2020-05-14, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg vet ikke. Det kan hende at du har rett. Samtidig ble det tidlig i saken beskrevet noe om tegn til kamp på angrepsstedet (som de tror var det bad/toalettrommet i 1. etg):

"følge VG har politiet en teori om at Anne-Elisabeth Hagen kan ha blitt angrepet mens hun var på badet. Bakgrunnen for denne teorien skal være såkalte situasjonsspor på åstedet i eneboligen i Lørenskog.

I nærheten av et av badene i huset har politiets kriminalteknikere funnet det som kan kalles slepespor. Det er ingen andre åpenbare tegn til kamp i boligen."
https://www.tv2.no/a/10442539/
Ja, det var nok bare jeg som reagerte på et uviktig valg av ord.

Kan være truet ut med pistol, eller tatt livet av med en gang i og med at mener det er et åsted.
Citera
2020-05-14, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg er ikke så dårlig på data som TH etter sigende skal være, men jeg hadde ikke hatt peiling på hvordan man stjeler en identitet. Kanskje hvis jeg satte meg inn i det men det er sannelig mye TH må ha satt seg inn i hvis han ikke har hatt hjelpere. Krypto og identitetstyveri.

Må jo anta at han hadde pønsket dette ut i god tid før hendelsen skjedde, siden politiet nok har fulgt han om ikke så tett som siden i fjor sommer helt fra starten.

Og lært seg å skjule alle elektroniske spor han må ha etterlatt seg dersom han har brukt tid på å sette seg inn i dette.
Citera
2020-05-14, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg er ikke så dårlig på data som TH etter sigende skal være, men jeg hadde ikke hatt peiling på hvordan man stjeler en identitet. Kanskje hvis jeg satte meg inn i det men det er sannelig mye TH må ha satt seg inn i hvis han ikke har hatt hjelpere. Krypto og identitetstyveri.

Må jo anta at han hadde pønsket dette ut i god tid før hendelsen skjedde, siden politiet nok har fulgt han om ikke så tett som siden i fjor sommer helt fra starten.

TH eller andre som driver firma kan ha tilgang til personopplysninger som kan misbrukes til identitetstyveri.

Skal du inn på en webside så logger du deg på med epost-adresse og et passord som mange også bruker i andre sammenhenger.
Citera
2020-05-14, 17:02
Medlem
TH skal ha sett slepesporene da han kom hjem.

De spesielle sporene skal ha vært noe av det første han fortalte om da han varslet politiet. Situasjonssporene på badet var så uvanlige at de tydet på at noe dramatisk hadde skjedd.
Citera
2020-05-14, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Dersom hun gjorde motstand?

Var det rart å si?
han sier omtrent hun ble knerta med en gang og så slept ut derifra
Citera
2020-05-14, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
TH eller andre som driver firma kan ha tilgang til personopplysninger som kan misbrukes til identitetstyveri.

Skal du inn på en webside så logger du deg på med epost-adresse og et passord som mange også bruker i andre sammenhenger.

Også mange innloggingsdetaljer som har lekket fra ulike nettsider og blitt publisert, lange lister. Hvis GM har kommet over en e-post som ikke har vært i bruk på mange år på en slik liste er det ikke så vanskelig å ta den i bruk uten å bli oppdaget, vil jeg tro.

Edit, tilføyelse: Krever ikke så ekstremt mye teknisk kompetanse for å gjøre dette, og ved hjelp av en VPN-tjeneste.
Senast redigerad av aniani 2020-05-14 kl. 17:07.
Citera
2020-05-14, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
han sier omtrent hun ble knerta med en gang og så slept ut derifra
Ja det syns jeg også han sier, selv om han mener han er uskyldig og hun er kidnappa.
Citera
2020-05-14, 17:08
Medlem
Minnimuss avatar
"Videre fortalte Hagen at kona er sprek for alderen. Det måtte derfor, mente han, ha vært vanskelig for gjerningspersonene å få henne ut av boligen dersom hun gjorde motstand."

Citat:
Dersom hun gjorde motstand?

Var det rart å si?

Ja, jeg opplever det som mistenkelig. Politiet ser på Sloraveien som et drapsåsted. Jeg opplever dette kan være et utsagn for å påvirke at politiet tolker avslørende spor som resultat av motstandskamp mot voldelige gjerningsmenn og ikke som spor etter drap. Særlig hvis dette var noe av det første han la vekt på da han kontaktet politiet.
Citera
2020-05-14, 17:08
Medlem
Hvis TH er uskyldig så bør han la politiet gjøre sine undersøkelser så han blir sjekket ut av saken.
Citera
2020-05-14, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
"Videre fortalte Hagen at kona er sprek for alderen. Det måtte derfor, mente han, ha vært vanskelig for gjerningspersonene å få henne ut av boligen dersom hun gjorde motstand."

Ja, jeg opplever det som mistenkelig. Politiet ser på Sloraveien som et drapsåsted. Jeg opplever dette kan være et utsagn for å påvirke at politiet tolker avslørende spor som resultat av motstandskamp mot voldelige gjerningsmenn og ikke som spor etter drap. Særlig hvis dette var noe av det første han la vekt på da han kontaktet politiet.

Jeg skjønner godt at han ikke vil i avhør. Han er ikke så god der. Rart han ikke skrev ned navnet til denne krypto"gutten" i notatboka si? Mye å holde styr på for Holden nå.
Citera
2020-05-14, 17:12
Medlem
Citat:
Ja det syns jeg også han sier, selv om han mener han er uskyldig og hun er kidnappa.

Husk at det som blir skrevet i media som oftest ikke er ordrett gjengivelse. Politirapporter fra slike møter blir også som oftest skrevet oppsummeringsvis, og gir ikke et reelt bilde av hvordan samtalen har foregått. Det som er interessant er hvis de har tatt lydopptak fra møtet. Ville derfor ikke ha lagt for mye i antakelser om ordvalg og formuleringer før man evt. vet nøyaktig hvilke spørsmål han har fått, og hva han har svart.
Citera
2020-05-14, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Husk at det som blir skrevet i media som oftest ikke er ordrett gjengivelse. Politirapporter fra slike møter blir også som oftest skrevet oppsummeringsvis, og gir ikke et reelt bilde av hvordan samtalen har foregått. Det som er interessant er hvis de har tatt lydopptak fra møtet. Ville derfor ikke ha lagt for mye i antakelser om ordvalg og formuleringer før man evt. vet nøyaktig hvilke spørsmål han har fått, og hva han har svart.
Ja, jeg vet jo ikke, er bare hva jeg fikk av inntrykk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in