Citat:
Ursprungligen postat av
FlasherGordon
Jag tror stenhårt på att allt inte står rätt till i hans verklighetsuppfattning när man läser förhör och vittnesmål från vänner och bekanta som pratar om att han anklagade BO för att vara Lucifer och förstöra världen etc. Sen om det räcker för rättspsyk, väldigt osäkert.
Däremot kan en person absolut ha APS och ändå klara av att planera långsiktigt samt agera rationellt även om de har vanföreställningar. Någon som tror att de är avlyssnade söker upp information om hur man stör ut avlyssningsutrustning och grejar runt hemma för att ordna det, t ex.
Håller med. Den största psykos-varningsflaggan, förutom själva brottet, är för mig hur MGM betett sig på E6 mellan Ljungskile och Uddevalla. Flera personer ringer till 112 och varnar för en knasboll som går på motorvägen, och han blir till slut upplockad av patrull.
Det är fullt möjligt att det inte räcker till rättspsykiatrisk vård istf. fängelse. Svårt att i efterhand visa att MGM befunnit sig i en akut psykos vid brottstillfället, speciellt om hans mående numera är bättre.
Jag tror dock INTE att han inte minns vad som hänt. Möjligen om han varit bensad till helvete under mordet, men övervakningsbilderna från Netto visar inte en benso-zombie enligt mig.