2020-05-14, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Låter rimligt.
Vi säger så😊 får dansa spontandans. Hur gör alla singlar?
Citera
2020-05-14, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja bra fråga. Jag menar man vill ju dansa lite på sommaren🕺 Tänker på alla nattklubbar. Kanske utomhus? Vi får återkomma till denna fråga

Jag är ingen festprisse.
Men kan väl erkänna att jag gärna gått ut på nattklubb en gång åtminstone i sommar.
Men jag misstänker det är kört.
Citera
2020-05-14, 20:45
Medlem
Citat:
Vi säger så😊 får dansa spontandans. Hur gör alla singlar?

Jag är singel men sällan ute.
Men en varm sommarkväll ute på klubb hade jag förvisso uppskattat.
Citera
2020-05-14, 20:46
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Gillar att staten förbjuder resor. Låter bättre än att säga att inte en jävel snart tillåter svenskar in i deras land.

Snart kommer Svenska bolag få stora problem. Räcker snart att säga att man är svensk så vänder folk ryggen. Svenskar, Europas nya zigenare.

Problemet med sociopatiska/psykopatiska politiker och statsanställda. De förstår inte konsekvenserna. Har man inga känslor så förstår man inte problemet.

Svenskar mördar de äldre. I sydeuropa är familj allt. Man tar hand om sin familj.
Svenskar mördar sin familj plågsamt.

Tror vi är mer fucked än vad de flesta inser.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Staten har inte förbjudit några resor.

"vi kommer inte att kunna resa fritt i sommar"
https://www.dn.se/nyheter/sverige/professor-vi-borde-kunna-resa-ut-i-europa-i-sommar/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Vad vet du om vad jag tror på eller inte tror på?

Vad jag kan konstatera helt baserad på vetenskaplig evidens är att FHM är fullständigt inkompetenta, bara vid incidenten med den felaktiga beräkningen är egentligen underlag nog för att starta rekrytering av några som vet vad de håller på med, enda gången hittills de gått ut med hur de räknar och den är fel som en lågstadie elev skulle upptäckt hade deras modeller; som man trots allt får anta de har, offentliggöras så är jag helt säker på att de hade sågats vid fotknölarna.

En person, ett företag eller en myndighet som påstår något och sedan inte redogör för hur de kommit fram till detta jobbar vare sig vetenskapligt eller förtjänar någon som helst tillit.

Vad har FHM med opinionsundersökningar att göra?

Och även här visar du att du inte tror på nånting, nånstans, någongång.

Vi har ett massivt stöd för strategin i Sverige där endast 16% är emot den. I princip ingen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Att träffa äldre släktingar (förutom de som bor på ålderdomshem där personalen "låser dörren") har varit görbart hela tiden. Även inrikesresor etc. Har egentligen inte hänt ett skit.
Allt har hela tiden enbart varit rekommendationer, som man givetvis bort och borde följa som en absoluta miniminivå.
Det har du helt rätt i! Det är väl därför hela världen tittar på Sverige såhär 😳 ( de vet inte hur snällt de flesta lyder staten)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Spanska sjukan hade tre vågor.
Första vågen kom i mars/april och spreds den ungefär som en vanlig influensa, gamla och riktigt unga dog.
Andra vågen kom I augusti, var mycket dödligare och drabbade 20-40 åringar och höll på till oktober.
Tredje vågen kom efter årsskiftet och drabbade också 20-40 åringar men inte lika många.
Efter det så var det spridda utbrott.

Totalt dog 0.6% av befolkningen och jag antar att man fick flockimmunitet.

Vad kan man lära sig av detta? Inte mycket. Men epidemier kan komma i vågor och den första vågen behöver inte vara den värsta.
Jo, men utan att veta tror jag inte att de som dog i andra vågen vara samma som fick sjukdomen i första vågen, som fick det igen. H1N1 ger nämligen livslång immunitet.
Citera
2020-05-14, 20:47
Medlem
Citat:
Jag är singel men sällan ute.
Men en varm sommarkväll ute på klubb hade jag förvisso uppskattat.
Ja, Det var tider det😊 Tror alternativ kommer
Citera
2020-05-14, 20:49
Medlem
Utöver det är det rent av skrattretande att dessa FHM och Tegnell rövslickare tror att alla andra länder enbart är ute efter att ta död på smittan, de har väl för fan samma mål som våra svenska juveler- att hålla smittan kontrollerad så att så få som möjligt dör.

Att det dessutom GÅR att i stort sett i alla fall kortsiktigt få död på spridningen har flera länder redan visat ingen har någonsin trott eller påstått att detta är långsiktigt, precis som det inte är speciellt långsiktigt att använda ett skarpt läge att experimentera med strategier, som dessutom redan påvisar en enorm överdödlighet helt i onödan, andra länder har inledningsvis haft ett stort antal döda för de blivit tagna på sängen, i Sverige har vi vetat om och haft alla indikationer på vad som komma skall men ändå bland de sämsta resultaten i världen sett per invånare, och förmodligen det sämsta sett till landets BNP och generella påstådda välstånd.

Och vi har inte ens sett slutet på detta ännu och puckon resonerar som om det är över redan, det är över den dag vi inte registrerat några nya fall under en viss period, det är så man deklarerar länder fria från smitta hittills och gissningsvis är den perioden över en månad för Sars-CoV-2.
Citera
2020-05-14, 20:49
Medlem
Citat:
Ja, Det var tider det😊 Tror alternativ kommer

Inget du har information som du sitter på?
Citera
2020-05-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vad har FHM med opinionsundersökningar att göra?

Och även här visar du att du inte tror på nånting, nånstans, någongång.

Vi har ett massivt stöd för strategin i Sverige där endast 16% är emot den. I princip ingen.

Vi kan ju göra en opinionsundersökning här då? Men då kommer du så klart hävda att 16% av befolkningen hänger här, trots du själv tillhör fårskocken.
Citera
2020-05-14, 20:50
Medlem
Citat:
Inget du har information som du sitter på?
Inte ännu tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in