2020-05-14, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi är här för diskussion. Varför är du så mån om att kalla mig "inbacill" (jag antar att du menar "imbecill") och fara ut på det viset? Det ser olika ut i olika familjer. Nej, jag har inte full koll på hederskulturen, men jag vet att vissa män inte står ut med att bli lämnade och de tappar ansiktet. Och i vissa kulturer kan det handla om sin egen heder. Jag vet definitivt inte vad som ligger till grund här.

Men yttra dig inte då, om du missat kärnan i hedersproblematik
Citera
2020-05-14, 13:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Nu när jag tänker efter, kan inte markeringarna i sovrummet berott på att huvudet har befunnit sig där.

Har du tittat på bilden på sängen i FUP?
Eller gissar du?
Vad tycker du att det mest liknar: konturerna efter ett huvud eller en kropp?
BILD PÅ SÄNG: https://forumbilder.com/i/r5Ic
Citera
2020-05-14, 13:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Ja, han verkar ju inte va så bra på att röja undan bevis med tanke på alla besudlingar precis överallt på bilder i fup. Säkert var där så grisigt så att det tedde sig rent för honom i jämförelse.

Det går inte att få bort spår från en sån slakt. Funkislägenhet, lyhört, stopp i avlopp, massor med springor. Spelar ingen roll hur bra man är på att städa/röja. Ingen hinner göra en totalrenovering av en sådan lgh på en helg. Han var körd från början till slut. Hoppas bara de får dit skithögen för mer än griftefridsbrott!
Citera
2020-05-14, 13:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bra poäng! Det kan ju faktiskt vara så. Han lyckades inte få ut väskan ur huset, så han har flyttat runt på den. Det går ju inte att ha folk springande på vinden där det ligger kroppsdelar i en kabinväska. Och inne i sin lägenhet har han ju egen koll på vilka han släpper in. Bra där!

En granne hörde ju tunga steg i trappan. Det var väl då T gjorde sitt/sina vindsbesök....

”En natt i slutet på förra veckan, alltså vid samma tid som den sista kända observationen av Wilma gjordes, så hörde grannen tunga steg i trapphuset”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xg3vrb/gripne-mannens-granne-horde-tunga-steg-i-trapphuset
Citera
2020-05-14, 13:31
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Tror de kommer köra stenhårt på avsaknaden av dödsorsak, hon lär råda honom att erkänna brott mot griftefriden och grov misshandel, men neka mord.
Det är väl halmstrået. Sällan man får fram den exakta dödsorsaken vid en rättegång/obduktion. Utredarna är inga orakel som har svar på alla frågor. Det är de samantagna omständigheterna som oftast fäller det avgörande beslutet.
Citera
2020-05-14, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Har du tittat på bilden på sängen i FUP?
Eller gissar du?
Vad tycker du att det mest liknar: konturerna efter ett huvud eller en kropp?
BILD PÅ SÄNG: https://forumbilder.com/i/r5Ic

Har funderingar på om han inte utförde sexuella handlingar på henne i sängen.
Precis som Albin som styckade sin tjejkompis
Citera
2020-05-14, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satriale
...Tishko sitter på förhörstolen och plötsligt kissar han på sig med förklaringen att han
har druckit mycket vatten....

Sid 869.

Kan han ha epilepsi och fått ett sådant anfall? Då brukar man kissa på sig.
Citera
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Nei tror nok den var avstängt redan den 14.nov når han var i Ljungkile.

Fup side 610:

Jag ringde wilma på torsdagen den 14/11 klockan 20:45 på kvällen men då var mobilen
avstängd.
I polisens tidslinje (s. 13) sägs att "Wilmas mobiltelefon stängs av manuellt".
Tidpunkten är 2019-11-15 13:55:34. Hänvisar till telefonbolag.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
En granne hörde ju tunga steg i trappan. Det var väl då T gjorde sitt/sina vindsbesök....

Tror absolut de "tunga stegen" är viktiga för tidslinjen. Det som stör mig är hur pass olika tidsuppskattningarna är för W:s dödsvrål. Jo, jag vet att detaljer från vittnesmålsuppgifter är notoriskt opålitliga, men ändå!
Citera
2020-05-14, 13:36
Medlem
Tishko kommer från en kultur där man baserat sina värderingar utefter en bok som uppmanar att man ska mörda och lemläsata 32 213 ggr! Varför är ni förvånade ?

Läs här
Citera
2020-05-14, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Ja, han verkar ju inte va så bra på att röja undan bevis med tanke på alla besudlingar precis överallt på bilder i fup. Säkert var där så grisigt så att det tedde sig rent för honom i jämförelse.

Ja, vem vet vad han haft för sig...
Bara att sova med ett ruttnande huvud i garderoben, dessutom placerat en skylt med "tough life" på samma hylla och, vad det som ut som på bild, efter placeringen av väskan.
Just den garderoben hade varit den enda som även stod öppen när polis anlände.
Många "små" saker som tillslut ger en helhetsbild av en mkt störd person.

Ja han framstår som störd. Läste förhöret med häktesvakten där han menar på att T skulle ha sagt något i stil med att W fick vad hon förtjänade horungen. Att han inte kan balansera sig ens när han sitter i den miljön så att säga.
Citera
2020-05-14, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Kan han ha epilepsi och fått ett sådant anfall? Då brukar man kissa på sig.
Naej: Tishko sitter på förhörstolen och plötsligt kissar han på sig med förklaringen att han har druckit mycket vatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in