Citat:
Ursprungligen postat av
mrsdetective
Ja precis, 17:01 är sista livstecknet från telefonen. Och vid 18:47 fastnar han på en övervakningskamera, ensam, utan Wilma. Tänker att hon redan var mördar då. Sen var han ju ute och yrade och gick en väldigt konstig promenad osv fram tills att polisen körde hem honom....Jo, men någon/några av grannarna hörde ju skrik runt 18. Tänker också att skrik kan ha kommit från de som hjälpte honom, när de fick syn på kroppen, att det uppstod bråk/skrik i samband med det.. Alternativt att grannen ej är helt säker på tidpunkt. Är ju rejält svårt att minnas en tidpunkt tänker jag, ofta kollar man ju ej klockan. Jag knackade på mina grannar igår kväll pga spelade sjukt hög musik när mina barn sov, men skulle aldrig kunna återge en exakt tid idag,mer än att det var mellan typ 20-22:30..
Jo, men grannen Göran gick ju till jobbet vid 23, gick dessutom upp halva våningen och hörde bråk mellan en tjej och en kille och så gick det från högljudda skrik till knäpp tyst. Han säger att det var en timme innan han gick till jobbet. Låter ju ganska konstigt att han skulle ha tagit fel på om det var 1 eller 5 timmar innan gick till jobbet eller?
Edit: Dessutom säger andra grannen som var osäker på tid och tag att han såg Göran i titthålet gå upp för tappen.