Citat:
Ursprungligen postat av
Auto29
tveksamt
jag tror hon dog i sängen av sina skador men blev inte liggande där så länge att liklukt började eftersom likhundarna markerade inte på sängen.
han släpade in henne i badrummet och sen tror jag att hon låg där ett tag innan han lyckades klargöra sina tankar hur han ska komma ur det här. hon kan ha blivit likstel och blev tvungen att bryta vissa delar..
TVÄRTOM
Vilken FUP har du läst?
Kan du länka till den källa du hänvisar till?
För den skiljer sig avsevärt mot de uppgifter som finns i den som finns länkad här i tråden.
Här är den FUP jag har läst:
https://www.docdroid.net/t1lLLzX/3280-19-pdf
Protokoll Hund PM, kriminalsökshund
Sidan 101
”Genomsökningen av tvårumslägenheten på femte våningen i ett flerfamiljshus genomfördes under ”sterila” förhållanden av Polizeihauptmeister Nagel och likspårhunden ”Devel”. Härvid användes spårsäkringsoverall, munskydd, skoskydd och engångshandskar. Här
markerade likspårhunden ”Devel” tydligt och övertygande på dubbelsängen i den misstänktes lägenhet.”
Protokoll över brottsplatsundersökning
Analys och slutsats 283
”Sammantaget av de undersökningar som gjorts och de svar som undersökningarna gett är att det tillsammans ger ett stöd för följande:
Wilma har antingen endast skadats, eller har hon skadats och även avlidit i vardagsrummet. Påståendet att hon skadats i vardagsrummet bygger på det blod som finns där. Om hon även avled
i vardagsrummet går inte att uttala sig om då vi inte har någon hundmarkering där som påvisar det. En avliden kropp behöver ligga på platsen ca 15-20 minuter för att hunden efteråt ska kunna känna doften av lik. Har hon legat där kortare tid blir det ingen hundmarkering.
Wilma har från vardagsrummet tagit sig själv, eller fått hjälp, till sovrummet och där legat på sängen, på sängöverkastet. Hon kan ha varit vid liv då hon hamnade i sängen men har även
legat där avliden eftersom en likhund markerat för lik i sängen.”