2020-05-15, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
FHM stoppar elitfotbollen i Sverige.

Jag saknar hyllningarna bland alla de som förespråkat hårdare tag?? Nu gör man ett ganska stort statement som påverkar många människor, stora TV avtal och otroligt mycket pengar.

Det finns inga rimliga skäl att stoppa elitfotbollen.
Det handlar snarare om att FHM är totalt handlingsförlamade och inte klarar av att göra något annat än att prata om gårdagens höga dödstal.
De saknar ALL rimlig relevant fakta att fatta beslut utifrån.De har ju struntat i att testa..och fortsätter att strunta i det.Med sådant förfaringssätt så får man inte fram någon relevant data att fatta beslut på.

Elitfotbollen kommer naturligtvis att få klartecken i början på Juni.Nu kommer det befogad kritik emot dagens huvudlösa beslut,så FHM kommer att böja sig som ett rö för vinden i början på Juni.

Det försenar allting i över två veckor dock,en totalt meningslös åtgärd.
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
https://www.di.se/nyheter/epidemiolog-nara-3000-dog-i-sasongsinfluensan-i-sverige-for-tva-ar-sedan/

Jag vill inte var sån men att drämma till med en artikel från di där man tydligt går ut med att man inte skall dra för stora växlar av dom siffrorna känns också märkligt. Det säger ju absolut inget. Och det är en bedömning som en epidemiolog gjort, eller vad vill du få sagt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
"stort statement" bara för att fotbollen inte får komma igång?

Vilka påverkar det? Lag som ger ut miljonlöner till sina rika spelare? Haha...

Visst försvinner det lite pissjobb, men fotboll i sin sak är knappast viktigt för infrastruktur.

Majoriteten av de som förlorar på det är extremt överbetalda redan.

Tv-kommentatorer vars bolag omsätter 2-3 miljoner per år.. nej men vad synd det är om de.

Fotboll är jätteviktigt... i Italien exempelvis. Vår överlevnad hänger på det... fast för vissa är hockey viktigare. Jag vet inte vad man ska tro.
Citera
2020-05-15, 14:35
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag antar man har influensa som referenspunkt ibland för vi alla är väl familjära med den.
Handlar inte om att de är jämförbara som sjukdomar.
Det framgår ju med all tydlighet vid detta lag.

Yes, håller med dig men det verkar fortfarande vara oklart för vissa.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Kvinnlig läkare från Texas talar klarspråk på demonstration. Passa på att se klippet ni som intresserar er innan censuren plockar ner det.

https://www.youtube.com/watch?v=NqNNJphYhBw
Vad ska jag säga? Coronan slår blint och tyvärr ser man mer och mer neurologiska skador och personlighetsförändringar även i lindriga fall.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
https://www.di.se/nyheter/epidemiolog-nara-3000-dog-i-sasongsinfluensan-i-sverige-for-tva-ar-sedan/
Kan hålla med om att det är lite märkligt, men det finns en "brasklapp" där i artikeln, som jag tyvärr inte kan läsa. Jag misstänker att jämförelsen inte är helt lätt att göra, då Covid också slår hårt mot yngre och ger komplikationer på ett annat sätt. Dessutom verkar det vara en mer svårbehandlad sjukdom, där även jämförelsevis yngre får ligga längre på intensivvård. Högre smittsamhet och dödlighet generellt också.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenka2000
Kul att massa andra länder får börja med fotboll medans Sverige inte får för Tegnell.

Va säger alla Tegnell Ultras om detta?

Det man gör nu är att i Smyg stänga ner Sverige för man inte har koll. Han blir pressad men han duckar men nu kan vi med säkerhet säga att Sverige kommer få problem när alla andra länder öppnar upp men vi smygstänger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
"stort statement" bara för att fotbollen inte får komma igång?

Vilka påverkar det? Lag som ger ut miljonlöner till sina rika spelare? Haha...

Visst försvinner det lite pissjobb, men fotboll i sin sak är knappast viktigt för infrastruktur.

Majoriteten av de som förlorar på det är extremt överbetalda redan.

Tv-kommentatorer vars bolag omsätter 2-3 miljoner per år.. nej men vad synd det är om de.

Jag misstänkte det... det var såklart inte bra med nedstängningar och hårdare tag heller när det väl inträffar.

Du har suttit och konstant klagat på just detta och när nånting händer i den riktningen så är det också fel.

Som sagt, jag är inte förvånad. Vilka människor alltså... otroligt.
Citera
2020-05-15, 14:36
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
så nu är inte "hårda tag" och nedstängningar bra heller?

Har inte sagt något kring det, bara det att konsekvensen av att inte gå för en tuffare linje innebär ett statiskt läge. Därav kan vi inte öppna upp likt andra länder.
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Sveriges senfärdigt usla strategi och beredskap leder till att vi kommer få en betydligt mer utdragen och pinsam process än länder som agerade snabbt och tog i kraftfullt från början. Nöjda nu alla Tegnell-anhängare?
Så nu är det pinsamt för att vi inte kan kika på karlar som sparkar på en boll.
Trodde att det var viktigt med krafttag och hårda bandage?

Men bara om det inte drabbar just dina intressen eller?
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Japp. Ingenting. Fotbollen får vänta. Inga träningsmatcher heller.

Kontraproduktiv signalpolitik.. Jag är rädd för att det blir mycket av den varan framöver
Citera
Medlem
3 frågor på PK om fotbollen. Uppenbarligen är fotboll viktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in