2020-05-15, 12:36
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Likhunden markerade ju på sängen.

Om jag fattat det rätt med sådana hundar så kan de markera dör det funnits en död kropp eller blod alternativt kroppsvätskor från en avliden person.
Det kan alltså handa om allt från att hon legat död i sängen till att Tishko har lagt huvudet i sängen innan han förpackade det i väskan eller att något annat material som hon varit i kontakt med som lik har hamnat i sängen vid något tillfälle.
Så jag tror inte du ska fasta för att hunden lik-markerade i sängen
Citera
2020-05-15, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Vilken dag var de där? Tänkte mest på när han kan ha forslat bort kroppen, städat etc.

Ursäkta sent svar.

Det var på söndagen efter hon försvann, när dom varit till hans lägenhet och kollat runt lite.

sid 521 FUP
Citera
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ger inte ens där ett sympatiskt intryck, trots tårarna.
En hård kvinna. Inga moderkänslor, enligt systern.

VARFÖR kunde hon inte låta sin blott 15-17-åriga dotter få flytta hem när denna bönade och tom grät....den frågan borde mamma Linda ställa sig själv.
Vi pratar om ett barn som man de facto har vårdnaden om och försörjningsplikt gentemot.

Morsan verkar bra trasig. Ser fan ut som hon tvingar fram tårarna med, eller så är hon i ett chock tillstånd och har sån jävla grov oförklarlig ångest att hon vägrat dottern flytta hem som nu är död.

Usch.
Citera
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hecules
Står i FUP:en att GM har sjuk BDSM. För under samlag så har han tagit strypgrepp och slagit på W samt virat runt en tröja runt halsen och huvudet på henne samt har GM sagt att han skulle vilja döda henne och haft samlag med kroppsdelarna för sig

S.576 FUP
Bara han inte har knullat med huvudet. Så vidrigt.
Citera
2020-05-15, 12:40
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Bara han inte har knullat med huvudet. Så vidrigt.
Kan han mycket väl ha gjort. Det skulle väl vara den totala förnedringen för Wilma som han ansåg vara näst intill en demon
Senast redigerad av MeMajk 2020-05-15 kl. 12:41. Anledning: Rättstava
Citera
2020-05-15, 12:41
Medlem
Om man läser protokollet för den tyska likhundens sök nämns även ytterligare en lägenhet Tishko haft tillgång till. vad vet vi om det ?
Citera
2020-05-15, 12:42
Medlem
Vet man på vilka grunder pappan och styvmamman misstänktes?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Kan han mycket väl ha gjort. Det skulle väl vara den totala förnedringen för Wilma som han ansåg vara näst intill en domen

Det tror jag knappast. Om han hade en sådan avsikt, varför skulle han i så fall packa in "fyndet" med såpass mycket packtejp och folie?

Återigen, det handlar inte om en Dahmer utan en narcissistisk hashtomte med svår svartsjuka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Om jag fattat det rätt med sådana hundar så kan de markera dör det funnits en död kropp eller blod alternativt kroppsvätskor från en avliden person.
Det kan alltså handa om allt från att hon legat död i sängen till att Tishko har lagt huvudet i sängen innan han förpackade det i väskan eller att något annat material som hon varit i kontakt med som lik har hamnat i sängen vid något tillfälle.
Så jag tror inte du ska fasta för att hunden lik-markerade i sängen

Tar polisen fasta på det så gör jag det. Bluestar fläckarna indikerar ju även en kropp på sängen. den tyska hundarna var enbart tränade på likdoft. De tog in dom för att brottsplaten var kontaminerad med blod så de svenska hundarna markerade på allt.
Citera
2020-05-15, 12:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Vet man på vilka grunder pappan och styvmamman misstänktes?

Utredningsgruppen kanske vet det, men efter vad som sekretessats i FUP har allmänheten ingen aning.
Citera
2020-05-15, 12:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auto29
tveksamt
jag tror hon dog i sängen av sina skador men blev inte liggande där så länge att liklukt började eftersom likhundarna markerade inte på sängen.
han släpade in henne i badrummet och sen tror jag att hon låg där ett tag innan han lyckades klargöra sina tankar hur han ska komma ur det här. hon kan ha blivit likstel och blev tvungen att bryta vissa delar..

TVÄRTOM

Vilken FUP har du läst?
Kan du länka till den källa du hänvisar till?

För den skiljer sig avsevärt mot de uppgifter som finns i den som finns länkad här i tråden.
Här är den FUP jag har läst: https://www.docdroid.net/t1lLLzX/3280-19-pdf

Protokoll Hund PM, kriminalsökshund
Sidan 101
”Genomsökningen av tvårumslägenheten på femte våningen i ett flerfamiljshus genomfördes under ”sterila” förhållanden av Polizeihauptmeister Nagel och likspårhunden ”Devel”. Härvid användes spårsäkringsoverall, munskydd, skoskydd och engångshandskar. Här markerade likspårhunden ”Devel” tydligt och övertygande på dubbelsängen i den misstänktes lägenhet.”

Protokoll över brottsplatsundersökning
Analys och slutsats
283
”Sammantaget av de undersökningar som gjorts och de svar som undersökningarna gett är att det tillsammans ger ett stöd för följande:
Wilma har antingen endast skadats, eller har hon skadats och även avlidit i vardagsrummet. Påståendet att hon skadats i vardagsrummet bygger på det blod som finns där. Om hon även avled i vardagsrummet går inte att uttala sig om då vi inte har någon hundmarkering där som påvisar det. En avliden kropp behöver ligga på platsen ca 15-20 minuter för att hunden efteråt ska kunna känna doften av lik. Har hon legat där kortare tid blir det ingen hundmarkering.
Wilma har från vardagsrummet tagit sig själv, eller fått hjälp, till sovrummet och där legat på sängen, på sängöverkastet. Hon kan ha varit vid liv då hon hamnade i sängen men har även legat där avliden eftersom en likhund markerat för lik i sängen.
Senast redigerad av T34Panzer 2020-05-15 kl. 13:07.
Citera
2020-05-15, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Håller med. Den största psykos-varningsflaggan, förutom själva brottet, är för mig hur MGM betett sig på E6 mellan Ljungskile och Uddevalla. Flera personer ringer till 112 och varnar för en knasboll som går på motorvägen, och han blir till slut upplockad av patrull.

Det är fullt möjligt att det inte räcker till rättspsykiatrisk vård istf. fängelse. Svårt att i efterhand visa att MGM befunnit sig i en akut psykos vid brottstillfället, speciellt om hans mående numera är bättre.

Jag tror dock INTE att han inte minns vad som hänt. Möjligen om han varit bensad till helvete under mordet, men övervakningsbilderna från Netto visar inte en benso-zombie enligt mig.

Ja, och isf tyder det snarare på en drogutlöst psykos snarare än den av typen ärftligen och därmed organisk psykos.. Domstolar skiljer ju på dessa två för att den förstnämnda "framkallar" du ju själv medans den andra kan ligga latent i kroppen och det är något man inte kan direkt påverka eller förhindra att den ska utlösas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in