2020-05-14, 21:01
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Om 80 procent svenskar är idioter begriper inte jag varför du har problem med svensk linje?

Det dör ju uppenbarligen överlägset flest idioter då...

Så är det. Men det dör säkerligen en del av de vettiga 16% också. Bad virus!

Kommer stödja den svenska linjen helhjärtat när bara idioterna stryker med.
Tills dess...nä.

Sedan så är Corona bara början.

Inte långt tills alla tinderknullande stockholmare kommer drabbas av supergonorré (googla...).
Då jävlar blir det liv i luckan.

Skall bli ett rent nöje att se alla dryga stockholmare med vanställda ansikten när inget antibiotika biter.

Citera
2020-05-14, 21:02
Medlem
[quote=Amazing-Grace|71575661]Skulle tro att det är han själv, isåfall, som successivt drar sig undan. Han har stått och kämpat tillräckligt med att stå till svars för virusets utveckling och framfart.[/QUOT

Knappast, Tegnell älskar att stå i rampljus, saknar självkritik, är envis och trotsig person. Han kommer aldrig någonsin att erkänna varken sina misstag eller att han är omöjlig att jobba med så det enda sättet att få bort honom är att skicka honom utomlands.
Jag tror att de håller på och förbereder något uppdrag åt honom tex i Somalien. Sen försöker man glömma hela den här trista eran, Johan Carlsson går i pension och Gieseche försvinner lika väl. De som är kvar får försöka skrapa ihop lite trovärdighet och leverera nya instruktioner som liknar mera grannländers åtgärder. Frågor som gäller de felaktiga slutsatser och rekommendationer a la tegnell tystas ner av Löfven med samma gamla fras att det är inte läge att leta efter skyldiga mitt i krisen. Intressant och helt ologisk motivering som används endast för att tysta kritik och skydda de skyldiga. Om man inte få framföra kritik och ifrågasätta åtgärder som ter sig märkliga så ger man de ansvariga "krishanterare" makt som liknar diktatur.
Citera
2020-05-14, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Skumt ja. Hur lång tid tar det att få antikroppar? Vissa har vittnat om ett väldigt utdraget sjuk förlopp på FLERA VECKOR..och då har man ju aktiv infektion. Räkna då några veckor till innan antikroppar syns..
Så runt midsommar borde det vara mer ”sant” hur det står till i landet.
Ett par veckor, tar det ungefär som mest.

Och naturligtvis har du rätt i att det måste förflyta mer tid innan vi vet mer om det här.
Citera
2020-05-14, 21:03
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambita-G
Ja du är en sosseregim lakej och propaganda troll som inte bryr dig om att människor dör pga ignorans. Sluta andas nu.

Ett typexempel på hysterin och det totala panikhatandet.

Ta det lugnt nu.
Citera
2020-05-14, 21:03
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Kom igen nu.
Ingen dör av vad vi säger här inne.
Vi kan ogilla varandras åsikter men vi kan visa varandra lite respekt.

Respekt är något man förtjänar.

Tuff-uffe har inte gjort det.
Citera
2020-05-14, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
.

Jag hörde en en professor i virologi posta just detta på radio idag. Dvs att antikroppar först bildas vid kraftigare infektion sk adapterad tror jag det kallas. Vid mildare infektion har immunförsvaret på något sätt kapacitet att hantera det som det skriver.

Så därför är siffrorna från Spanien missvisande eftersom de endast visar de som genomgått en kraftigare infektion. Det var så jag uppfattade det hela iaf.
Ok, vet du i vilket program du hörde det?
Citera
2020-05-14, 21:04
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vad har FHM med opinionsundersökningar att göra?

Och även här visar du att du inte tror på nånting, nånstans, någongång.

Vi har ett massivt stöd för strategin i Sverige där endast 16% är emot den. I princip ingen.

Källa för 16%
Citera
2020-05-14, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Respekt är något man förtjänar.

Tuff-uffe har inte gjort det.

Så alla du inte respekterar bör dö?
Citera
2020-05-14, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Så Sverige lever på att Norrmän åker hit och handlar? Låter väldigt osannolikt. Ser inte att Sverige på något sätt är beroende av Norge. Personligen så bryr jag mig inte om varesig Norge eller Danmark, inte den Svenska ekonomin heller.
Så bra. Det är ganska många människor i resten av världen som inte kan resa till Sverige under lång period. Och det är ganska många människor i Sverige som inte kommer kunna resa ut ur landet. Det kommer att bli en riktig snackis längre fram. Men då antar jag att man bara blandar korten i diskussionen som vanligt och propagandan blir öronbedövande.
Citera
2020-05-14, 21:07
Medlem
Wajis avatar
1,3 miljoner räknar man nu blir permitterade under korttidspermitteringen. Man kalkylerade på 2,4 miljarder i början nu är man uppe på 95 miljarder.

Finns det någon liknande i andra länder med så många permitteringar? Man säger att man räddar företagen vilket på kort sikt är rätt men vad händer om man inte får igång Sverige och dödstalen fortsätter på den nivån som man ligger nu?

Nu tror jag det är rysk roulett om Sverige. Jag är för att hjälpa människor och företag men nu tror jag man inte har kontroll längre vare sig på ekonomi eller covid-19. Det känns läskigt
Citera
2020-05-14, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Tror du Flashback är ett representativt urval av svenska befolkningen åldersmässigt, geografiskt, socialekonomisk bakgrund osv osv?

Jag kan tala om för dig att nej, det är det inte
Källa på det?

😀
Citera
2020-05-14, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frederica

Knappast, Tegnell älskar att stå i rampljus, saknar självkritik, är envis och trotsig person. Han kommer aldrig någonsin att erkänna varken sina misstag eller att han är omöjlig att jobba med så det enda sättet att få bort honom är att skicka honom utomlands.
.
Här känns det som om du skarvar och hittar på rätt friskt.
Senast redigerad av Nibiru2011 2020-05-14 kl. 21:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in