2020-05-15, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auto29
tveksamt
jag tror hon dog i sängen av sina skador men blev inte liggande där så länge att liklukt började eftersom likhundarna markerade inte på sängen.
han släpade in henne i badrummet och sen tror jag att hon låg där ett tag innan han lyckades klargöra sina tankar hur han ska komma ur det här. hon kan ha blivit likstel och blev tvungen att bryta vissa delar..
Likhunden markerade ju på sängen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auto29
tveksamt
jag tror hon dog i sängen av sina skador men blev inte liggande där så länge att liklukt började eftersom likhundarna markerade inte på sängen.
han släpade in henne i badrummet och sen tror jag att hon låg där ett tag innan han lyckades klargöra sina tankar hur han ska komma ur det här. hon kan ha blivit likstel och blev tvungen att bryta vissa delar..

Har du läst FUP:en? Likhunden markerade TYDLIGT i sängen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Nej jag skrev inte att hon dog i sängen!!
Hon skrev under sin dödsdom och med det avses ungefär samma som när Lars Vilks ritade sina muhammedkarikatyrer.
Jag menade alltså att hon agerade enligt någon form av kvinnlig logik; när det är obehagligt eller gör ont tar man sig till sängen.
Och att hon sedan för egen maskin eller med hjälp tog sig till badrummet som verkar vara mest blodbesudlat och sedan städat i mitt på golvet, till skillnad från bilderna från hallen och ut mot ytterdörren dr jag kan tänka mig att blodet och vätskor runnit från vad-det-nu-var som han bar ut likdelarna i

Ok då läste jag slarvigt. Men det är i alla fall inte särskilt troligt att hon befann sig i sängen levande med tanke på frånvaron av blod. En levande kropp blöder, det gör inte en död. Han har lagt henne där, förmodligen inlindad i duschdraperiet eller något annat, när hon redan var död. Hon har dött i vardagsrummet, möjligtvis på toaletten eller i hallen men det är mindre troligt, och sen flyttade han henne till sängen ganska snart.
Citera
2020-05-15, 12:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Liten anekdot. Han tog enligt de som körde honom till Landvetter med sig den kabinväska som Wilmas huvud hittades i.

Ja, och den är ju lagom i storlek för en helgresa till en annan stad typ. Makabert, hursom.
Citera
2020-05-15, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Tycker det skulle vart konstigt om det visar sig att Tishkos föräldrar är inblandade. Om pappan nu har hjälpt till med att gömma kroppsdelar så känns det skevt att de skulle missa huvudet. Skulle konversationen gått såhär?:

Pappan: Okej min son, nu tar jag torso, ben och armar och så fixar du huvudet? Det löser du väl min son?

Tishko: Jajamen, fixar biffen!

Queue curb your enthusiasm credits

Nej Tishko måste agerat ensam.
Jag tror också att han han är ensam skyldig.
Citera
2020-05-15, 12:30
Medlem
Citat:
Tycker det skulle vart konstigt om det visar sig att Tishkos föräldrar är inblandade. Om pappan nu har hjälpt till med att gömma kroppsdelar så känns det skevt att de skulle missa huvudet. Skulle konversationen gått såhär?:

Pappan: Okej min son, nu tar jag torso, ben och armar och så fixar du huvudet? Det löser du väl min son?

Farsan gör ju vad som helst nu för att skydda sin familj,även om han"utåt"sett tar avstånd från sonen och dennes handlingar..nu!
Fan vet om inte den kappan vänds när sonen sonat sitt straff,och blir hjälten som räddade familjens ära från den "galna horan"...
Nä,kan inte släppa den ännu,nått har pappan MFL bidragit med,nån hjälp...lögner...nått...
Citera
2020-05-15, 12:32
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bordsunderlagg
Det är då inte alls säkert att hon var vid liv då...
17.03 ringde Wilma sin morsa så jo hon var vid liv. Jag tror inte att hon var vid liv under Tishkos tågresa men att Tishko ska ha hunnit stycka och dumpa kroppen på den tiden är helt omöjligt.
Citera
2020-05-15, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Du har inte på fötterna för att utesluta att MGM agerat under akut psykos. Jag har också mött många schizofrena. Psykos är inte av/på, det är ett spektrum. Du kan inte med tex. ett blodprov avgöra om någon befinner sig i en psykos. Jag anser att beteendeförändringar hos MGM som FUP påvisar veckor innan dådet är fullt kompatibla med en akut/utvecklande psykos.

Psykotiska personer "svamlar" lika mycket som neurotypiska. Dessutom är det inte alls säkert att den eventuella psykos MGM befann sig i under brottstillfället fortfarande var aktuell under förhören.

Alla människor reagerar olika på Cannabis. Det finns ingen mall här. 5g per månad (vilket jag för övrigt STARKT betvivlar, jag tror han rökte mycket mer) kan mycket väl vara nog för att få en latent psykotisk person att flippa.
Jag tror stenhårt på att allt inte står rätt till i hans verklighetsuppfattning när man läser förhör och vittnesmål från vänner och bekanta som pratar om att han anklagade BO för att vara Lucifer och förstöra världen etc. Sen om det räcker för rättspsyk, väldigt osäkert.

Däremot kan en person absolut ha APS och ändå klara av att planera långsiktigt samt agera rationellt även om de har vanföreställningar. Någon som tror att de är avlyssnade söker upp information om hur man stör ut avlyssningsutrustning och grejar runt hemma för att ordna det, t ex.
Citera
2020-05-15, 12:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Juddiluddanlej
Jag tror också att han han är ensam skyldig.

Vi kommer förmodligen aldrig att få veta då åklagaren medvetet har valt att inte fokusera på anhöriga. Jag kan mycket väl tänka mig att någon/några av MGM:s bekanta/familj bistått med städ/fordon eller åtminstone skyddande av brottsling.
Citera
2020-05-15, 12:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Mamman heter Linda Andersson.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/b5Vxe5/wilmas-mamma-om-mordet-pa-hennes-dotter-ren-och-skar-ondska

Ger inte ens där ett sympatiskt intryck, trots tårarna.
En hård kvinna. Inga moderkänslor, enligt systern.

VARFÖR kunde hon inte låta sin blott 15-17-åriga dotter få flytta hem när denna bönade och tom grät....den frågan borde mamma Linda ställa sig själv.
Vi pratar om ett barn som man de facto har vårdnaden om och försörjningsplikt gentemot.
Citera
2020-05-15, 12:34
Medlem
Citat:

Farsan kan ju ha blivit lurad till att slänga likdelar på tippen, ovetandes ge honom verktyg för att stycka eller dylikt.
Citera
2020-05-15, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FlasherGordon
Jag tror stenhårt på att allt inte står rätt till i hans verklighetsuppfattning när man läser förhör och vittnesmål från vänner och bekanta som pratar om att han anklagade BO för att vara Lucifer och förstöra världen etc. Sen om det räcker för rättspsyk, väldigt osäkert.

Däremot kan en person absolut ha APS och ändå klara av att planera långsiktigt samt agera rationellt även om de har vanföreställningar. Någon som tror att de är avlyssnade söker upp information om hur man stör ut avlyssningsutrustning och grejar runt hemma för att ordna det, t ex.

Håller med. Den största psykos-varningsflaggan, förutom själva brottet, är för mig hur MGM betett sig på E6 mellan Ljungskile och Uddevalla. Flera personer ringer till 112 och varnar för en knasboll som går på motorvägen, och han blir till slut upplockad av patrull.

Det är fullt möjligt att det inte räcker till rättspsykiatrisk vård istf. fängelse. Svårt att i efterhand visa att MGM befunnit sig i en akut psykos vid brottstillfället, speciellt om hans mående numera är bättre.

Jag tror dock INTE att han inte minns vad som hänt. Möjligen om han varit bensad till helvete under mordet, men övervakningsbilderna från Netto visar inte en benso-zombie enligt mig.
Senast redigerad av löktårta 2020-05-15 kl. 12:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in