2020-05-15, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
Hur gammal är du? Du behöver knappast förklara för folk över 12 år vem Gunvald utan vi andra vet det, men vi är också medvetna om att det är en karaktär i en film och att sådana metoder som han använder sig av inte är särskilt effektiva i verkligehten när det gäller att säkra bevis eller få fram sanningen. När du blir vuxen kommer du lära dig att det är skillnad på vad som fungerar på film och vad som fungerar i verkligheten, både enligt lagboken och forskningen..
Herregud ta det lugnt för fan. Det är skrattretande hur folk går i gång på vad som helst. Det var någon som undrade och då svarade jag, alla vet inte vem Gunvald är smartass. Jag är vuxen så du kan ta och hålla käften tycker jag. Jag sa inte att poliser helt och hållet ska vara som Gunvald men lite mer åt det hållet. Ugh, jag spyr på människor som dig.
Citera
2020-05-15, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Kan hålla med om delar där. Tror att hon blev littklappad med klappstolen som tillhygge. Kanske tog hon sig sedan blödande själv till sängen och då uttalade något om att nu jävlar får det vara nog, jag ska anmäla dig din djävul eller någonting i den stilen och därmed uttalade hon sin egen dödsdom.

Men skulle det då inte vara mer blod i sängen?? Överkastet var ju inte tvättat.
Citera
2020-05-15, 11:57
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auto29
hon blev tillfogad sina skador i vardagsrummet, tog sig till sängen och dog där. och här kan jag ha missuppfattat vid läsning men kan det var möjligt att han inte fattade att hon var död när han gav sig ut och gick på motorvägen eller att hon var död och ville fly men fattade att det inte skulle gå och gick tillbaka o styckade henne

Båda teorierna är högst sannolika. Han måste dock ha förstått hur mycket våld som tillfogats henne. Givet hans aggressionsproblem (liksom faderns) kan detta inte ha varit första gången. Nu blev konsekvenserna förödande. Jag instämmer i det som framgår av FUP: T har varit en tickande bomb länge.

Någonting säger mig vidare att han inte är helt ovan med styckning (från djur), eftersom man inte har kunnat hitta torson och de övriga kroppsdelarna. Huvudet hade han tänkt transportera bort antagligen, men hann inte mellan turerna.Hade ju lite att stå i med städning, bortforslande, släktingar på besök, mm. Att dörren till garderoben var öppen, är nog för att det inte ska upplevas som suspekt. Jag tror absolut att vi har med en beräknande person att göra, om än inte så intelligent som han har trott sig vara.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Finns inga finger el handavtryck från Wilma då de inte har någon hand att jämföra riktigt med.. blodet är hennes dock om inte jag missar nåt i fupen ?

Ja, de har ju en miljard detaljerade topsresultat, så vems blod det handlar om är knappast en gåta. Om vi antar att endast BO och MGM befann sig i lgh när mordet skedde, så kan BO uteslutas om MGM:s fingeravtryck, eller rentav handstorlek, matchar. Jag tror dock att det är BO:s handavtryck såväl som BO:s blod. Utredarna kanske vet mer, men åklagaren verkar inte fästa jättestor vikt vid detta om man ska gå efter FUP.
Citera
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bordsunderlagg
Kanske han begav sig till Ljungskile på kvällen den 14/11 för att rätta till dumpningen. Han var ju lerig på kläderna.
Tvivlar jag starkt på. Wilma var vid liv 17.03. Tiskho tog tåget från Uddevalla vid ca. 18.50. Det har inte hunnit ske någon styckning eller dumpning på den tiden.
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impaler
Sms-konversationen finns i den sekretessbelagda bilagan.
Sms bilagan finns länkad i första inlägget i tråden. Den tillkom igår kväll.
Citera
2020-05-15, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Vi har samma FUP, men det är märklig sidnumrering beroende på PDF tydligen. Sidan som avses är 544 i själva bladet (sida 555 av 976 i PDF:en). Samma citat angående Tishkos far dock (från förhör med Linda Andersson).

Tack för förklaringen, nu kunde jag också se det uttalandet du pratar om!
Citera
2020-05-15, 11:59
Medlem
aa jag tror inte hon dog direkt..hon avled på sängen men varför var han ute o gick op motorvägen..jag tror inte han han hade versionen klar utan den kom efter att han styckat henne..hon har förmodligen legat styckad i badrummet medan hennes föräldrar knackar och söker..
Citera
2020-05-15, 12:00
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Ja, de har ju en miljard detaljerade topsresultat, så vems blod det handlar om är knappast en gåta. Om vi antar att endast BO och MGM befann sig i lgh när mordet skedde, så kan BO uteslutas om MGM:s fingeravtryck, eller rentav handstorlek, matchar. Jag tror dock att det är BO:s handavtryck såväl som BO:s blod. Utredarna kanske vet mer, men åklagaren verkar inte fästa jättestor vikt vid detta om man ska gå efter FUP.

Självklart är det hennes hand om det inte är hans, men det har nog inte undersökts om hans är utesluten och det är hennes iom att det inte finns någon hand från henne .. annars borde det stått i fupen.
Citera
2020-05-15, 12:00
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Sista smset skriver hon något om dammsugaren vilket tyder på att åter igen är dom tillsammans. Någon här skrev att det var hon som gjorde slut sista gången, men det stämmer ju inte med sista smset?

Reagerade också på detta men har dragit slutsatsen att det var helt enkelt så deras förhållande fungerar. De bråkade konstant utan att flytta ifrån varandra. Business as usual helt enkelt. Tror inte Wilma hade någonstans att ta vägen dessutom.
Citera
2020-05-15, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bra inlägg av dig. Vill man fördjupa sig i ett mord, och en psykos, så kan man slänga ett öga i J*oakim B*orgmalms fup. Mannen som dödade sin flickvän i sin nyinköpta lägenhet på Södermalm i aug/sept 2019. Då förstår man bättre vad en psykos innebär och hur det kan utlösa ett mord.

Har nu läst utdraget ur ett förhör som presenteras i dagens Expressen (15 maj 2020). (Förhörsledaren presenterar en 25-sidig redovisning från NFC om diverse bevisning).

Den mannen som förhörs är inte psykotisk. Jag vet vad psykos innebär och har mött människor med olika psykotiska symtom och även personer med grava vanföreställningar. Den förhörde, T, är helt med i tid och rum och väl orienterad till person. Samt väl medveten om sin "uppgift", att förringa varje tekniskt bevis som talar för hans skuld.

Den enda "vanföreställningen" vi kan anta föreligger är nog att han tror att han är smart. Det är han inte. Inte så att han är ointelligent, men socialt överskattar han sig själv och underskattar andra. När han inser att ett tekniskt bevis är så övertygande att även han själv blir övertygad, så dränker han förhörsledaren i svammel. Sådant svammel håller inte psykotiska personer på med. Det är sådant svammel som småbarn använder mot sina mödrar när de vill ha någon favör eller undkomma någon bestraffning för begångna synder.

Jag får rätta mig då jag tidigare antagit att han var större konsument av cannabis, men här säger han att han köpte cirka 5 gram i månaden och bara rökte ett par gånger i månaden. Han var alltså inte fast i något allvarligt narkotikamissbruk utan arbetade inom hemtjänsten och "rökte på" när han var ledig.
Citera
2020-05-15, 12:02
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
Tack för förklaringen, nu kunde jag också se det uttalandet du pratar om!

Ingen orsak.
Jag är inte helt säker på att fadern inte har "hjälpt" till. Vännerna verkar ju ha skyddat honom på något vis. Finns en förklaring om en vän som påstår att någon vakt ska ha sett Wilma inne på Elgiganten (om jag ej missminner mig) när Wilmas familj är på besök hos T.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in