2020-05-15, 09:51
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
När är rättegången?
Du hittar hela körschemat i inlägget precis före ditt.
Citera
2020-05-15, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Detta är ganska enkelt: Pappan har varit misstänkt i målet och har därför rätt att ljuga/undanhålla saker i förhör (om det nu är det han gjort).
Att ljuga och undanhålla saker i polisförhör är inte straffbart på något sätt. Inte för någon. Men det kan försvåra en förundersökning. Nära anhöriga vittnar heller inte under ed i domstol och kan inte straffas om de ljuger där heller.
Citera
2020-05-15, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L8
Vad blev det av MGMs akutresa från häktet häromdagen?
Han skjutsades tillbaka till häktet samma kväll. Vad som hände säger man inte "av hänsyn till honom" som spaningsledaren sa. Men jag antar att han fick ett psykbryt - det har han haft flera gånger under häktningstiden.
Citera
2020-05-15, 09:53
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:

Han var tillbaka på häktet samma dag.
Citera
2020-05-15, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att ljuga och undanhålla saker i polisförhör är inte straffbart på något sätt. Inte för någon. Men det kan försvåra en förundersökning. Nära anhöriga vittnar heller inte under ed i domstol och kan inte straffas om de ljuger där heller.

Du har helt rätt, men nu var det inte det vi pratade om. Jag svarade bara kort på ett helt annat påstående :-)
Citera
2020-05-15, 09:56
Medlem
Känner mig relativt besviken på att fupen var så liten, hade förväntat mig långläsning. Men den plöjde man igenom snabbt! Däremot positiv till bevisningen, hade inte riktigt väntat mig den så stark. Han blir fälld 95%!
Citera
2020-05-15, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Vad har ni för teorier om kuddarna, kuddfodralen som är söndriga?
Tror han har lagt kudden över ansiktet och skurit/sågat genom kudden när han separerade huvudet från kroppen, för att slippa se henne
Citera
2020-05-15, 09:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Miraak
Sökte på "medicin" och "chock" i PDFen men hittade inget relevant relaterat till det ni skriver. I så fall var det formulerat på annat vis.

Från min sida är det en kvalificerad gissning baserad på blodförlustmängden (se foton på vardagsrummet efter reagensmedel applicerats) samt vittnesuppgifter om att dödsskriken plötsligt upphörde. Varför är detta viktigt för dig att BO kanske inte dog/blev medvetslös pga blodförlust? Hur skulle hon annars ha avlidit?
Citera
2020-05-15, 09:59
Medlem
Kanske är nämnt redan men han nämner i ett förhör om sin cannabis-konsumtion att han förpackar gräset i aluminumfolie för att det inte ska lukta.
Intressant med tanke på att han packat in hennes huvud i det.
Citera
2020-05-15, 10:00
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:

Han har väl åkt in och ut från psyket flera ggr under häktningstiden ? Inget speciellt med det tror jag..
Citera
2020-05-15, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Från min sida är det en kvalificerad gissning baserad på blodförlustmängden (se foton på vardagsrummet efter reagensmedel applicerats) samt vittnesuppgifter om att dödsskriken plötsligt upphörde. Varför är detta viktigt för dig att BO kanske inte dog/blev medvetslös pga blodförlust? Hur skulle hon annars ha avlidit?
Jag tror inte blodförlusten var så enorm som man kan tro av Bluestar-reagensen. Svabben han använt har säkert spritt ut massor. Själv tror jag att hon avled av slagen i huvudet, även om det inte skedde ögonblickligen. Kanske med hjälp av en kniv i slutändan.
Citera
2020-05-15, 10:02
Medlem
csfs avatar
jag hoppas dom har sökt i hans frys
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in