2020-05-14, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Det går inte att få bort spår från en sån slakt. Funkislägenhet, lyhört, stopp i avlopp, massor med springor. Spelar ingen roll hur bra man är på att städa/röja. Ingen hinner göra en totalrenovering av en sådan lgh på en helg. Han var körd från början till slut. Hoppas bara de får dit skithögen för mer än griftefridsbrott!

Nej det är nog helt omöjligt även om man skulle vara ett proffs.
Syfta mer på de som var uppenbart för bara ögat.
En större "klutt" på en vägg, skvätt och gris på/i skåp osv.

Tillägg- Ja, en sån som han ska inte röra sig utanför murar. Hoppas innerligt att dom kmr åt honom!!
Senast redigerad av Strogge123 2020-05-14 kl. 13:42.
Citera
2020-05-14, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Jag läste igen i FUP nu. 22:00 körde Polisen T från E6 till centrala Uddevalla (ej exakt till lgh). Så låt säga att Tishko kom hem mellan. 22:15-22:30? Vet ju ej hur lång tid det tar att ta sig från centrum till T:s lägenhet. Polisen har skrivit i rapporten att Tishko hade rivmärken på händerna (22:00 den 14/11). Han blev alltså upplockad på E6 vid Ljungskile klockan 22. Detta talar för att brottet redan ägt rum alltså. Så grannen kan omöjligt hört skrik från T:s lägenhet exakt 22, för då befann han ju sig i en polisbil.

Nu vet jag inte vilket förhör du refererar till - Och rätta mig gärna om jag har fel. Men är det inte så att grannarna "blandar och ger" när det gäller datum/tider för skrik och bråk? De grannarna berättar att dom hört kan med andra ord vara allt ifrån ett bråk mellan Tishko och Wilma dagen/arna innan mordet, till det bråket som var i samband med mordet, men det kan också vara skrik som Tishko i psykos eller påverkat tillstånd vrålat ut när han varit hemma?
Citera
2020-05-14, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Har du tittat på bilden på sängen i FUP?
Eller gissar du?
Vad tycker du att det mest liknar: konturerna efter ett huvud eller en kropp?
BILD PÅ SÄNG: https://forumbilder.com/i/r5Ic

Bild på blod, precis som det är bild på blod i varenda rum i hela lägenheten. Men endå var det bara i sovrummet som en likhund markerade. Har du läst FUP?
Citera
2020-05-14, 13:39
Medlem
Varför hatade T W så mycket?
Citera
2020-05-14, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Bild på blod, precis som det är bild på blod i varenda rum i hela lägenheten. Men endå var det bara i sovrummet som en likhund markerade. Har du läst FUP?
En död kropp måste ligga på underlaget i minst 15-20 minuter innan likdoft uppträder. Enbart blod reagerar inte en likhund på. Det är skillnad på olika sorters tjänstehundar beroende på vad de är tränade på. Om Wilma avled på vardagsrumsgolvet och hon släpades bort därifrån efter 5 minuter, så uppträder inte den likdoft som en likhund reagerar på.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj

Två likhundar markerade tydligt uppe på vinden den 13 januari 2020. Och även på golvet uppe i trapphuset på våning 4. (Eller 3) minns inte på rak arm.

Hennes kropp har någon gång varit upp på vinden misstänker jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crowsi
Märkligt. Gratis till 24 års ålder, borde varit gratis för båda.
https://folktandvarden.vgregion.se/praktisk-information/tandvardsstod/

Tänkte på det med, men fått för mig att det kan ha varit resan till och från tandläkaren hon behövde pengar till?
Citera
2020-05-14, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvillhatvacheese

Spontant så verkar det ju som om ingen tyckte om W. Inte ens hennes familj. En väldigt sorglig historia och sorgesamt för W.

Att T hatade henne var väl för att han kanske tappade makten över henne. Det framkommer ju att han misshandlat henne både fysiskt och psykiskt så om hon sen ville dra då small det väl.
Citera
2020-05-14, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvillhatvacheese

Hon var för det första kvinna, för det andre "kuff" (ej muslim)
Citera
2020-05-14, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Naej: Tishko sitter på förhörstolen och plötsligt kissar han på sig med förklaringen att han har druckit mycket vatten.

Det enda den här pinsamma episoden bevisar för mig är hur pass allvarlig MGM underskattat sina motståndare. Här sitter en kille som läser pop-psykologi ("How to win friends and influence people" för helvete!) och försöker "blåsa" (sic) en proffsförhörare med världens amatörmanöver! Dunning-Kruger så det skriker om det... En medioker person med IQ 110 som ständigt omgett sig med analfabeta, tvåsiffrigt IQ-minions för att "blåsa" upp sitt eget ego.
Citera
2020-05-14, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En död kropp måste ligga på underlaget i minst 15-20 minuter innan likdoft uppträder. Enbart blod reagerar inte en likhund på. Det är skillnad på olika sorters tjänstehundar beroende på vad de är tränade på. Om Wilma avled på vardagsrumsgolvet och hon släpades bort därifrån efter 5 minuter, så uppträder inte den likdoft som en likhund reagerar på.

Det är ju precis det jag påpekar. Att lik doften kan ju komma från huvudet och hanteringen av detsamma
Citera
2020-05-14, 13:47
Medlem
meiis avatar
Vad har ni för teorier om kuddarna, kuddfodralen som är söndriga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in