2020-05-14, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Men du tror ju å andra sidan inte på nånting, nånstans överhuvudtaget. Så varför skulle du tro på detta?

Måste vara otroligt jobbigt att gå runt och misstro allt och alla i ett helt liv. Otroligt kontraproduktivt.

Nu har vi FAKTA på vad Svenska folket tycker. Då får man såklart acceptera detta och förhålla sig till detta. Ett massivt stöd för Sveriges strategi.

Vad vet du om vad jag tror på eller inte tror på?

Vad jag kan konstatera helt baserad på vetenskaplig evidens är att FHM är fullständigt inkompetenta, bara vid incidenten med den felaktiga beräkningen är egentligen underlag nog för att starta rekrytering av några som vet vad de håller på med, enda gången hittills de gått ut med hur de räknar och den är fel som en lågstadie elev skulle upptäckt hade deras modeller; som man trots allt får anta de har, offentliggöras så är jag helt säker på att de hade sågats vid fotknölarna.

En person, ett företag eller en myndighet som påstår något och sedan inte redogör för hur de kommit fram till detta jobbar vare sig vetenskapligt eller förtjänar någon som helst tillit.
Citera
2020-05-14, 20:41
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Men du tror ju å andra sidan inte på nånting, nånstans överhuvudtaget. Så varför skulle du tro på detta?

Måste vara otroligt jobbigt att gå runt och misstro allt och alla i ett helt liv. Otroligt kontraproduktivt.

Nu har vi FAKTA på vad Svenska folket tycker. Då får man såklart acceptera detta och förhålla sig till detta. Ett massivt stöd för Sveriges strategi.

Även ett massivt stöd för min teori om att 80% av en population är idioter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja! Det är ju detta som är så viktigt!!

När man hör representanter för FHM gång på gång säga att - detta påverkar inte oss eller vår strategi - varje gång någon presenterar en ny studie eller undersökning för dem blir jag orolig. Hur kan de så kategoriskt förneka att nya studier eller ny fakta kan komma att påverka hur de förhåller sig till verkligheten?

Mycket anmärkningsvärt och farligt.

Men ska man ändra sig varje gång några nya rön som ofta är ganska vaga dyker upp?? Ena stunden går man dit, nästa stund går man hit. Fram och tillbaka.

NEJ! Långt bättre att fortsätta på den inslagna vägen och ha uthållighet istället för att hatta fram och tillbaka och yra runt.

Eftersom precis alla kurvor pekar nedåt i ganska snabbt takt så är det ju knappast NU man ska byta strategi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Här är det som är väsentligt:

The results presented today, for the first round refer to the reading of the IgG band of the rapid test, since we only have partial results of the analysis by immunoassay.
...
In relation to age, the prevalence is lower in babies, children and young people, remaining quite stable in older age groups.

Okej, det var bättre tack. Jag tolkar det som en lös studie o att det är mer äldre än yngre som har antikroppar.?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
De har väl kommit ut med info. Högst 2h resväg under semestern. De med sommarhus får fråga sitt samvete. Sen om man kan bege sig till grannländer eller längre. Nja inte innan 15 juli vad man vet nu. Jag tänker på de med pengar som varit vana att resa hit o dit. De är nog jätterädda nu. Nu har de som är vana att vara hemma lite flesprång psykologiskt.

Jo, men frågan är om 50 personer regeln kommer hållas kvar under hela sommaren.
Det omöjliggör publik på alla evenemang och nedstängt nattliv.
Vilket kanske är rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Skulle snarare tro att Sverige snart blir ett av de tryggaste länder att vistas i.

Huvudsyftet tycks ju vara att skapa kaos och göra folk oroliga... Oavsett vad fakta säger.
Citera
2020-05-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ganska enkelt att räkna ut med lite sunt förnuft.

Restriktioner för de äldre kommer att lättas upp. Totalt ovärdigt att isoleras ifrån vänner och barnbarn en längre tid än detta för människor som i många fall inte har många år kvar att leva. Så där kommer det garanterat lättas upp, vilket är BRA!

Det är bättre att det är upp till var och en så kan man ta den kalkylerade risken eller inte.

Nattklubbar och publik på Allsvenskan kan du glömma i sommar. I alla fall till och med Augusti.

Resa fritt i Sverige kommer tillåtas ganska snart. Vi har nu en jämnare spridning i landet eftersom stockholm gått ner så pass mycket så det finns ingen anledning att ha kvar de restriktionerna särskilt mycket längre. Kommer lättas upp i början av Juni.

Maxgräns på 50 pers kommer vara hela sommaren.

Kan nog bli så.
Citera
2020-05-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Ja. Nej. Nej.

Låter rimligt.
Citera
2020-05-14, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jo, men frågan är om 50 personer regeln kommer hållas kvar under hela sommaren.
Det omöjliggör publik på alla evenemang och nedstängt nattliv.
Vilket kanske är rätt.
Ja bra fråga. Jag menar man vill ju dansa lite på sommaren🕺 Tänker på alla nattklubbar. Kanske utomhus? Vi får återkomma till denna fråga
Citera
2020-05-14, 20:43
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ganska enkelt att räkna ut med lite sunt förnuft.

Restriktioner för de äldre kommer att lättas upp. Totalt ovärdigt att isoleras ifrån vänner och barnbarn en längre tid än detta för människor som i många fall inte har många år kvar att leva. Så där kommer det garanterat lättas upp, vilket är BRA!

Det är bättre att det är upp till var och en så kan man ta den kalkylerade risken eller inte.

Nattklubbar och publik på Allsvenskan kan du glömma i sommar. I alla fall till och med Augusti.

Resa fritt i Sverige kommer tillåtas ganska snart. Vi har nu en jämnare spridning i landet eftersom stockholm gått ner så pass mycket så det finns ingen anledning att ha kvar de restriktionerna särskilt mycket längre. Kommer lättas upp i början av Juni.

Maxgräns på 50 pers kommer vara hela sommaren.

Att träffa äldre släktingar (förutom de som bor på ålderdomshem där personalen "låser dörren") har varit görbart hela tiden. Även inrikesresor etc. Har egentligen inte hänt ett skit.
Allt har hela tiden enbart varit rekommendationer, som man givetvis bort och borde följa som en absoluta miniminivå.
Citera
2020-05-14, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det här med väder, stämmer det verkligen? Visst att det är höst i sydamerika nu men det är ändå varmare där än vad vi brukligen har i Sverige på sommaren. Ändå verkar fallen öka kraftigt i Brasilien nu.

Sedan vet jag inte hur det varit i t ex Stockholm. Men i Göteborg har det fan varit kallare dom 2 senaste veckorna än större delen av vintern Fick t o m skrapa rutorna på bilhelvetet igår morse.

Det här med väder är ju intressant. Situationen i Ecuador och Brasilien med 30 grader och katastrofsituation med Covid, borde indikera att värme inte stör viruset så mkt, åtminstone inte när det är nytt för en population.

Jag sätter mitt hopp till att svenskarna vistas mycket utomhus under försommar/sommar och att det då är betydligt svårare för viruset att fästa, det "blåser bort" mer i vinden, förhoppningsvis... Gäller fortfarande att vi upprätthåller avstånd från främlingar/folksamlingar osv, dock. Bara mina tankar utifrån allt som man läst...
Citera
2020-05-14, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Jag borde ha varit tydligare med att jag inte avsåg alla asiatiska länder. Jag syftade på länder som Taiwan och Sydkorea.

- Ryssland är ett bra exempel på vad jag menade. Ryssland stängde gränsen mot Kina, och sökte upp smittbärare som redan hade kommit in i Ryssland. Rysslands taktik fungerade, och Ryssland hade kunnat vara utan Covid-19 ...

... såvida inte Europeiska Unionen hade agerat mellanvärd åt viruset. Ryssland stoppade smittspridningen från Kina, men fick istället in sjukdomen västerifrån.

- Jag skrev att dom hade kunnat besegra viruset. Men det misslyckades på grund av att Europa gav viruset en fristad.

- Artikeln citerar epidemiolog Josep Jansa. Josep Jansa pratar strunt:

- Digerdöden?

- Att viruset inte bryr sig om gränser är trams. Det är helt ointressant vilken uppfattning viruset har beträffande gränser. Viruset reser inte på egen hand mellan länder. Viruset sprider sig med hjälp av människor. Ifall inga människor tillåts passera en gräns, så kan viruset inte passera gränsen.

Nä men det saknar ju helt betydelse om det passerar en gräns eller inte i en pandemi som kommer vara här för alltid. Sluta va så naiv att du på riktigt tror att det går att stänga ute ett virus för tid och evighet.

NOLL betydelse vilket de flesta experter håller med om. WHO har varit inne på exakt samma linje.

Men tror man att ryssland skulle ha undvikit (som enda land på jorden bortsett Söderhavsöar) smitta så... hå hå ja ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in