det verkar ju inte som att LW avsåg att lämna SD. Hon ville ju han skulle komma på fika samma dag.

Svar på din första fråga: mig veterligen har det inte presenterats vare sig att man över huvud taget har granskat ekonomin för geocacheturen i Örebro så att det kan uteslutas att MGM har använt medel av de han ansvarat för, eller något resultat därav.

Om motivbilden där detta kunde tänkas ingå är relevant eller inte, kan rimligen inte bedömas om men inte ens har undersökt den. Motivbilder har f ö många gånger ändrats eller vidgats i HR.

Övrig argumentation lämnar jag därhän.
Citera
2020-05-15, 14:03
Medlem
Citat:
Jag tror inte att LW på något sätt anförtrott sig till HD. LW stördes ju över att HD tillfrisknade.
Däremot kan ju LW, i samband med att hon "informerade" HD om sin och SDs relation, mycket väl ha nämnat att de minsann har sex ofta och hursomhelst. Antagligt har väl LW inte nämnt specifikt om hon blödde.
Dock är det ju olika hur kvinnor mår under sin menstruation, vissa mår illa med smärta eller annat obehag och vissa bekommer det inte alls, utan kan göra vad de annars gör när de inte menstruerar.

Varför tror folk att LW skulle gått till barnmorska för att det kanske inte stör henne att ha sex vid menstruation? Samma när kvinnor börjar komma in i klimakteriet med oregelbunden menstruation som hoppar över någon månad och ibland rikligare blödning. Det är ju en vanlig företeelse, har man inte desto mer besvär av det, köper man väl bara en burk järntabletter på apoteket. Alla kvinnor i den åldern vet att det är övergående, att nackdelarna med med ökad risk för blodpropp med östrogenbehandling som kan jämna ut ev besvär.

Det är väl framkastat som en spekulation om hur LWs dna/blod kommit dit.
Den lilla mängd som fanns i skon, på insida av plösen, verkar för mig lite för lite i relation till den skadebild som framkommer. Men passar ju mer vid att de skulle ha stått och tagit en snabbis ute i det fria (om nu SD hade sneakers på, lite mensblod som sipprar längs ben hamnar väl på insidan av skon). Jag är väldigt tveksam till att man effektivt kan tvätta bort exempelvis rester av blod från ett par sådana skor, på labb borde det nog isåfall hittat en del rester vid kanten där textilmaterialet möts till sulan.

Om jag blödde så där mycket vid sex som SD beskriver i början (speciellt där på kontoret), så skulle jag sannerligen söka upp min barnmorska/gynekolog och begära en undersökning eftersom det skulle kunna indikera sjukliga cellförändringar i underlivet.

I början av sin berättelse så beskrev han det som rätt slafsigt, men insåg väl att det lät väldigt överdrivet och drog ner till att det var knappt synbart. Antagligen pga att han i början inte visste mycket eller hur lite blodspår man säkrat hos honom, på kläder eller på kontoret. När han sedan fick se att det inte alls rörde sig om så mycket, så ändrade han det till att hon blödde väldigt lite när dom hade sex.

Jag tycker att personligen att man kan se ett mönster i hur han justerar sina "berättelser" i takt med vilka bevis som läggs fram. "Smooth operator", skulle jag kalla honom för.
Citera
2020-05-15, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Om jag blödde så där mycket vid sex som SD beskriver i början (speciellt där på kontoret), så skulle jag sannerligen söka upp min barnmorska/gynekolog och begära en undersökning eftersom det skulle kunna indikera sjukliga cellförändringar i underlivet.

I början av sin berättelse så beskrev han det som rätt slafsigt, men insåg väl att det lät väldigt överdrivet och drog ner till att det var knappt synbart. Antagligen pga att han i början inte visste mycket eller hur lite blodspår man säkrat hos honom, på kläder eller på kontoret. När han sedan fick se att det inte alls rörde sig om så mycket, så ändrade han det till att hon blödde väldigt lite när dom hade sex.

Jag tycker att personligen att man kan se ett mönster i hur han justerar sina "berättelser" i takt med vilka bevis som läggs fram. "Smooth operator", skulle jag kalla honom för.

Om LW brukade ha sex oavsett om hon menstruerade eller inte så är det ju inte så att menstruationen tillfälligt upphör när hon får lust att ha sex. Det är alltså inte nödvändigt att tro att det är något fel som kräver besök hos barnmorska om det blöder när man har mens? Sedan beror det ju på vad man gör vid menstruationen, hur mycket man dräller blod ikring. Ringer du och bokar tid hos gyn ifall det blir blod i duschkaret om du duschar när du har mens, eller duschar du inte under menstruation?

Långt ifrån alla kvinnor och män är ju bekväma med att ha fullbordat sex i form av samlag när kvinnan menstruerar. Det behöver nog inte vara mycket blod för att någon som kanske finner det lätt motbjudande kanske beskriver det som "slafsigt". Ett färglöst glidmedel (på tub eller egenproducerat av kroppen) syns ju inte men blod gör ju det.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-05-15 kl. 14:31.
Citera
2020-05-15, 14:30
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Något fuffens är det nog m lägenheten (den icke-existerande brodern SKULLE kunna vara Sillen. Inte för att han ägde lgh men han pratar om det i förhör i FUP ( om jag minns rätt) kanske hjälpte han HD där?). Men vad menar du med att det tog lång tid innan HD skaffade lgh? Det gjorde hon väl ganska raskt efter skilsmässan? Sedan tog det tid från avslöjandet till skilsmässan, men det tolkar jag som att HD ville försöka m familjeterapi.

EGT, som sagt sig vara bekant m paret D, tyckte att tanken på att Sillen skulle vara pojkvän till HD var skrattretande. Varför har vi inte fått förklarat.

Ok jag har inte 100% koll på tidslinjen för ansökan om skilsmässa-skilsmässa-flyttad HD det erkänner jag, har ändå för mig att det drog ut på tiden att flytta ut. Någon annan med koll?
Det med familjeterapi: ok de försöker med familjeterapi, den misslyckas men efter att LW mördas under fruktansvärda former med SD som huvudmisstänkt så åker Ds på USA-resa för okända anledningar. Inga skäl de har angett till familj eller vänner bör läsas som sanning om man granskar kritiskt. Man kan tänka sig mycket kring den resan.

Vill ändå lägga till att dessa SD+HD-teorier endast är teorier med relativt svaga grunder och inget som kan eller ser ut att kunna bevisas. Om dessa teorier stämmer helt/delvis så är det nog troligt att HD är den som kan komma att ångra sig och kanske möjligtvis erkänna om någon av dem. Men allt är BARA TEORIER/SPEKULATIONER för att förtydliga.
Citera
2020-05-15, 14:36
Medlem
Citat:
Svar på din första fråga: mig veterligen har det inte presenterats vare sig att man över huvud taget har granskat ekonomin för geocacheturen i Örebro så att det kan uteslutas att MGM har använt medel av de han ansvarat för, eller något resultat därav.

Om motivbilden där detta kunde tänkas ingå är relevant eller inte, kan rimligen inte bedömas om men inte ens har undersökt den. Motivbilder har f ö många gånger ändrats eller vidgats i HR.

Övrig argumentation lämnar jag därhän.

Men du kan inte påstå att den inte har undersökts? För har det undersökts och spekulationerna oavsett från BO eller postare här visar sig var nys så finns ingen anledning att ta med det i offentliga FUP väl. Det blir inget tyngre bevis- ellet indicievärde för att åklagare kör 40 lastbilar till TR med oväsentligt material för att visa upp vartenda hårstrå i rövhålet hos MGM. Det blir bara en åklagare som får dåligt rykte om bristande omdöme.
Citera
2020-05-15, 14:45
Medlem
Citat:
Om LW brukade ha sex oavsett om hon menstruerade eller inte så är det ju inte så att menstruationen tillfälligt upphör när hon får lust att ha sex. Det är alltså inte nödvändigt att tro att det är något fel som kräver besök hos barnmorska om det blöder när man har mens? Sedan beror det ju på vad man gör vid menstruationen, hur mycket man dräller blod ikring. Ringer du och bokar tid hos gyn ifall det blir blod i duschkaret om du duschar när du har mens, eller duschar du inte under menstruation?

Långt ifrån alla kvinnor och män är ju bekväma med att ha fullbordat sex i form av samlag när kvinnan menstruerar. Det behöver nog inte vara mycket blod för att någon som kanske finner det lätt motbjudande kanske beskriver det som "slafsigt". Ett färglöst glidmedel (på tub eller egenproducerat av kroppen) syns ju inte men blod gör ju det.

Jag kan minnas fel, men har för mig att LW kunde bada osv (det finns ju tamponger och dessa byter man när man går upp från vattnet) när hon hade mens men att hon nog inte var så intresserad av att ha sex (kompisen var det väl som pratade om detta?).
Dessutom så pratar hon om i sms om "det kom inte så mycket gojs idag" vilket jag tolkar som att det inte kom så mycket "efter-rinn" av hans sperma och sekret. Lyssna på Skäringers podd och avsnittet "Och där kom badvattnet", så fattar du vad jag menar med "efter-rinn".

Utöver det så hävdade han att hon blödde varje gång de hade sex och de kunde väl ha sex flera gånger i veckan vissa perioder. Jag kan med stor säkerhet säga att en kvinna inte har mens året runt utan att söka för detta. Hennes övriga manliga flingar har ju inte varit med om några blodbad när de haft sex med henne.

Nä du... Vill du köpa hans och HD's förklaringar på detta så är det upp till dig.
Jag låter mig i alla fall inte luras.
Citera
2020-05-15, 14:46
Medlem
Citat:
Men du kan inte påstå att den inte har undersökts? För har det undersökts och spekulationerna oavsett från BO eller postare här visar sig var nys så finns ingen anledning att ta med det i offentliga FUP väl. Det blir inget tyngre bevis- ellet indicievärde för att åklagare kör 40 lastbilar till TR med oväsentligt material för att visa upp vartenda hårstrå i rövhålet hos MGM. Det blir bara en åklagare som får dåligt rykte om bristande omdöme.
Din argumentation verkar desperat. Både i den här frågan och andra i det här tragiska mordfallet. Obegriplig, osaklig och osmaklig "argumentation". End of discussion från min sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in