2020-05-14, 12:16
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Rimligt och rimligt, det är inte omöjligt.

Kroppen ska då skyddas av minnesceller istället, som producerar antikroppar vid behov.

Lär väl komma fram någon expert under dagen som försöker klargöra. Jag har inte sett någon aktuell studie över detta, men normalt vid andra virus kan det vara så som läkaren påstår.

Det är faktiskt möjligt. Det är vid just sekundärexponeringen av ett antigen som minnescellerna får befintliga plasmaceller att skapa antikroppar och få andra B-celler att genomgå isotyp-switch. Det skulle kunna vara så att dessa personer har antikroppar men under gränsvärdet för upptäckt vid screening
Citera
2020-05-14, 12:16
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Så blir det säkert om man är för puckad för att förstå alla jävla tvättahänderna-kurser som vevas överallt. Personligen tror jag att gemene man är intelligentare än så men dig är jag inte så säker på, du verkar klart efterbliven med din idiotiska tvärsäkerhet.

Det kan ju också vara så att din generation blivit lovad för mycket. Svenska kronans fortsatta förfall, bostadspriserna och invandring är faktorer som talar för att ni inte kommer kunna resa och fortplanta er som ni vill. Du kan bland annat tacka dina föräldrar för att de varit naiva, röstat fel och givit er för stora förhoppningar om vad livet är. En bok och att arbeta med jorden kommer bli den svenska minoritetens förströelse framöver i många många år.
Citera
2020-05-14, 12:17
Medlem
Wawawas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Detta är intressant, så du menar att trots att Sverige som enda unika land inte har infört någon regelrätt lockdown, därmed enligt er låter smittan gå hej vilt genom samhället och dödar alla, så har vi ändå marginellt många fler smittade än alla andra länder? Detta är då ett bevis för att vi har lyckats så mycket bättre än alla andra.

Det är det verkligen inte bevis på. Saker ju helt orsakssamband mellan dessa två saker.
1. De flesta länder som stängde ned hade extremt stor spridning när de stängde. Det är därför helt irrelevant argument
2. Dödligheten i Spanien och Belgien är ca 1,1% mest de länder. Det stämmer bra med andra rapporter
3. Detta är bedside the point, men efteesom du felaktigt påstår att Sverige klarat det bättre än alla: Norge, Finland, Sydkorea och Island har inte haft Lockdown (även om svenska medier och FHM gillar att förenkla det så det låter aå) och har absolut bättre resultat. Norge har under mars och april samma arbetslöshet, lägre konkursnivå pch mindre kostnader för sina åtgärder än Sverige har. Sen atr eet kostat en del oljepengar som Sverige inte har är en annan diskussion.
Citera
2020-05-14, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Japp, social distansering, kan du klinka glas är Ni för nära.

Våg två, om den kommer, är vi beredda på om vi utrotar våg ett, det vi lär oss från våg etts misstag kommer bara bli bättre våg två, om den kommer.

Som jag sade innan, räkna på effekterna av flockimmunitet och om den överhuvudtaget är genomförbar utan att 100% av befolkningen blir nedsmittad från senaste datan och återkom, hittar Ni argument som håller har vi något att diskutera.

Annars, håll avstånd och hög hygien tills detta är över, är Ni 25år nu har Ni över 600 månader liv kvar om Ni blir 80, tycker Ni kan offra några av de så resten av landet kan leva, anser faktiskt det är Er skyldighet!
Nu kan man iofs skåla trots att det är två meter mellan varann...

De 10% av befolkningen som kommer gå arbetslösa i något år pga de ekonomiska konsekvenserna håller nog inte med om att det är så lätt som att offra någon månad på puben.
Citera
2020-05-14, 12:18
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Haha, ja när jag var 25 hade jag tyckt samma sak. Jag är en lugn människa som inte får ut så mycket av att ragga på krogen eller resa till andra länder med flyg.

Men du verkar lida mycket. Vi får hoppas att du snart får ut och resa igen då. Du får titta på Google Maps under tiden så läser jag en bok och kollar på fåglar.

Alla är olika, är själv social och brukar göra saker dagligen med vänner. Jag reser utomlands minst två gånger om året och är i ständig rörelse. Nu har jag jobbat hemma sedan mars, hållit mig hemma så mycket som jag bara kan och umgås bara med min bror och hans familj. Samtidigt har spridningen av covid-19 varit sjukt låg och seg i Malmö, men vi kämpar på. Det viktigaste för mig är att jag vet att jag har rätten att gå ut och ta en öl och träffa lite polare på en restaurang eller uteservering. Jag har rätten att gå ut och träffa tjejer på krogen, jag har rätten att ta med en tjej hem på lördagskvällen. Inte för att jag gör det, men jag har rätten.

Jag tror majoriteten av alla som inte gnäller på FHM känner samma sak. Man stannar hemma, man distanserar sig men bara det att man har rätten att göra mindre sociala saker hjälper på långa vägar
Citera
2020-05-14, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Vad vill du leva i för samhälle?

Sverige är ett alldeles ypperligt samhälle att leva i.

Många tycks tycka som jag. Även de flesta som gnäller bor kvar. Och en otrolig mängd intresserade försöker komma över gränsen varje år.
Citera
2020-05-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Det är faktiskt möjligt. Det är vid just sekundärexponeringen av ett antigen som minnescellerna får befintliga plasmaceller att skapa antikroppar och få andra B-celler att genomgå isotyp-switch. Det skulle kunna vara så att dessa personer har antikroppar men under gränsvärdet för upptäckt vid screening

Är det dessa som kommer att dö som flugor i den andra vågen?
Citera
2020-05-14, 12:21
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
“Stealth” coronavirus cases are fueling the pandemic, with a staggering 86% of people infected walking around undetected, a new study says.
https://nypost.com/2020/03/17/86-of-people-with-coronavirus-are-walking-around-undetected-study-says/

Detta är en väldigt bra anledning för att använda munskydd obligatoriskt i affärslokaler, i kollektivtrafiken och vid folksamlingar över lag.
Citera
2020-05-14, 12:21
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Japp, social distansering, kan du klinka glas är Ni för nära.

Våg två, om den kommer, är vi beredda på om vi utrotar våg ett, det vi lär oss från våg etts misstag kommer bara bli bättre våg två, om den kommer.

Som jag sade innan, räkna på effekterna av flockimmunitet och om den överhuvudtaget är genomförbar utan att 100% av befolkningen blir nedsmittad från senaste datan och återkom, hittar Ni argument som håller har vi något att diskutera.

Annars, håll avstånd och hög hygien tills detta är över, är Ni 25år nu har Ni över 600 månader liv kvar om Ni blir 80, tycker Ni kan offra några av de så resten av landet kan leva, anser faktiskt det är Er skyldighet!

Det finns ju tre olika längder att förhålla sig till.

En armslängd
1,5 meter
2 meter
Citera
2020-05-14, 12:22
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Är det dessa som kommer att dö som flugor i den andra vågen?

Om de har minnesceller, nej förmodligen inte. Det är då främst de som inte varit sjuka isåfall. Och "dö som flugor" är helt hypotetiskt. Att en andra våg slår hårdare än den första tillhör undantag snarare än regel när det gäller t.ex. pandemisk influensa och har inte skett sedan spanskan. Vi har haft flera pandemier sedan dess
Citera
2020-05-14, 12:23
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:

Dom som har ringa mängd antikroppar har förmodligen en mycket bristfällig immunitet.
Som ett dåligt vaccin.
Citera
2020-05-14, 12:23
Medlem
Citat:
Hur möjligt i procent uttryckt av de som har smittats, har du någon aning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in