2020-05-15, 07:58
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Trodde inte jag skulle få läsa detta i Aftonbladet. En skribent som skriver att dödstalen börjar bli besvärande för Sverige.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/dOV1Vq/dodstalen-borjar-bli-besvarande-for-sverige

Får han sparken nu för han pratar om sanningen och inte förskönar Sverigebilden och enligt PK-media gör folk oroliga?
Nej det får han nog inte men det lär nu komma 2-3 reportage från bladet där man skriver hur andra hyllar Sveriges modell. Det brukar bli så men frågan är väl om folk inte börjar fatta hur fel Sveriges modell är!

Frågan är om Tegnell vågar komma på dagens Pressträff. Det återstår att se.
Skademinimering. Expressen har ju börjat svänga i artiklar under veckan. Nu måste Aftonbladet hänga på. Dessutom känns det som att vi kommer att få se mindre av Tegnell framöver. Giesecke har ju redan gått upp i rök han.
Citera
2020-05-15, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Att Dr Alban gör en låt kring krisen är så jävla mycket Sverige :d haha, Älskar det!

Ja, precis!

Och som en kompis sa: Det borde bli en sequel, en låt för varje kris haha

Tio små nazister... Tio små moderater...

Det enda som fattades var DR Alban
Bono har ju redan gjort en coronalåt

Vågar vi hoppas på Elton John åxo?
Citera
2020-05-15, 08:00
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Välkommen tillbaka med en direkt länk.

Artikeln från Husis bakom betalvägg men skickar en annan som inte bara bekräftar ökat våld utan ökat antal självmord pga denna rädslans pandemi

Fler självmord under coronaepidemin - inom psykvården råder patientbrist och läkarna befarar rusning på sommaren
#nyhetskollen

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/05/15/fler-sjalvmord-under-coronaepidemin-inom-psykvarden-rader-patientbrist-och
Citera
2020-05-15, 08:04
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Du låter allt mer konspiratorisk varje gång du postar ett nytt inlägg här. Nej, han kommer inte få sparken. Siffrorna är dåliga, det är större delen av nationen medveten om. Och ja de är besvärande. Det säger ju tom FHM. Ta en nypa luft eller nått.

Svårt att inte skriv som man gör när Sverige ser ut som det gör. Aftonblaskan springer ju bara regeringen ärende och det är inte ofta de vågar sticka ut.
Nu ser jag att till och med du tycker det är besvärande. Än är det inte försent att påverka folk ser jag

Vi får väl se vad massmördaren Tegnell kommer med idag.

För övrigt har jag varit på en promenad nu på morgonen. Var kallt i natt och det var minusgrader ser jag. Men alla växter har klarat sig. Så luft har jag fått och nu frukost framför TV
Citera
2020-05-15, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Södra Italien är väl heller inte särskilt drabbat, inget varmt land är särskilt drabbat vad jag vet (Iran var riktigt kallt i vintras)
precis, jag har en kompis från södra Italien och han hävdar att de flesta som har viruset där är folk som varit i norr eller har familjemedlemmar därifrån.
Citera
2020-05-15, 08:06
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Skademinimering. Expressen har ju börjat svänga i artiklar under veckan. Nu måste Aftonbladet hänga på. Dessutom känns det som att vi kommer att få se mindre av Tegnell framöver. Giesecke har ju redan gått upp i rök han.

Jag såg det. Ja det påverkar dom. Och givetvis börjar ju inse att de inte kan lura Svenska folket hur länge som helst. Nu påverkar det ju hela den inhemska läget genom semester, nya regler mm.

Giesecke är ju rökt och Tegnell kommer som du säger försvinna successivt nu.
Citera
2020-05-15, 08:07
Medlem
wedonthavetimes avatar
Blir något besvärad över hur enkelt det var för regeringen att övertyga folket att nuvarande strategi som innebär höga dödstal är den bästa.
Citera
2020-05-15, 08:09
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/viruset-kan-vara-utraderat-fran-london-om-veckor/

Alla länder skördar framgångar och har snart löst det här skitet med Corona. Sverige är i särklass det mest misslyckande landet. Man kommer snart ha flest döda per capita, en ekonomi som havererat och ett pass som kommer innebära stängda gränser till och med till skitländer som Indien,Litauen och liknande.

Allt tack vare horungen,psykopaten och massmördaren Tegnell med hans odugliga och fullständigt inkompetenta bihang på FHM.

Bra jobbat era värdelösa sopor. Må ni brinna i helvetet.
Citera
2020-05-15, 08:10
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ny video ute med dr. Alban:

Hello Sverige lyssna på Tegnell!

https://twitter.com/TomPylTravels/status/1261013535708102657?s=20

haha. Man orkar inte. Tänker att alla Fördettingar gör allt för att utnyttja situationen för synas och tjäna lite pengar. Men att ta rygg på Tegnell symboliserar lite av DR. Albans senaste 15 års karriär
Citera
2020-05-15, 08:15
Medlem
Det verkar som att Dr. Tegnell börjar bli besvärande för Statsministern och Regeringen. Kan han dyka upp på presskonferensen utan deras stöd? Flockimmunitet i all ära, men fungetar det i verkligheten?
Citera
2020-05-15, 08:15
Medlem
Äntligen höjs det lite röster som ifrågasätter massmördaren och psykopaten Tengelles flockimmunitet strategi där han offrade flera tusen äldre : https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/zGq1Qq/pappan-fick-corona--da-uppdagades-misaren-pa-boendet
Citera
2020-05-15, 08:19
Medlem
[quote=virvelbagg|71580342]
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Nej, De varnar bara för gravida med riskfaktor ”Gravida kvinnor med riskfaktorer som fetma, diabetes eller högt blodtryck bör vara särskilt försiktiga.” seger FoHM.
I storbranden är gravida en riskgrupp men inte i Sverige om de inte samtidigt tillhör andra riskgrupper. Tegnell har sagt som en förklaring ”– Gravida dyker inte upp i några vetenskapliga studier som en riskgrupp. Inte i de stora materialen från Kina, inte i de stora materialen från Italien, sa han.” Så det är samma sak där som att man kan inte bli smittad på flygplan.
Fördelen med att klassas som riskgrupp är att man kan slippa arbeten där man är extra utsatt. Tex kan kvinnor inom vården istället svar i telefon om de är gravida. Men nej, Tegnell och FoHM har bestämt sig.
Detta är ju helt galet då en vanlig influensa och både sars och mers ökar risken för gravida med eller utan andra riskfaktorier. Men i Sverge på något magiskt vis gäller inte detta corona.

Vilket annat land har gravida som riskgrupp?
Jag kan ha missat det, men har inte sett något..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in