2020-05-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Men varför reser danskarna in i Sverige då? Om det nu är så farligt här.

Stängda gränser är enbart politik. Det låter också väldigt resolut och bra för den mindre intelligenta pöbeln som äter denna typ av politiska kraftyttringar med hull och hår.
Citera
2020-05-14, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Att träffa äldre släktingar (förutom de som bor på ålderdomshem där personalen "låser dörren") har varit görbart hela tiden. Även inrikesresor etc. Har egentligen inte hänt ett skit.
Allt har hela tiden enbart varit rekommendationer, som man givetvis bort och borde följa som en absoluta miniminivå.

Avrådan från inrikesresor kommer tas bort i början av Juni. Kanske med undantag Gotland. Finns ingen anledning att ha kvar dem när smittan är ganska jämnt fördelad över landet.

Många äldre vittnar om isolering och att det börjar gå så långt att det får andra folkhälsoeffekter. Här kommer restriktionerna lättas upp.

förmodligen kommer de friska mellan 70-75 tas bort helt ifrån restriktionerna att inte träffa dem. De verkar inte vara överdrivet utsatta ändå. Om du inte ingår i riskgrupp.

Sen tror jag det kommer bli mer individens ansvar för övriga. Merparten av de äldre som ändå inte har många år kvar i livet tar såklart en kalkylerad risk och träffar sina barnbarn snarare än slutar sina dagar ensam, isolerad på ett rum.
Vilket är totalt ovärdigt.

Bör lättas upp snarast!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Inte ännu tyvärr

Ja, jag bor ju i Sthlm och här tror jag de kommer hålla stängt till ev nya regler kommer.
Citera
Medlem
Citat:
Okej, det var bättre tack. Jag tolkar det som en lös studie o att det är mer äldre än yngre som har antikroppar.?
Ska man vara elak så kan man nästan säga att det var upplagt för att få en mycket lägre siffra än faktiskt antal smittade.

Eftersom de bara mätt IgG känns det svårt att dra någon säker slutsats om åldersfördelningen. Det kan lika gärna vara så att smittade barn och unga inte utvecklar IgG i tillräcklig mängd och ger falskt negativt svar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Gillar att staten förbjuder resor. Låter bättre än att säga att inte en jävel snart tillåter svenskar in i deras land.

Snart kommer Svenska bolag få stora problem. Räcker snart att säga att man är svensk så vänder folk ryggen. Svenskar, Europas nya zigenare.

Problemet med sociopatiska/psykopatiska politiker och statsanställda. De förstår inte konsekvenserna. Har man inga känslor så förstår man inte problemet.

Svenskar mördar de äldre. I sydeuropa är familj allt. Man tar hand om sin familj.
Svenskar mördar sin familj plågsamt.

Tror vi är mer fucked än vad de flesta inser.

"vi kommer inte att kunna resa fritt i sommar"
https://www.dn.se/nyheter/sverige/professor-vi-borde-kunna-resa-ut-i-europa-i-sommar/

2 h regeln
Citera
2020-05-14, 20:52
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Nu är det debatt dansk tv regeringen vilka länder de ska öppna upp till. Tyskland ok men svenskarna är de rädda för. ”De kommer inte hålla avstånd, sprita händer mm.”
Ja, visst är vi ”dömda” i andras ögon pga vår öppna strategi.
(Nu är det ju så att många här i landet tar ansvar o mer därtill men det kommer inte ut!)
Håller helt med. Sveriges strategi upfattats oventenskaplig och slapp och svenskarna har med bilder på fulla uteserveringar framställts som oansvariga. Visst sveriges strategi har varit väl ovetenskaplig med tanke på tilljänglig information och en hel del individer har också varit oansvariga när de suttit på uteserveringar/resturanger medans sjukhuspersonal kämpat med att ta hand om alla sjuka men man får inte glömma att det faktiskt är majoriteten av svenskarna som har hållt sig hemma och vidtagit föriktighetsåtgärder som har gjort att vi inte har fått större spridningen som vi annars kunde ha haft.
Citera
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vad har FHM med opinionsundersökningar att göra?

Och även här visar du att du inte tror på nånting, nånstans, någongång.

Vi har ett massivt stöd för strategin i Sverige där endast 16% är emot den. I princip ingen.

84% idioter. Inte illa gissat av mig. Jag har länge haft teorin att 80% av en population är idioter.
Nu vet jag att den korrekta siffran är 84%. Tack för infon.
Vill ju inte sprida desinformation...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Vi kan ju göra en opinionsundersökning här då? Men då kommer du så klart hävda att 16% av befolkningen hänger här, trots du själv tillhör fårskocken.

Tror du Flashback är ett representativt urval av svenska befolkningen åldersmässigt, geografiskt, socialekonomisk bakgrund osv osv?

Jag kan tala om för dig att nej, det är det inte
Citera
2020-05-14, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Ja, jag bor ju i Sthlm och här tror jag de kommer hålla stängt till ev nya regler kommer.
Jag bor söder, Öresund area.
Citera
2020-05-14, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Ska man vara elak så kan man nästan säga att det var upplagt för att få en mycket lägre siffra än faktiskt antal smittade.

Eftersom de bara mätt IgG känns det svårt att dra någon säker slutsats om åldersfördelningen. Det kan lika gärna vara så att smittade barn och unga inte utvecklar IgG i tillräcklig mängd och ger falskt negativt svar.

Ja, lite misstänkt det här
Citera
2020-05-14, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
84% idioter. Inte illa gissat av mig. Jag har länge haft teorin att 80% av en population är idioter.
Nu vet jag att den korrekta siffran är 84%. Tack för infon.
Vill ju inte sprida desinformation...

Om 80 procent svenskar är idioter begriper inte jag varför du har problem med svensk linje?

Det dör ju uppenbarligen överlägset flest idioter då...
Citera
2020-05-14, 20:56
Medlem
Citat:
Jag bor söder, Öresund area.

Och där finns vanligtvis ett stort utbud med såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in