2020-05-14, 15:56
Medlem
OMXS30 -3,65% 1467... Vänder det ned igen nu, ny botten?
Citera
2020-05-14, 15:59
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2
OMXS30 -3,65% 1467... Vänder det ned igen nu, ny botten?
Ja. Jag köper inget innan OMXS30 passerar 23 mars 1292 riktning neråt. Sitter dock på 40% aktier 60% cash, så det är inte enbart en njutning att se dippen. Dock glad att jag sålde hälften i måndags, då låg jag 80/20. Jag tycker man ganska lätt kunde räkna ut att allt stigit för snabbt.
Citera
2020-05-14, 16:05
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Då är 1 475 passerat, 1 293 nästa???

Dow Jones RT-derivat - 1,5 %
Nu brast nog stödet vid 1 475, nere på 1 462.
Dow Jones RT-derivat - 1,8 %.
Dow Jones Industrial Average - 1,9 %.
Citera
2020-05-14, 16:05
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Och hur har du själv betett dig sista veckan "när det ser bättre ut än någonsin"? Köpt en ny bil? Funderar på att köpa större lägenhet? Bokat in en semester? Lagt in mer pengar på börsen? Berätta hur du handlat mer än någonsin just denna vecka.
Men snälla. Själv har jag köpt fordon för nöjes skull precis i helgen för 76000:- och min tjej har köpt grejer till köket för några tusen nu i veckan.

Folk kan inte sluta leva helt bara för detta.
Citera
2020-05-14, 16:08
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Men snälla. Själv har jag köpt fordon för nöjes skull precis i helgen för 76000:- och min tjej har köpt grejer till köket för några tusen nu i veckan.

Rätt inställning!
Vi köper på oss sådant som vi tänkt köpa längre fram för att stötta marknaden så mycket som möjligt nu. Det blir inga större summor, en kyl, en flyttbar AC (känns just nu rätt onödigt) och båtprylar.
Citera
2020-05-14, 16:13
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:

Jag kan lova dig att folk kommer behöva ”sluta leva” för att ha råd att leva framöver om vi går mot en depression. Du får gärna konsumera om du känner att du har råd om det blir riktigt dåliga tider framöver men jag håller tillbaka allt som inte är nödvändigt just nu.

Dags att börja ställa in sig mentalt att de kommande åren kanske inte blir de roligaste, festen är slut.
Senast redigerad av Haddock93 2020-05-14 kl. 16:21.
Citera
2020-05-14, 16:15
Medlem
Cameltotems avatar
Mina short futures gått upp 40% idag

Synd jag sålde en del för några veckor sen.
Citera
2020-05-14, 16:16
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:

Så du tycker också att tiderna är bättre än någonsin nu?

Jag är intresserad av åsikten. Jag har förvånats över börsens uppgång, nästan trott att den var riggad. Men nu dyker dessa tankar upp om "bättre än någonsin" här också. Börsuppgången beror alltså på oerfarenhet och oförmåga till analys av fakta mer än en dag framåt. Det passar mig bra, som bygger mina beslut på fakta. Tiderna 3-6 månader framåt ser extremt svajiga ut, det värsta jag någonsin sett, helt i paritet med 2008 när Island nästan gick i konkurs.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-05-14 kl. 16:24.
Citera
2020-05-14, 16:25
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Börsuppgången beror alltså på oerfarenhet och oförmåga till analys av fakta mer än en dag framåt.

Det är en konstig slutsats att dra av ett inlägg på Flashback - du baserar såklart inte hela din verklighetsuppfattning på Flashback-inlägg!?

Börsuppgången beror dels på hoppfullhet och att man tryckt in många många miljarder på börsen världen över. Jag är osäker på vad som kommer härnäst, men bryter vi igenom allt trots alla åtgärder så är situationen illa. Jag är inte säker på att det är bättre att ligga likvid på banken i det läget.
Citera
2020-05-14, 16:26
Medlem
Citat:
Ja. Jag köper inget innan OMXS30 passerar 23 mars 1292 riktning neråt. Sitter dock på 40% aktier 60% cash, så det är inte enbart en njutning att se dippen. Dock glad att jag sålde hälften i måndags, då låg jag 80/20. Jag tycker man ganska lätt kunde räkna ut att allt stigit för snabbt.

Vad duktig du va som gissade att det skulle komma en ny dipp, kom som en chock för oss andra.
Citera
2020-05-14, 16:31
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myketowers
Vad duktig du va som gissade att det skulle komma en ny dipp, kom som en chock för oss andra.
Jag gjorde en analys av corona som sträckte sig över 3 veckor, innan börsen avslutade förra veckan och inledde denna med att stiga. och då slog jag äntligen till och sålde. Idag och igår tjänade jag 2 mkr på detta. Naturligtvis vet jag inte hur det går imorgon, men jag har redan skrivit hur jag kommer att agera, så kan du kolla upp det i efterhand. Om du blev chockad så visar det din analys-kapacitet.

Om du läser mina andra inlägg i tråden så ser du att jag även prickade in botten kring 20 mars. Och den vansinniga toppen i januari-februari. Det går bra att vara avundsjuk.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-05-14 kl. 16:35.
Citera
2020-05-14, 16:35
Medlem
sinewaves avatar
Intressant att RSI14 för 1-timme gick ned till 14 för OMXS30.
Ur ett kort perspektiv tornar ett köpläge upp sig.

Blir intressant att se om nivån kring 1461 håller.

Dag till dag blir det givetvis också spännande om det är en sk björnfälla vi ser nu eller inte.
Senast redigerad av sinewave 2020-05-14 kl. 17:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in