2020-05-15, 00:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Antalet IVA patienter inlagda har nu sjunkit till UNDER 400st. Från toppen på 550st för bara ett par veckor sedan.

Otroligt glädjande! Sjunker väldigt, väldigt snabbt nu och kommer få stort genomslag på dödstalen ganska snart.

Blir nog semester för sjukvårdarna ändå!

Det är en bra nyhet, men att slappna av i det här läget och tro att situationen är normal, vore ett stort misstag. Vi måste fortsätta med social distansering tills att vi verkligen ser att det planar ut. Annars är vi tillbaka på ruta ett igen, det vore ju ganska idiotiskt. Jag hoppas verkligen att svensk sjukvårdspersonal får sin semester, även om det sker på den lokala stranden. Bättre än ingen semester alls liksom. Det är ju lite det här som är "dansen".
Citera
2020-05-15, 00:51
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Jo, folk kommer faktiskt att dö i en pandemi med en dödlighet på 0,5-1% .
Så är det.

Den Sydkoreanska modellen kunde öppna sina barer i 3 dagar innan smittan kom tillbaka. ska de hålla på så i åratal framöver? Lycka till...

Nu var det nattklubbar i Seoul och inga jävla barer. Sydkorea har öppet och stänger när de hittar kluster så sluta ljug om att de ”kunde öppna” i ett land som aldrig varit stängt.

Härligt att du skriver 0.5-1% dödlighet vilket ger 25-50.000 döda i Sverige och samtidigt skriver du att sjukvården har klarat det galant?

Du verkar inte så smart.
Citera
2020-05-15, 00:53
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
E du go eller? Det är ju samma gäng du rapar upp i båda listorna.
Ja det är jag tydligen. Tur att nån kontrollerar, jag gjorde fel i hastigheten. Nu är det korrigerat.
Citera
2020-05-15, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
1795 har fått IVA-vård hitills. Med 3600 döda.
Tacka fan för att det funnits plats

80% av de som hamnar på IVA klarar sig. En väldigt bra siffra och ett bra betyg till sjukvården.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Man kan inte påstå att vi lyckats när vi är femte mest drabbade land på planeten

Finns knappt någon i hela västeuropa som lyckats då alla befinner sig på de 25 sämsta platserna på jordklotet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Ganska tragiskt egentligen att det på fullt allvar sitter folk här i tråden och fortfarande tror på illusionen om flockimmunitet.

Jag kan ha fel, men jag har verkligen fått intrycket att "förnekarna" överlag är ett gäng singelkillar i trettioårsålder som ventilerar sin desperation i denna tråd. Corona sabbar hela deras sommar eller nåt. Kanske borde ta tag i sina liv istället för att hänga här och tjafsa.

Innan någon hinner kommentera varför jag sitter här så är svaret att jag är och har alltid varit en nattuggla. Familjen sover sött och jag fördriver tid.

Det är inga normala människor förstås. Når gravt fel har de säkert om de inte vill erkänna sanningen.
Sen finns också oärliga som är medvetna om läget men försöker ljuga sig igenom.
Citera
2020-05-15, 00:55
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Nu var det nattklubbar i Seoul och inga jävla barer. Sydkorea har öppet och stänger när de hittar kluster så sluta ljug om att de ”kunde öppna” i ett land som aldrig varit stängt.

Härligt att du skriver 0.5-1% dödlighet vilket ger 25-50.000 döda i Sverige och samtidigt skriver du att sjukvården har klarat det galant?

Du verkar inte så smart.
Det var bögklubbar och bögarna vågar inte komma ur garderoben i det konservativa sydkorea.

Staten vill övervaka dem, men hur länge tillåter sydkoreanerna att de ska bli övervakade över vilka de träffar och var de varit?
Citera
2020-05-15, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är en bra nyhet, men att slappna av i det här läget och tro att situationen är normal, vore ett stort misstag. Vi måste fortsätta med social distansering tills att vi verkligen ser att det planar ut. Annars är vi tillbaka på ruta ett igen, det vore ju ganska idiotiskt. Jag hoppas verkligen att svensk sjukvårdspersonal får sin semester, även om det sker på den lokala stranden. Bättre än ingen semester alls liksom. Det är ju lite det här som är "dansen".

Plana ut? Nu ska det definitivt inte plana ut. Nu ska det fortsätta gå nedåt vad gäller inlagda på sjukvården.

Ser ut som de kommer få sin semester ja. Inläggningarna minskar kraftigt för var dag som går nu.
Citera
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Ja det är jag tydligen. Tur att nån kontrollerar, jag gjorde fel i hastigheten. Nu är det korrigerat.

För sent. Du har ingen trovärdighet längre. Bummer.
Senast redigerad av Testonio 2020-05-15 kl. 00:59.
Citera
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Finns knappt någon i hela västeuropa som lyckats då alla befinner sig på de 25 sämsta platserna på jordklotet.
Ja även länder som stängt ner mer än Sverige.
Citera
Medlem
Testonios avatar
Citat:
80% av de som hamnar på IVA klarar sig. En väldigt bra siffra och ett bra betyg till sjukvården.

Sug på den här ett tag:

https://ourworldindata.org/grapher/coronavirus-cfr?time=2020-03-07..&country=Europe+SWE+USA+OWID_WRL
Citera
2020-05-15, 00:57
Medlem
Citat:
Jo, folk kommer faktiskt att dö i en pandemi med en dödlighet på 0,5-1% .
Så är det.

Den Sydkoreanska modellen kunde öppna sina barer i 3 dagar innan smittan kom tillbaka. ska de hålla på så i åratal framöver? Lycka till...

Som vi då?
De hade noll fall ett tag så de testade att öppna nattklubbar- gick åt helvete direkt. Inget konstigt, det är samma här fast såklart 1000 gånger värre eftersom vi har så extremt mycket högre smittspridning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in