2020-05-15, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Han vet att det finns hoodies med BB loggan i olika färger då folk sett dom redan (Sami när han var ute på tandläkarresan bla ) och Lennie har sagt det också. Så nu skojjar han att han hysteriskt vill ha en sån 😅

Det var faktiskt Mergim som visste det genom produktionen och han sa det nu för en stund sedan i live genom att viska och sen täcka sin mikrofon medan han mimade till Jasmine som viskade och mimade tillbaka "var det produktionen som sa det?" varpå Mergim svarade ja.

Sami har inte sett dessa för han tror Mergim driver bara.

Trots att Mergim täckte sin mikrofon var det bara Jasmine som fick en tillsägelse. Säger en hel del tycker jag tyvärr.

Vet att du gillar Mergim och står honom kanske nära privat, så förlåt om jag får detta att låta som kritik, men vill bara belysa det faktum att jag känner att Mergim får så mycket mer förhandsinfo hela tiden som gynnar honom mot övriga deltagare.
2020-05-15, 11:39
Medlem
csfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakterietanten
Det var faktiskt Mergim som visste det genom produktionen och han sa det nu för en stund sedan i live genom att viska och sen täcka sin mikrofon medan han mimade till Jasmine som viskade och mimade tillbaka "var det produktionen som sa det?" varpå Mergim svarade ja.

Trots att Mergim täckte sin mikrofon var det bara Jasmine som fick en tillsägelse. Säger en hel del tycker jag tyvärr.

Vet att du gillar Mergim och står honom kanske nära privat, så förlåt om jag får detta att låta som kritik, men vill bara belysa det faktum att jag känner att Mergim får så mycket mer förhandsinfo hela tiden som gynnar honom mot övriga deltagare.

Kan det inte också vara så att när produktionen tex gått in och pratat med dom om corona har de haft dessa tröjor?
2020-05-15, 11:41
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakterietanten

För länge sen sa Lennie det till Mergim. Lennie vet även hur de ser ut, inte mergim. Tror han sett dom innan.
Även Sami har sett dom .. då viska han till nån (minns inte vem) att han såg när han for till (och så peka han på munnen)

Haha jag känner inte alls Mergim. Har aldrig varit så långt ner i Sverige 😂 men nog kan vi låtsas att jag är hans släkting nog 😆
2020-05-15, 11:43
Medlem
__Alez__s avatar
Haha oväntad Award för Lennie.
2020-05-15, 11:49
Medlem
mscatzys avatar
De skulle ha visat när de filmade Jass från kylskåpet.
2020-05-15, 11:50
Medlem
Det hade varit roligare med alla klipp på Jasmine när hon står och äter ur kylskåpet mitt i natten .
2020-05-15, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Kan inte se en person som Lennie vinna Big Brother pga hans daltande av Mergim. Han känner inte att det är hans ansvar att förhindra de gånger Mergim har behandlat andra illa och det har han ju visat med noll civilkurage. Dock verkar han känna mycket ansvar genom att trösta Mergim, ge honom stöd och gos trots att han själv sett hur Mergim behandlat ett flertal av kvinnorna under tiden som gått i huset. Jag kan tyvärr inte förstå det. Tycker att det säger ganska mycket om Lennie som inte gör en ansträngning för att förändra situationen och han uttrycker sig ingenting till flickornas fördel eller till Mergim att det han gör är fel i såna här tydliga situationer. Han kan inte ens ställa sig med sin kropp emellan för att markera.Ynkligt, speciellt som Lennie antagligen är den ende Mergim lyssnar på.

Hoppas att tjejerna som Mergim förolämpade och förminskade förstår att detta är hans värderingar och även om han inte menar det han säger så rättfärdigar det ändå inte att han uttalat sig så. Ingen förtjänar att bli kallad "hund" "äckliga råtta" och "smuts" Det värsta är ju att såna här uttryck sprider sig snabbt,hos ungdomar speciellt och en del av dem tittar ju på detta.
Det skeva i detta är att jag sett Lennie gå och trösta Mergim när han har spårat ur i sitt temperament. Hur är det möjligt? Istället för att markera bestämt att han tycker att Mergim beter sig illa och att han inte uppskattar det.

Lennie sa idag att sånt här brukar han inte uppleva hemma men desto mer chockad och upprörd borde han väl bli då av att behöva bevittna det. Plus att han känner ju de andra också så varför väljer han då att ta Mergims parti för det är ju precis det han gör när han fortsätter att gulla och kramas med honom? Det är ju nästan ett hån mot tjejerna kan jag tycka då deras känslor är minst lika viktigare om inte mer just i de lägena.

Frågan är vad Lennie skulle tycka och känna om Mergim en dag skulle gå loss på hans mamma och med förolämpningar i syftet att förminska henne som person för att något inte passar honom? Skulle han uppskatta det? Lennie säger att han backar ifrån och går iväg under konflikter men han är ju ändå minst sagt delaktig när han sen går till Mergim med fortsatt sponsring. Lennie har själv varit med och byggt relationen med Mergim och de säger själva att de är som bröder med varandra så Lennie om någon har ett personligt och ett moraliskt ansvar att gå emellan 100%

Han vill bara ta del av det som inte rör Mergims dåliga beteende för annars hade han stoppat honom för längesen. Lennie vill urskulda sitt samvete genom att slå ifrån sig ansvaret, märkligt för han bryr sig ju om allt annat som rör Mergim men så fort det kommer till det obekväma att tillrättavisa honom då backar han.

Mergims otroligt patetiska intitiativ att gå in i en fight med en tjej (Frida) som sen spårar ur helt? Lennie gör alltså ingenting, vid två tillfällen när Mergim agerat drygt och på något sätt föraktfullt mot Frida har Lennie bara legat och tittat på som om han låg och tittade på tv.

Om alla skulle resonera som Lennie att "det inte är mitt ansvar" så skulle det inte finnas nåt som hette civilkurage. Tack vare att människan har förmåga att känna samvete, omtänksamhet och empati så kommer ansvaret som följd och det är då vi uppodlar modet att agera. När vi utövar mod i sånt här så skapar vi tillsammans möjligheter för jämlikhet som i allas lika värde.

Att visa att vi inte tolererar förtryck mot någon och man försöker att förändra den pågående situationen gör att vi växer och utvecklas något enormt som människa. I vissa situationer har man en skyldighet att ingripa ,vi måste kunna känna tillit till varandra och våra medmänniskor. Vi har ett ansvar gentemot varandra, även de vi inte känner. Betyder inte att vi ska ta onödiga risker och försöka ingripa i våldsamma situtioner där vi själva kan råka illa ut men att visa Civilkurage i litet och stort är så otroligt viktigt. Nästa gång du upptäcker en medmänniska i nöd, titta inte bort, din moraliska skyldighet är att agera!

Om Lennie var en emotionellt vuxen individ skulle han göra det som du väntar av honom. Men han är inte vuxen. Han bildar relationer baserade på ömsesidig idealisering som betyder att man kritiserar inte den andre, man lägger sig inte i, man säger inte ifrån för då skulle man se och förstå att den andre inte är ngn idealmänniska. Lennie, Mergim och Amilia har samma relationsmönster, de skall idealisera varandra, hålla varandra om ryggen, bara komma med positiva kommentar om varandra, d v s uppehålla en illusion om varandra att de är dom bästa av alla. Tillrättavisanden, kritik, att säga till och från tillåts inte i den här typen av relationer. Om vi väntar oss en mer vuxen beteende av Lennie kräver vi för mkt, han är inte där man är som vuxen. Han är emotionellt lika omogen som Mergim och Amilia.

Den här sortens människa tillåter att mobbing pågår, hen bara tittar på och stänger av öronen när ngn behandlar en annan illa. Hen saknar helt civilkurage. Hen fungerar som anhängare för alla mobbare och med sitt beteende ser till att mobbaren kan fortsätta. Om den mobbade protesterar tar hen mobbarens parti och väntar sig bara ömsesidig beröm och hyllningar.
2020-05-15, 11:59
Medlem
Zingo2s avatar
Samis karaktärer i huset😀👍😀👍😀👍😀
2020-05-15, 12:02
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2

Ja, han är en riktig naturbegåvning. Han kan gå in i så många olika karaktärer och han gör det så bra! Sami skulle lätt kunna bli en seriös skådespelare.
2020-05-15, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2

Ja han är bara bäst! Synd bara att de som gjort klippen inte tagit med det bästa.. som glasögonen när han var regissör bl a och saknade lite roligare klipp med Amor när han t ex ploppar in vindruvorna och inte tappar klasen.. och han dessutom fick läsa sitt eget brev och ge blomman och pokalen till sig själv...?! men men, man får vara nöjd med det lilla i vanlig ordning..
2020-05-15, 12:05
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgo1
Vet att nån har stängt ner BBpolisen tidigare.. och kanske BBspoils (om inte den personen tog bort sitt eget konto) men BBklipp har väl ingen stängt ner tidigare?

Jag förstår dock inte varför ett Sami-fan skulle stänga ner det kontot (BBklipp), speciellt inte om kontoinnehavaren lägger upp klipp som visar Jasmine när hon pekar finger. Sami tjänar nog på att sitta i en final mot Mergim. Dessutom är det kontot hyfsat opartiskt.
Kan det inte vara TV4 som har stängt ner dem precis som de gjorde det med Flashback?
2020-05-15, 12:06
Medlem
Hydraulslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Det är som i val tider, man rotar fram "skandaler" och hittar på gamla synder in i det sista, när ingen hinner kolla fakta, för att gynna sin favorit.
Och DET har ju Lengrimms galna sk "fans" vidrigt nog gjort HELA jävla säsongen!

Medans vi bara varit konsekventa i det uppenbara: att Mergim är en fullständigt psykotisk, galen och fruktansvärt feg Albansk kvinnohatare.
Som dessutom är den mest homosexuella deltagaren någonsin, i alla reality shower som någonsin producerats!
Inget fel med det, men eftersom det är "haram" enligt gärningsmannens religion blir det ju lite lustigt, och just den förbjudna skammen för Mergim är nog det som gör att han hela tiden sjuker allt djupare ner i en väldigt allvarlig psykos. 😁

Och Lenny en hyperfeg, ryggradslös menlöst tråkig 36 årig? "man" 😂, som kom på att om han bara låtsas bli skrattretande "rädd" kommer alla korkade, extremt lättlurade WT-morsor att kriga som rabiesmittade taxar för att idioten skulle få vara kvar till skräckveckan som han ju så listigt lobbat för, ända sen han tyvärr kom in i huset.

Sen kom han på snilleblixten att låtsas bli som en sockerpåtänd 6 åring när han simulerade en patetiskt överdriven "glädje" och så började började han ju skämma ut sig TOTALT med sitt jävla hoppande och ohyggligt löjliga skuttande tillsammans med sina fullständigt överdrivna "glädjetjut "! 🤮

SUCK 🤢, och GIVETVIS föll alla så enormt korkade WT-morsor som feta furor för det så uppenbara (för normalbegåvade individer) skådespelet, och den fega bisexuella syltryggen med den hemska nasala bög-rösten blev FÖRSTÅS, obegripligt nog en tittarfavorit. 🤮

Många klagar över att skrik Jasmines bara är en (fruktansvärt usel) skådespelerska, MEN jag skulle vilja påstå att Lenny är tusen gånger värre än henne!
ALLT Lenny gör är ett skådespel, vilket till och med han egen pappa bekräftat! 😳

Men som sagt, vi Samis supportrar påpekar ju bara den uppenbara, vidriga sanningen om Lenny och Mergim medans dom fullständigt rabiata LenGrimm "fansen" konstant spyr ut desperata lögner om Sami.

Men det är ju klart dom gör egentligen, är ju helt i linje med vad som gjots i Rosa Rummet från start. 😉
Senast redigerad av Hydraulslang 2020-05-15 kl. 12:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in