2020-05-15, 08:07
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Står det i FUP:en om hur morsan vägrade Wilma att få flytta hem?
Har inte läst den.
Tvivlar på det, har väl inget med själva brottet att göra.
Citera
2020-05-15, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Nu har hennes värdelösa morsa suttit och gnällt i pressen.
Hoppas att vi snart får läsa "Systern berättar om Wilmas svåra barndom".
Käringen borde hängas ut.

Lättare att inse vad man borde gjort i efterhand när nån dött. Jag lider verkligen med Wilma som inte hade någon trygg vuxen i sin närhet, hon kallar sin pappa för Markus i sms till Tishko, bara en sån sak.

Alla utspel i media om att "kom hem, vi älskar dig " när hon var borta borde ha sagts långt innan 😏
Citera
2020-05-15, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Nu har hennes värdelösa morsa suttit och gnällt i pressen.
Hoppas att vi snart får läsa "Systern berättar om Wilmas svåra barndom".
Käringen borde hängas ut.

Jag tycker också att allt är sjukt tragiskt men mamman lider ju uppenbarligen av nånting med så att hänga ut henne är inte heller snällt på det viset. Men man kan lätt konstatera att ingen av hennes vårdnadshavare skulle fått vara just hennes vårdnadshavare.
Citera
2020-05-15, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han köpte biljett till Gbg med Ws bankkort för att få det att se ut som om Wilma åkt dit. Men HAN hoppade av i Ljungskile och skulle gå hem. Inga elektroniska spår där inte.
Precis,varför skulle t annars åka tåg om han nu är oskyldig,knappast det att han är på väg till Wilma,som han vet INTE, befinner sig i Göteborg .
Gick visst inte alls som han planerat...
Inte engagerade han sig i nått letande heller...
Senast redigerad av Gulabilen 2020-05-15 kl. 08:18.
Citera
2020-05-15, 08:14
Medlem
Jag har väldigt svårt att tro att han bara åker dit för brott mot griftefriden när det finns så mycket som pekar mot att han är skyldig. Och om han nu bara får 2 år i fängelset så kommer någon säkert ha ihjäl honom när han är ute.
Citera
2020-05-15, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juddiluddanlej
Jag har väldigt svårt att tro att han bara åker dit för brott mot griftefriden när det finns så mycket som pekar mot att han är skyldig. Och om han nu bara får 2 år i fängelset så kommer någon säkert ha ihjäl honom när han är ute.
Han åker dit för mord. Alternativt grovt vållande till annans död.
Citera
2020-05-15, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juddiluddanlej

Jag delar din åsikt till fullo. Tror åklagaren kommer lyckas tvåla till den här jäveln ordentligt! Annars ställer jag mig gärna först i kön till att ge honom samma behandling som han gav flickstackarn
Citera
2020-05-15, 08:30
Medlem
Citat:

Håller med. 90% att han åker dit för mord med tanke på alla besvärande omständigheter. Grovt vållande till annans död, möjligen, om han kommer med en mycket rimlig förklaring till hur han utan uppsåt har ”råkat” vålla hennes död. Men med tanke på hans inställning under förhören och hans desperata försök att städa undan, så lär ingen förklaring vara tillräcklig.
Citera
2020-05-15, 08:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Varför inte dråp?
Citera
2020-05-15, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför inte dråp?
Tja, dråp är ju ett alternativ som ligger mellan de två jag nämnde.
Citera
2020-05-15, 08:36
Medlem
Han tog inte tåget för att biljetten behövde aktiveras då? För att göra spåret om att hon skulle åkt till göteborg mer troligt?
Citera
2020-05-15, 08:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Tja, dråp är ju ett alternativ som ligger mellan de två jag nämnde.

Ja det är därför jag undrar varför ni verkar ha antingen mord eller vållande? Har inte följt fallet de senaste månaderna eller läst FUP än så jag undrade om det fanns någon anledning till att dråp är uteslutet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in