Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
- Vad gjorde Johan Giesecke när omvärlden fick vetskap om krisen i Wuhan? Försökte Johan Giesecke snabbt mobilisera motåtgärder så tidigt som möjligt?
- Så länge som dom högsta företrädarna i världen för smittskydd har bestämt sig för att viruset är här för att stanna, så kommer det att bli så. Självuppfyllande profetia.
- Det går. Frågan är hur önskvärt det är att stoppa människors rörlighet. Men det är långtifrån omöjligt att stoppa människors rörlighet.
- Det låter inte som ett harmlöst virus. Hur hårt slår sjukdomen mot individer som överlever infektionen? Hur många behöver vård? Hur många drabbas av bestående skador?
- Johan Giesecke säger just precis det. Men jag är införstådd med att Johan Giesecke inte är ensam om att uttrycka dessa ståndpunkter. Johan Giesecke är inte ensam skyldig till att Covid-19 sveper över världen.
- Den sortens logiskt tänkande besitter jag icke.
- Förvisso är Ulf-Utredaren irriterande. Men det är frivilligt att svara honom. Jag svarar på Ulf-Utredarens frågor eftersom det hjälper mig att tänka igenom hur jag formulerar mina egna ståndpunkter.
- Det är inte några skribenter på Flashback som orsakar massdöd, oavsett hur osmakliga åsikter dom än uttrycker. Skulden till massdöden ligger hos myndigheter och deras personal.
Nu är det ju viruset som bestämmer att det är här för att stanna och inte WHO

De påtalar bara det vi alla ser och vet.
Jo, det är omöjligt att stoppa människors rörlighet en längre period utan anarki. Du har sett för mycket film.
Det är i grunden ett ganska harmlöst virus med låg dödlighet. av allt att döma mellan 0,5-1% och det är ganska lite.
En stor, stor majoritet är inte i närheten av att behöva sjukvård.
Och det slår i princip uteslutande mot äldre. I princip noll dödlighet i Sverige bland friska personer under 50år.
Så visst är det ganska harmlöst i det stora hela.
Skulden till Pandemin ligger hos Kina. 100% hos Kina.