Citat:
Ja frågan är NÄR Tishko blev slutdelgiven, och NÄR han läst FUP.
Ofta står det vilket datum slutdelgivning sker, men hittar inget i denna bilaga.
Han verkar ju inte över sig intresserad av information som han
förhörs mot eller bilder.
Verkar mest tycka att det inte angår honom. Han är ju oskyldig.
Den tunga förklaringsbördan bemöts med ”ingen kommentar.
Som om hela saken skulle försvinna om han är tyst.
Att han vid varje omhäktningstillfälle ville ha en förhandling känns som ännu ett utryck av hans, av flera omvittnade, arrogans.
Det finns ett Pm på sida 923:
Telefonsamtal från Tishko inför föräldrarnas häktning den 9 december 2019
”Tishko ringer upp mig från häktet och vill ha följande framfört till åklagaren inför häktningen den 9 december 2019 av Tishkos föräldrar.
"Förlåt mig för mina övertramp. Ber om barmhärtighet för mina föräldrar. De förtjänar inte att vara frihetsberövade. Jag bönar och ber för deras frihet på måndag den 9 december 2019. Låt mig få chansen att bevisa mig själv. Ni vet att jag älskar er".
Det uppfattas som om Tishko läser upp något som han har antecknat. Efter det att jag antecknat det han läst upp läser jag upp vad jag skrivit ner. Jag frågar Tishko vad han menar med att att vill låta sig få chansen att bevisa sig själv. Han svarar " det handlar om mig och inte med dem"
Jag undrar det samma som du: kan han ha läst FUP först när åtalet släppts.
Blivit chockad av den samlade bevisbilden, och inte minst de avslöjande BlueStar-bilderna?
Men inte minst rent förstörd av pappans hårda ord i dennes förhör?
Ofta står det vilket datum slutdelgivning sker, men hittar inget i denna bilaga.
Han verkar ju inte över sig intresserad av information som han
förhörs mot eller bilder.
Verkar mest tycka att det inte angår honom. Han är ju oskyldig.
Den tunga förklaringsbördan bemöts med ”ingen kommentar.
Som om hela saken skulle försvinna om han är tyst.
Att han vid varje omhäktningstillfälle ville ha en förhandling känns som ännu ett utryck av hans, av flera omvittnade, arrogans.
Det finns ett Pm på sida 923:
Telefonsamtal från Tishko inför föräldrarnas häktning den 9 december 2019
”Tishko ringer upp mig från häktet och vill ha följande framfört till åklagaren inför häktningen den 9 december 2019 av Tishkos föräldrar.
"Förlåt mig för mina övertramp. Ber om barmhärtighet för mina föräldrar. De förtjänar inte att vara frihetsberövade. Jag bönar och ber för deras frihet på måndag den 9 december 2019. Låt mig få chansen att bevisa mig själv. Ni vet att jag älskar er".
Det uppfattas som om Tishko läser upp något som han har antecknat. Efter det att jag antecknat det han läst upp läser jag upp vad jag skrivit ner. Jag frågar Tishko vad han menar med att att vill låta sig få chansen att bevisa sig själv. Han svarar " det handlar om mig och inte med dem"
Jag undrar det samma som du: kan han ha läst FUP först när åtalet släppts.
Blivit chockad av den samlade bevisbilden, och inte minst de avslöjande BlueStar-bilderna?
Men inte minst rent förstörd av pappans hårda ord i dennes förhör?
Notera dock han har förts akut till sjukhus flera ggr innan under härkningstiden .