2020-05-14, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
En liten, makaber, undran. Kniven i FUP. Är det den de tror han använt när han styckat henne? Skrevs en del om detta efter/under sökandet när allt ljus var på blatten. Men. Om det nu är så att han fått strö ut henne på 5-6 olika platser. Är det verkligen möjligt att karva av huvud och lemmar på en människa med endast en kökskniv?

Spekulerades kring nån annan typ av verktyg. Men inte set nåt om det i FUP. Mer än elförbrukningen som kan tyda på det. Och huggmärkena i duschen tyder ju på att han använt kökskniven. Och hur fan får odjuret ork och motivation att karva så för att få ner henne i hanterbara storlekar?

Blatten gör mig illamående...
Elförbrukningen kan bero på en så enkel sak att han använde ett extern värmeelement. Dom drar sjukt mycket el. Och det var ju inte alltid på. Men ofta nog.
Citera
2020-05-14, 18:14
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
Står detta i FUPen?

Ja man kan ju lägga 1 + 1
Citera
2020-05-14, 18:15
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Detta är ett diskussionsforum, så vill du inte diskutera finns det andra ställen. Så du kan alltså inte motivera utan häver ur dig saker bara. Bra då vet jag det. Nej, det blir inte friande dom i detta fallet med den bevisning som ligger till grund för åtalet. Försvaret är stor humor bara.

Ja, men jag kanske inte vill diskutera med just dig.

För det andra, vad är den vattentäta bevisningen? Skummat igenom FUP'n lite snabbt, så jag kanske missat något.
Citera
2020-05-14, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlFarbman
Har inte läst hela FUP, men känns det inte mest troligt att han dumpat den samma kväll i Ljungskile, innan han plockades upp av polisen? Kanske styckat av delar av kroppen och spolat ner och sen torso och stumpar i en väska. Det fanns ju fyrkantiga blodspår som skulle kunna vara från en väska skrev någon tidigare. Stämmer ju i viss mån överens med tillvägagångssättet kring huvudet som paketerade i väska och kanske planerades att röjas undan vid senare tillfälle?
Dessutom var han smutsig när han hittades av polis och de har avfärdat hans historia om att det var pga att han hamnat i slagsmål.
Min tanke är att han antingen grävt ner, eller kan han ha sänkt kroppen i nått vattendrag?
Jag vet inte om jag har missuppfattat någonting, men han skulle väl ha mördat W när han kom hem från Ljungskile. Han kan ju inte ha grävt ner eller dumpat W innan hon var död. Det var väl vid tiotiden den kvällen som grannarna hade hört bråk och skrik från lägenheten.
Citera
2020-05-14, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekarbernt
Har någon en bild på aset?
Kolla i fupen. Vi kan inte servera allt åt er som inte orkar leta. Eller det räcker med en googling så har du bild på honom.
Citera
2020-05-14, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
Står det i FUPen?

Vad han har skrivit bevisar inte att han faktiskt dödade henne. Blodspåren kan dock bli svårare, men även där kan det finnas tvivel till om det var han som utförde det.

Jag hoppas såklart på fällande jag med, men finns risk att han också frias.

Ja, det framgår att han har sms:at med Wilma och sagt att han vill stycka hennes kroppsdelar och kn*ulla dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Har du läst FUP eller? Kolla blodspåren i vardagsrum, fönsterväggen, bakom teven, fåtöljen?

Se screens
Screenshot_20200514-144621_Drive.jpg

Screenshot_20200514-144527_Drive.jpg

Folk läser inte FUP ordentligt och sen har de mage att ifrågasätta varför man tror att mordet skedde där med tanke på blodbilden och övriga spår. Blir inga detektiver av dem inte... 😅
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det är verkligen sorgligt att en så ung flicka mist livet på ett så brutalt vis.

Jag tror lilla Wilma hade en svag självkänsla,något som grundläggs i barndomen. Svag självkänsla visar på den syn hon hade på sig själv och hur andra kunde behandla henne. Det var därför hon kunde behandlas så illa av Tishko. Hon fick stå ut med sexlekar som inte är något för en flicka i hennes ålder, han hade åsikter om hennes klädval m.m
Tror tyvärr att det finns många Wilma därute
Om du läst fup skulle du veta att innan hon träffade fanskapet så var hon duktig i skolan, stark, med god självkänsla och gott självförtroende. Tyvärr var hon bara 15 år när hon träffade killen. Lätt att forma och manipulera, ingen livserfarenhet, visste inte hur saker och ting skulle vara. Det sjuka han gjorde med henne blev normaliserat. Det är ett mycket vanligt scenario. Även vuxna kvinnor kan brytas ner i sjuka förhållande, pö om pö.
Citera
2020-05-14, 18:19
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggeboii
Ja, det framgår att han har sms:at med Wilma och sagt att han vill stycka hennes kroppsdelar och kn*ulla dem.

Vilken sida?
Citera
2020-05-14, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Tidigare har någon skrivit 15 - 20 minuter

Ja, och din poäng är? Ska han inte hunnit flytta kroppen på 15 minuter?
Citera
2020-05-14, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runkeball
När jag laddat ner förundersökningen så är sidan blank, varför funkar det inte?
Man får vänta ett tag medan sidorna på FUP laddas upp. Sedan kommer den efter 1 eller 2 minuter iallafall i min surfplatta.
Citera
2020-05-14, 18:23
Medlem
hängballens avatar
Kan detta bli ett nytt Mat s Al m mål där man inte kan dömma för mord pga idiotisk lagstiftning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in